Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvor jeg kan finne barberskum som faktisk lukter litt godt? 
Jeg har til nå kjøpt EMV-barberskum hos Extra, billig og lukter ganske nøytralt, men nå hadde de den ikke inne... Håper den kommer tilbake. 
Men jeg kunne i grunn tenke meg å finne en type som faktisk lukter litt ålreit, og ikke bare nøytralt (eller mannelukt, som de fleste har). Og som ikke koster skjorta 🙈

Og jeg er på jakt etter barberskum, IKKE slik gel. 
Av produkter spesifikt rettet mot kvinner er det bare gel jeg finner! 

Skrevet

Jeg bruker babyolje, kutta ut barberskum. 

Anonymkode: 3c879...229

Skrevet

Balsam til hår fungerer også

Anonymkode: d9cd1...8fe

Skrevet

Jeg bruker aloe vera-barberskum eller sheasmør-barberskum som selges blant annet på Coop og Normal.

Anonymkode: 06280...d0a

Skrevet

Gelette har faktisk en del barberskum med nøytrale lukter.

Selv liker jeg den grønne med lemon lime.

Anonymkode: d3c28...8f5

• Liker 2
Skrevet

Det står GEL på de fra Satin CARE, men når man skummer det opp i hånden før bruk så er det barberskum og ikke gelé.

Anonymkode: 22775...d15

Skrevet

Det finnes barberskum for kvinner

Anonymkode: e45f1...d01

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes barberskum for kvinner

Anonymkode: e45f1...d01

Komgjerne med eksempler! For jeg finner ingen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det står GEL på de fra Satin CARE, men når man skummer det opp i hånden før bruk så er det barberskum og ikke gelé.

Jeg vet hvordan gelen oppfører seg, men jeg er likevel på jakt etter barberskum og ikke gel. Jeg liker konsistensen bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg bruker aloe vera-barberskum eller sheasmør-barberskum som selges blant annet på Coop og Normal.

Er dette barberskum? Når jeg søker på barberskum med aloe vera så får jeg kun opp gel? 

Skrevet
Myrmica skrev (9 minutter siden):

Er dette barberskum? Når jeg søker på barberskum med aloe vera så får jeg kun opp gel? 

Det er vel sånn skumgel ja.

Men jeg brukte i mange år Anglamark sitt nøytrale, det var vel mer rent skum. Har også kjøpt fra Gillette  

Skrevet

Jeg bruker "gammeldags" barberskum (Proraso Sensitive). Ei krukke med fast barberskum som skummes opp ved hjelp av en barberbørste, og så smøres utover huden. Lukter veldig lite - hvis overhodet - og koster rundt 130 kroner. Den er i tillegg veldig drøy i bruk. Ei krukke holder ved 4x ukentlig barbering (armhuler, bikinilinje, og bein) i omtrent et halvt år. Jeg er særs fornøyd og har ikke hatt noen slags uønskede reaksjoner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Myrmica skrev (2 timer siden):

Jeg vet hvordan gelen oppfører seg, men jeg er likevel på jakt etter barberskum og ikke gel. Jeg liker konsistensen bedre. 

Ok, men du skriver skum og den «gelen» som kommer ut blir skum når den kommer på huden (skummes opp). Jeg skjønner derfor ikke forskjellen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ok, men du skriver skum og den «gelen» som kommer ut blir skum når den kommer på huden (skummes opp). Jeg skjønner derfor ikke forskjellen.

Jeg skriver skum fordi det er det jeg er på jakt etter. Gel'en skummer også, men synes den har seigere konsistens likevel. Barberskum oppleves lettere og luftigere, og jeg foretrekker det 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...