AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli I forbindelse hvor samfunnet er aksepterende av alle typer former av familier i året 2025 Skilte folk finner hverandre og gjerne har de barn fra før. Dette er akseptert hos de fleste. Så har vi mennesker som har kommet ut av skapet i voksen alder, som også begynner å bli akseptert hos mange men fordommene er der ute — bare skjult. Så er det transpersoner som fortsatt har mannlige kjønnsorgan. Er vi som samfunn klare for en slik familie, der stemor er transkvinne men fortsatt har mannlig kjønsorgan. Dere kvinner, her på KG. Hvordan hadde dere reagert hvis eksen deres hadde blitt sammen med en transkvinne, der de sammen hadde planlagt å flytte sammen og ha barna deres annenhver uke. En transkvinne med penis som hadde gått inn i rollen stemor for deres barn? Hva mener dere. Er vi som samfunn klare for slikt? Anonymkode: 4203e...1ae
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli La folk få lov til å være som seg selv. Noe annet er direkte skadelig, lærte vi ingenting av hvordan homofile ble behandlet? Det var for øvrig helt enormt mye skremselspropaganda før skeive kvinner fikk lov å få barn sammen, feks. Det var liksom ikke måte på hvor skadelig det ville være for barna, eller hvor mye de ville bli mobbet. Ingenting av dette har skjedd. Barn er ikke kjipe og fordomsfulle med mindre de har lært det av voksne. Anonymkode: 56f06...754 20 3 14
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Det hadde bare vært merkelig. Anonymkode: 9241d...2a2 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli At vedkommende har penis, er da vitterlig eventuelt eksens «problem», og ikke mitt. Hovedsaken er at vedkommende er sympatisk og kan fungere som en trygg omsorgsperson for barna. Anonymkode: c8f6a...46f 25 12
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde bare vært merkelig. Anonymkode: 9241d...2a2 Hvorfor hadde det blitt merkelig. Fortjener ikke transkvinner også å oppleve kjærlighet og familie? Anonymkode: 4203e...1ae 5
Majer Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Ser ikke problemet. Verre å ha en forelder som har med unger til utlandet i en tid med klimaendringer 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Hvorfor er folk så opptatte av hva som er inni trusa til folk? Den seksualiseringen dere driver med for hvermannsen er problemet her. Anonymkode: d06a1...835 22 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Altså, for alt jeg vet har min mor penis og min far vagina. Jeg har aldri sett hva de gjemmer i buksa, og det har jeg ikke den minste interesse av å se etter heller. Den eneste i verden jeg vet nøyaktig hva har mellom beina er min mann. Så akkurat dét kan ikke være så sinnsykt viktig tenker jeg. Anonymkode: e0f4c...75d 23 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En transkvinne med penis som hadde gått inn i rollen stemor for deres barn? Hva mener dere. Er vi som samfunn klare for slikt? Ser ikke problemet. Hva tenker du at den penisen gjør av skade? Det er jo eksen som skal 'håndtere' den, ikke ungene... Anonymkode: 0bc08...df1 9 2
Dame1993 Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli Jeg håper jo at jeg aldri kommer i en slik situasjon hvor jeg og mannen blir skilt og han får ny partner. Men om så var hadde jeg jo brydd meg nada om hva slags tiss stemor har. For det første så er jeg en av de som anerkjenner transkvinner som kvinner uansett om de har gjennomgått kjønnsbekreftende operasjoner eller ikke. I tillegg så ville alt fokuset mitt vært på hvordan hun er som stemor. At barna ville fått en omsorgsfull og varm voksenperson inn i livet sitt ville vært alt jeg hadde brydd meg om. Desverre er det mange som har mye fordommer mot transfolk, noe man ser hver juni. 3 9
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det hadde bare vært merkelig. Anonymkode: 9241d...2a2 Nei. Det som ER merkelig er å bry seg så mye om andre menneskers kjønnsorganer. Anonymkode: 56f06...754 3 10
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I forbindelse hvor samfunnet er aksepterende av alle typer former av familier i året 2025 Skilte folk finner hverandre og gjerne har de barn fra før. Dette er akseptert hos de fleste. Så har vi mennesker som har kommet ut av skapet i voksen alder, som også begynner å bli akseptert hos mange men fordommene er der ute — bare skjult. Så er det transpersoner som fortsatt har mannlige kjønnsorgan. Er vi som samfunn klare for en slik familie, der stemor er transkvinne men fortsatt har mannlig kjønsorgan. Dere kvinner, her på KG. Hvordan hadde dere reagert hvis eksen deres hadde blitt sammen med en transkvinne, der de sammen hadde planlagt å flytte sammen og ha barna deres annenhver uke. En transkvinne med penis som hadde gått inn i rollen stemor for deres barn? Hva mener dere. Er vi som samfunn klare for slikt? Anonymkode: 4203e...1ae Unnskyld, men mener du at du spør om størrelse.og utseende på din eks' nye partnere?? om min eks blir sammen med kvinne, mann eller ikkebinær bryr jeg meg null og niks om. Det som betyr noe er at den personen er glad i og snill mot ungen min. Hva har en penis med noe som helst å gjøre?? Anonymkode: 9dab9...a11 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli Det finnes jo mange slike familier allerede, hvor en forelder eller steforelder er trans. De opplever nok en del fordommer, akkurat som homofamilier gjorde det for et tiår eller to siden. Anonymkode: bb193...0e8
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Det bryr meg null hva som befinner seg i trusa, det er forhåpentligvis stort sett bare den personen, partneren og legen som skal ha noe med det å gjøre. Det som er viktig er hva slags person man er. Og jeg tror de aller fleste som har vært gjennom kjønnsproblematikk har stått i såpass tøffe bøyger her i livet at de fort kan bli forståelsesfulle rollemodeller som har mye empati og støtte for vanskelig livsfaser, også for barn og ungdom. Anonymkode: c05c7...d28 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Så eksen har blitt sammen med en mann- i dameklær? Altså han er egentlig homofil eller bifil. Ikke noe galt i å være sammen med en av samme kjønn, men bare fordi denne personen kaller seg kvinne og kaller seg kvinne fordi han føler for det og går med kjole så blir han ikke en kvinne. Samme som at kvinner ikke blir menn av å gå med bukser. Man får gjøre det beste ut av det man har. Noen skulle ønske de var blonde noen ønsker at de var mørke. Noen skulle ønske de var høyere og noen ønsker de var lavere. Noen føler at livet hadde vært lettere som kvinne eller mann og føler man kanskje ikke passer helt inn i stereotypen, men det behøver man ikke være- man kan være feminin, maskulin etc. ha jentevenner/ guttevenner, gå med kjole hvis man vil- men man ER ikke et annet kjønn enn det man er. Anonymkode: d783d...b58 3 2
Cirkelin Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Hode og hjerte betyr alt, kjønn og legning betyr nada. Mye bedre at eksen finner noen å være lykkelig med, enn at barna vokser opp med fordomsfulle foreldre. Empati, kjærlighet og omsorgsevne for barn sitter ikke i trusa. 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Det som ER merkelig er å bry seg så mye om andre menneskers kjønnsorganer. Anonymkode: 56f06...754 Så - det er greit for deg å dusje i en fellesdusj med motsatt kjønn? Anonymkode: d783d...b58 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så - det er greit for deg å dusje i en fellesdusj med motsatt kjønn? Anonymkode: d783d...b58 Ikke meg du spør, men for meg hadde det vært helt i orden. Bruker gjerne herredo/fellesdo, og er i tillegg naturist. Anonymkode: 23f2a...d25 1
Seff Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli Barna skal vel uansett ikke se kjønnsorganene til bonusforelderen, så hva slags betydning har egentlig akkurat det? 9
Brunello Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Unnskyld, men mener du at du spør om størrelse.og utseende på din eks' nye partnere?? om min eks blir sammen med kvinne, mann eller ikkebinær bryr jeg meg null og niks om. Det som betyr noe er at den personen er glad i og snill mot ungen min. Hva har en penis med noe som helst å gjøre?? Anonymkode: 9dab9...a11 Akkurat dette er det veldig lett å si når man vet at det ikke kommer til å skje. Jeg tipper de aller fleste som hevder det samme hadde blitt ekstremt skeptisk om barna fikk en transe som steforeldre. 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå