AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Undersøkelser sier at folk fra 40 og oppver til de dør , føler seg gjerne som 20 år i hodene sine . Men i realiteten er kroppen svunnet hen. Er ikke dette en sv livets større tragedier? Anonymkode: 9538e...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Det er naturens gang. Bortkastet energi å tenke på det. Men, jo, hjernen eldes også. Det vet du vel? Anonymkode: 813c1...fb6 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Ja, men de føler seg ikke nødvendigvis gamle . Og innser ikke at kroppen ikke klarer alt. Hjernen er en del av kroppen ja Anonymkode: 9538e...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Lillibetha skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Hjernen eldes også. Ja. Anonymkode: 9538e...ae3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er naturens gang. Bortkastet energi å tenke på det. Men, jo, hjernen eldes også. Det vet du vel? Anonymkode: 813c1...fb6 Ts skjønner jo seff det men hun mente sinnet. Det skjønte du også. Du bør forøvrig jobbe med tonen din mot andre mennesker. Anonymkode: 777bd...641 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts skjønner jo seff det men hun mente sinnet. Det skjønte du også. Du bør forøvrig jobbe med tonen din mot andre mennesker. Anonymkode: 777bd...641 Nei, det skjønte jeg faktisk ikke. TS skrev jo vitterlig hjerne, både i overskriften og i innlegget. Ang tone - pot, meet kettle. Anonymkode: 813c1...fb6 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det skjønte jeg faktisk ikke. TS skrev jo vitterlig hjerne, både i overskriften og i innlegget. Ang tone - pot, meet kettle. Anonymkode: 813c1...fb6 Hun skrev "hodet" i overskriften. Da refererer man gjerne til sinnet, personen, ikke fysisk hjernen Anonymkode: 777bd...641 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli Hjernen eldes, men personligheten er jo den samme. Og en FØLER seg kanskje som en 20 åring. Men jeg merker faktisk att jeg tidvis ikke har så lett for å lære og ta til meg informasjon lenger, og att hjernen lettere koker under stress. Og tåler ikke lyder og mas og multitasking på samme måten som før. So joda, det skjer absolutt ting i huet som er aldersrelatet, men det betyr ikke att jeg går rundt og føler meg som ett gammelt menneske, det mennesket jeg ser i speilet, og det som finnes inni tankene samsvarer ikke alltid. Anonymkode: 59e9e...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli Men nå er det jo folk i 40 årene, som har fantastiske kropper, og som er i veldig god form. Så det er jo et valg du tar. Anonymkode: 52955...240 2
apopo Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Føler meg mindre rotete i hodet som nesten 40 åring , enn da jeg var 22. Kroppen føles ikke så ung ut 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Jeg synes ikke naturens gang er deprimerende eller noen tragedie. Hadde det ikke vært mer tragisk hvis man opplevde at personligheten forandret seg til det negative? Kroppen er uansett ikke svunnet hen... Jeg tror dette innlegget sier mye om deg og lite om aldring generelt. Anonymkode: f6b6a...378 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli Kanskje ikke akkurat 20 jeg føler meg som lenger, men i midten av 30 årene kanskje? Føler meg ikke noe eldre enn det på mange måter, men en ting gjør at jeg føler alderen på en bestemt måte i alle fall; overgangsalderen har satt i gang angst og redsel/uro for alt mulig. Tåpelige ting jeg ikke ofret en tanke før har plutselig blitt skremmende og farlig og noe man må uroe seg og engste seg over. Ren idioti, jeg vet, men jeg kan ikke styre det. Det kom i overgangsalderen. Det mange ikke vet er at også kvinner har en viss produksjon av testosteron i kroppen. Et hormon som bl.a. gjør oss modigere og gir oss råere sexlyst. Når kvinner kommer i overgangsalderen, dabber produksjonen av både testosteron og østrogen av hos kvinner... noe som gjør at både sexlysten avtar (ofte forsvinner den helt), og vi blir mer engstelige og urolige for alt mulig rart. Det er det verste ved å ha gjennomgått overgangsalderen, synes jeg. Men jeg orker ikke be legen om testosterontilskudd, da jeg har lest det gir tendens til økt hårvekst overalt, til og med i ansiktet kan det oppstå. Jeg har aldri hatt hårvekst i ansiktet før, og har knapt hår under armene og på leggene. Orker ikke måtte begynne med barbering over alt. Anonymkode: 11881...077 2
senior Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Jeg kan svare av erfaring, men bare for meg selv . . . Kroppen eldes mer følbart enn hodet ., Det ER litt deprimerende, men kan delvis motarbeides ved egeninnsats . . Selvfølgelig finnes det motsatte tilfelle, der hodet eldes mest. Men en ting ER 100% sikkrt: Alt og alle eldes hele tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje ikke akkurat 20 jeg føler meg som lenger, men i midten av 30 årene kanskje? Føler meg ikke noe eldre enn det på mange måter, men en ting gjør at jeg føler alderen på en bestemt måte i alle fall; overgangsalderen har satt i gang angst og redsel/uro for alt mulig. Tåpelige ting jeg ikke ofret en tanke før har plutselig blitt skremmende og farlig og noe man må uroe seg og engste seg over. Ren idioti, jeg vet, men jeg kan ikke styre det. Det kom i overgangsalderen. Det mange ikke vet er at også kvinner har en viss produksjon av testosteron i kroppen. Et hormon som bl.a. gjør oss modigere og gir oss råere sexlyst. Når kvinner kommer i overgangsalderen, dabber produksjonen av både testosteron og østrogen av hos kvinner... noe som gjør at både sexlysten avtar (ofte forsvinner den helt), og vi blir mer engstelige og urolige for alt mulig rart. Det er det verste ved å ha gjennomgått overgangsalderen, synes jeg. Men jeg orker ikke be legen om testosterontilskudd, da jeg har lest det gir tendens til økt hårvekst overalt, til og med i ansiktet kan det oppstå. Jeg har aldri hatt hårvekst i ansiktet før, og har knapt hår under armene og på leggene. Orker ikke måtte begynne med barbering over alt. Anonymkode: 11881...077 Jeg har noe sexlyst igjen . Men ikke like mye som da jeg var 25 Anonymkode: 07a40...7be
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Jeg føler at sjela eldes også. F.eks liker jeg nå å sitte på benker i parker, og er mye mer tålmodig enn jeg var da jeg var 25. Mer tolerant er jeg også, og mye mindre styrt av følelsene enn for 30 år sida. Helt fysisk er kroppen like sprek og sterk som før (ikke like vakker, men like funsjonell), men sinnet er annerledes. Tipper den fysiske aldringsprosessen merkes mer om noen år. Anonymkode: 37c3b...e28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå