Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cuntzilla skrev (4 minutter siden):

Du tilgir mannen din for handlingen, fordi han var i en dyp krise.

Du forstår at han kunne være utro, med alt han hadde å stri med.

Det er faktisk en relativt grei sjanse, såpass at jeg hadde satt noen kroner på det om dette var et veddemål, for at han har delt akkurat det samme med hun han var utro med. Betrodd sine dype kriser til henne.

Så hun gjorde bare nøyaktig det samme som deg - hun forsto at han var utro. 

Dere er med andre ord like. Begge synes det er greit at han ligger med en annen, fordi det er synd på han.

Jeg synes det overhodet ikke er greit. Men formidlende i en manisk fase ja, ikke greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lane skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det overhodet ikke er greit. Men formidlende i en manisk fase ja, ikke greit. 

Anonymkode: 5bf8d...4ed

Skrevet
Lane skrev (Akkurat nå):

Likevel. Han har klaget sin nød til henne, og hun har fått sympati med han - som du har fått. 

Det er formildende for deg, og det er formildende for henne.

Selvsagt i enda høyere grad for henne, da hun jo strengt tatt ikke står til ansvar ovenfor deg.

Så lenge du kan tilgi han for å være utro, så kan du ikke sitte her og være sur på single kvinner som tilgir han for det samme.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min var utro på jobbreise for et år siden. Vi har det bra, han var i en dyp krise da dette skjedde. Hadde mistet fotfestet totalt. Uansett, jeg er fortsatt så sint på dama han var utro med. En tobarnsmor som viste at han var var gift med to små barn. Blir så skuffet over damer som blir med på utroskap, med så liten moral og integritet. Hvem ønsker å sette andre i en slik krise?

Tenker det er på tide at slike som du får dere en realitetsorientering. 

Hvis to personer som lever i hvert sitt dårlige forhold treffes så er sannsynligheten for at de søker bekreftelse hos hverandre ganske stor. 

Slutt å gi skylda på kvinner, mødre, menn, fedre og what not. 

Fokuserer du på å skapw et godt forhold hvor dere gir og får like mye så minimerer dere sannsynligheten for utroskap. 

På tide å bli voksen! 

Anonymkode: 636ea...c47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som er utro er ofte i litt forskjellige kategorier, men to veldig vanlige er:

1. Ikke på aktiv søken, det er på en annen arena enn familie/partner - og man tenker ikke fremover eller på konsekvenser

2. En eller begge (oftest en kanskje) er på aktiv jakt og har en haug usanne forklaringer de tilpasser hva de tror den andre lar seg påvirke av.

Sexløst i åresvis, historien om den «kjipe partneren». 
Om ikke «byttet» virker like slike historier serverer man «aldri møtt noen jeg slapper av med/matcher så godt som deg» osv.

Man gir komplimentene man tenker treffer den personen best (seksuelt, intellektuelt, utseendemessig osv).

Mannen din var vel en av disse da, og samme var hun 🤷‍♀️

Anonymkode: 5571f...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis to personer som lever i hvert sitt dårlige forhold treffes så er sannsynligheten for at de søker bekreftelse hos hverandre ganske stor. 

Fokuserer du på å skapw et godt forhold hvor dere gir og får like mye så minimerer dere sannsynligheten for utroskap. 

På tide å bli voksen! 

Statistikken viser at menn er utro i forhold de trives godt i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den statistikken vil jeg gjerne se! Har du link til kilden? 

Anonymkode: 2aa86...80f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De som er utro er ofte i litt forskjellige kategorier, men to veldig vanlige er:

1. Ikke på aktiv søken, det er på en annen arena enn familie/partner - og man tenker ikke fremover eller på konsekvenser

2. En eller begge (oftest en kanskje) er på aktiv jakt og har en haug usanne forklaringer de tilpasser hva de tror den andre lar seg påvirke av.

Sexløst i åresvis, historien om den «kjipe partneren». 
Om ikke «byttet» virker like slike historier serverer man «aldri møtt noen jeg slapper av med/matcher så godt som deg» osv.

Man gir komplimentene man tenker treffer den personen best (seksuelt, intellektuelt, utseendemessig osv).

Mannen din var vel en av disse da, og samme var hun 🤷‍♀️

Tro meg jeg har fått min realitetsorientering. 

Skrevet

Du kaster bort din energi på å gå rundt å være sint og skuffet over noe andre gjør eller har gjort.

Du tar et bevisst valg hver dag, så bruk den på deg selv og dine barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den statistikken vil jeg gjerne se! Har du link til kilden? 

Anonymkode: 2aa86...80f

Ja det stemmer, det er ikke svart hvitt, fylt av nyanser i grått. Vi hadde det og har det veldig fint, men en stressende periode i livet med små barn. Det tærer på alle, og kanskje man må ha vært der selv for å forstå. 

Skrevet

Har aldri skjønt meg på kvinner som mener at det er den andre kvinnen de må skylde på når mannen deres er utro.

Det er jo bare tull. Det hadde ikke skjedd om mannen din ikke hadde lyst og var med på det!

Slutt å skylde på andre, legg skylda der den hører hjemme, hos din partner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
WeirdLady73 skrev (1 minutt siden):

Du kaster bort din energi på å gå rundt å være sint og skuffet over noe andre gjør eller har gjort.

Du tar et bevisst valg hver dag, så bruk den på deg selv og dine barn.

Jeg gjør det. Jobber hver dag for å lage gode dager, og ha det bra. Men i dag sank jeg ned til kvinneforum. 🫣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

På tide å bli voksen! 

Sånne som meg får seg en realitetsorientering?!? Det er ikke svart/hvitt dette her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cuntzilla skrev (33 minutter siden):

Likevel. Han har klaget sin nød til henne, og hun har fått sympati med han - som du har fått. 

Det er formildende for deg, og det er formildende for henne.

Selvsagt i enda høyere grad for henne, da hun jo strengt tatt ikke står til ansvar ovenfor deg.

Så lenge du kan tilgi han for å være utro, så kan du ikke sitte her og være sur på single kvinner som tilgir han for det samme.

Jeg er ikke sur på single kvinner. Men forstår ikke valget noen tar. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Klokkeblomst_85 skrev (1 time siden):

Handler om ens verdisett og moral! Kunne aldri ligget med noen andres menn- no way:fy: 

Om dette er et tilfeldig  ONS eller en mann du ikke vet hvem er  fra før ......  Hvordan vet du at han er gift hvis han ikke sier det, eller bærer ring ?     Menn (og kvinner) kan bløffe vet du  

Anonymkode: f6454...0a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei nei nei, han har måtte stått til ansvar, og jeg vet at han er den ansvarlige. Men, sett fra den andre siden. Jeg hadde selv følt meg dårlig om jeg hadde hatt sex med en gift mann. Men forstår at ikke alle tenker sånn, og uansett hvor sint og sur jeg er på min min, er jeg fremdeles også sur på den andre kvinnen. 

Det er jo han som har gjort noe galt. Hadde det vært bedre om han hadde gjort det med en ugift jente? 
Plasser sinnet ditt der det hører hjemme. Du trenger å bearbeide dette. Og da uten hun dama. 

Anonymkode: 005c6...24f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo han som har gjort noe galt. Hadde det vært bedre om han hadde gjort det med en ugift jente? 
Plasser sinnet ditt der det hører hjemme. Du trenger å bearbeide dette. Og da uten hun dama. 

Anonymkode: 005c6...24f

Hun var singel. Har ikke sagt noe om at hun var gift. Det beste var jo om det aldri hadde skjedd, og det tar tid å bearbeide. Men uansett kommer jeg nok alltid ut fra mitt verdisett synes det er lavmål å gå etter gifte menn. Fordi jeg nå også har kjent på kroppen hvordan det føles, og fordi jeg ikke ville satt et menneske i den situasjonen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun var singel. Har ikke sagt noe om at hun var gift. Det beste var jo om det aldri hadde skjedd, og det tar tid å bearbeide. Men uansett kommer jeg nok alltid ut fra mitt verdisett synes det er lavmål å gå etter gifte menn. Fordi jeg nå også har kjent på kroppen hvordan det føles, og fordi jeg ikke ville satt et menneske i den situasjonen. 

Eller tatt del i det. Synes det også er helt krise hvordan menn oppfører seg, og skulle ønske min mann var bedre enn dette. Det får så utrolige ringvirkninger ut fra et dårlig valg èn natt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe bra karaktertrekk å bevisst være med noen man vet er i forhold, overhodet ikke. Man bør holde seg for god til det, og tenke på hvilke andre mennesker som dras med i suppa. Men det er ikke en tvil i mitt sinn om at det er KUN et menneske som er ansvarlig og det er den som er i forhold. Er ikke noe å diskutere en gang. Det finnes ikke et fnugg av ansvar hos «den andre». Kun det faktum at man burde gjøre bedre valg. Men absolutt null ansvar. Ikke ta så mye som en prosent av det ansvaret vekk fra den som er utro!

De som gjør sånt er en akkurat like god miks av mennesker som for alt annet. Det er noen som bare ikke bryr seg om hva slags bølger de skaper, noen er for fulle, noen gjør et dumt valg de angrer på etterpå, noen sliter med å si nei når de burde, noen er i livskriser eller har problemer med selvfølelsen. Et av muligheter for hvorfor. Jeg tror det er ganske vanlig at det verken er ondsinnet eller med vilje. Heller en menneskelig brist  der man var uheldig med timing, var på et sårbart sted samtidig som man møtte på en man likte. Også gjør man at valg man egentlig aldri trodde man skulle ta. Men skaden er dessverre gjort.

Anonymkode: 87f5f...aa9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tviler på at det var kvinnen som "løp etter" mannen din, om han påstår det, så er det nok for å fraskrive seg ansvar.

Hun var singel og hadde ingen å stå til rette for, han var gift og burde holdt seg på matten. Ene og alene hans ansvar. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...