Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som opplever at Dermica solkrem setter vond lukt i klær? Lukter nesten som oppkast synes jeg, og går ikke helt bort i vask heller. Trodde 2-åringen hadde kastet opp her en dag, men viste seg å være solkremen.
Valgte denne fordi den er fri for hormonforstyrrende stoffer, men orker ikke den lukta mer. Noen tips til andre gode solkremer til barn og voksne? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sara88 skrev (6 minutter siden):

Flere som opplever at Dermica solkrem setter vond lukt i klær? Lukter nesten som oppkast synes jeg, og går ikke helt bort i vask heller. Trodde 2-åringen hadde kastet opp her en dag, men viste seg å være solkremen.
Valgte denne fordi den er fri for hormonforstyrrende stoffer, men orker ikke den lukta mer. Noen tips til andre gode solkremer til barn og voksne? 

All solkrem setter merker i klærne, lager ugrei solkrem lukt i klærne. Så bruker du solkrem så bruker du heller ikke dine fineste og mest brukte klær. 
I syden har vi egne klær for strand og solkrem. Ellers blir alt ødelagt. 

Anonymkode: 36c31...537

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badger. 

Anonymkode: f9a98...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på denne, for jeg synes at nesten alle uparfymerte solkremer får sur lukt. Jeg vet ikke hvor mange ulike merker jeg har prøvd på meg selv, og jeg kan garantere at det ikke er kremen selv som har blitt dårlig, men det er noe som skaper guffen lukt med solkremer med høy faktor. Eneste unntaket er COSRX sin ansiktssolkrem. Den har ikke så vond lukt som de andre. Dermica er kanskje den aller verste jeg har prøvd. Jeg måtte dra hjem fra jobb og dusje pga at jeg syntes det luktet sur melk av hele meg den første og eneste gangen jeg brukte den. 

På meg, som er voksen, har jeg løst det ved å kjøpe kremer som er mer eller mindre parfymert, slik at den vonde lukten maskeres. Piz Buin er jo en klassiker, men som lukter ganske sterkt. Biotherm Waterlover ansiktssolkrem lukter også godt pga lett parfymering. Vær obs på at det er en av de kremene som ble avslørt at hadde lavere faktor enn den er merket med. Den er merket med SPF 50, men holder ca SPF 30. Av de uparfymerte som har vært akseptable kan jeg nevne Eau Thermale sun spray for kids fra Avéne. Den har SPF 50, og er ganske seig, men lukter ikke så surt og ekkelt som en del andre. Sensilis sun care face & body gel cream var også brukbar. Den er ikke så seig som sprayen fra Avene. 

Anonymkode: fb58f...20f

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et kjent problem! Hos meg får gallesåpe klærne skikkelig rene, og dermed forsvinner også den fryktelige lukta. Spesielt badetøyet mitt lukter grusomt etter noen dager med strand og solkrem. Til større plagg ville jeg valgt flytende gallesåpe, og så bløtlegge en stund, det er nok enklest.

Anonymkode: 94b98...905

Skrevet

Det første som skjedde når jeg testet Dermica, var masse gule flekker på hvitt tøy. Det har jeg ikke slitt med siden jeg brukte P20 en gang for 20 år siden. 

Så da hjelper det ikke at den inneholder færre potensielt ugunstige greier, jeg kommer til å gå tilbake til La roche posay som har funket fjell i årevis. Lukter ikke plagsomt, tåles av hele familien og huden blir mykere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...