Gå til innhold

Forsvant sexlysten helt etter overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er seksuelt aktiv ennå , men nærmer meg 50. Hvordan følte dere at ting ble nå man kommer over den haugen?

Anonymkode: 00332...dc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ingen interesse, ingen lyst, ingen motivasjon til å jobbe for det heller. 

Anonymkode: 467cd...85c

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du singel? Har ikke noe med det da. Men, vet at ting forsvinner hos menn og

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er du singel? Har ikke noe med det da. Men, vet at ting forsvinner hos menn og

For å omskrive litt: Hvem ble først borte, høna eller egget?

Skrevet

Når fruen fikk mindre lyst, ble jeg rimelig frustrert i en lengre periode, men "prøvde meg" nok likevel oftere enn det var grunnlag for. Samtidig har jeg null sans for alt som kan ligne pliktsex, så har etterhvert gitt nærmest helt opp. Vi har fortsatt sex en sjelden gang, men det er ikke lengre noe å rope hurra for, etter min mening. Så min lyst har blitt betydelig redusert,  uten at det er noe fysisk som ligger bak. Så om jeg ved et eller annet mirakel skulle endt opp i en relasjon med ei med intakt og velfungerende seksualitet, tror jeg jeg skulle fungert aldeles greit, selv om jeg er langt fra ung lengre.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men, vet at ting forsvinner hos menn og

Eeeehhh.... hos NOEN menn, tenker jeg vi sier.  Jævla generaliseringen her på KG altså     🤮

Anonymkode: ef5bb...ca5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (42 minutter siden):

Når fruen fikk mindre lyst, ble jeg rimelig frustrert i en lengre periode, men "prøvde meg" nok likevel oftere enn det var grunnlag for. Samtidig har jeg null sans for alt som kan ligne pliktsex, så har etterhvert gitt nærmest helt opp. Vi har fortsatt sex en sjelden gang, men det er ikke lengre noe å rope hurra for, etter min mening. Så min lyst har blitt betydelig redusert,  uten at det er noe fysisk som ligger bak. Så om jeg ved et eller annet mirakel skulle endt opp i en relasjon med ei med intakt og velfungerende seksualitet, tror jeg jeg skulle fungert aldeles greit, selv om jeg er langt fra ung lengre.

Har hun forsøkt hormonbehandling?

Anonymkode: 07629...fbd

Skrevet

Er 46 og har masse sexlyst enda 😁 🥰 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Nøyaktig det samme. K54

Anonymkode: 8d103...b9a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her. K 55. Singel

Jeg syns det er trist å ha mista "piffen". Gidder ikke tanken på å innlede noe forhold sånn som det er nå, med null sexlyst.

Anonymkode: 52048...e1a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hun forsøkt hormonbehandling?

Anonymkode: 07629...fbd

Ja, det "hjalp litt", men ting ble overhodet ikke som før likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Mye annet fint å finne på som godt voksne en å bare ligge å pule?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, lysta er der, men ting skal klaffe også. Og greier meg helt fint uten. 

Nå har vi tenåringer i hus som gjør att en ikke bare kan gi flatt på soverommet. Vi kjenner begge på att vi trenger huset for oss selv da. Men, - lysten på en kjappis bare for å få seg noe innimellom, er derimot noe fraværende. Jeg trenger mer omsorg og kjærtegn enn før på en måte, og gubben må ta det litt roligere også. 

Så alt må klaffe, og det gjør det dessverre sjelden, da vi har ekstremt hjemmekjære ungdommer. 

Anonymkode: ff8ef...3e8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har begynt å hjelpe her etter noen måneder på HRT. Merket det når jeg økte østrogenet nok. Men pga underliggende alvorlig sykdom (alvorlig grad av ME med konstant høyt symptomtrykk) så har jeg vært A seksuell i flere år før det. Så tørr ennå ikke si til mannen at jeg begynner merke litt for redd for at det blir nedtur og det er noe jeg ikke klarer følge opp. Har også så vidt startet på testosteron så håper det går tingene litt mer stabilt og til å stole på. Vi må nesten starte på nytt seksuelt. 

Anonymkode: 4042a...f1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂😂 joda er enig, men fint om man fungerer på det området også. 

Anonymkode: 52048...e1a

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du tenker på bingo og vaffelkaker? Sex er vel noe av det mest grunnleggende i livet. Iallefall er det det i mitt liv, og det kan vanskelig erstattes med "mye annet fint". Iallefall så lenge helsa og fysikken ellers er mer enn bra nok.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett, ja. Har uansett fått min del og er godt fornøyd.

Anonymkode: 8d144...2c7

• Hjerte 1
Skrevet

Mister man piffen så faen gjør noe med det dersom du fortsatt er gift!! (Gjelder mann og kvinne) Man har en partner med behov! Da kan man ikke bare late som alt er greit og la partner seile sin egen sjø.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Mister man piffen så faen gjør noe med det dersom du fortsatt er gift!! (Gjelder mann og kvinne) Man har en partner med behov! Da kan man ikke bare late som alt er greit og la partner seile sin egen sjø.

Det er ikke sånn i alle forhold at den ene er konstant kåt. Ofte er man enige, begge har like lite lyst, evt like mye.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke sånn i alle forhold at den ene er konstant kåt. Ofte er man enige, begge har like lite lyst, evt like mye.

Akkurat! Livet består av så uendelig mye mer. Kjærligheten går ikke gjennom underlivet, den går fra hjertet.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...