Gå til innhold

Hva er den beste billig sjampo man kan kjøpe på butikk eller hos Normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

By veira hos normal. Den er uten silikon og sls. Bruker  banana hairfood fra garniere til balsam/kur den er også uten silikon

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har landet på aussie volume og define weightless shine. Har samme problem som deg med tynt hår. Før likte jeg skikkelig godt Elvital sin mørkegrønne, men den har forsvunnet :( 

Anonymkode: 0c1ed...a5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 22.59):

Hvis håret ditt blir sånn, kanskje du reagerer på shampo med silikon i? Jeg gjør det, håret ser fett ut umiddelbart etter vask om jeg bruker silikonshampo mer enn en gang i ny og ne.

Anonymkode: 21e41...6e7

Hvordan vet man hvilke shampoer som inneholder silikon da? 

Anonymkode: 46852...907

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet man hvilke shampoer som inneholder silikon da? 

Anonymkode: 46852...907

Man leser på innholdsfortegnelsen.....

Anonymkode: ebcbe...ca5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker Dr. Greve mild sjampo. Håret føles rent, den har ikke silikon så vidt jeg kan se, og lukter behagelig.

Anonymkode: 14759...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns Elseve er bra men som andre sier så

er det jo silikon i disse shampoene så

man kan ikke bruke de for lenge før håret blir tungt og fett 

Anonymkode: 4528a...b73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 12.40):

Jeg har gått fra å bruke rituals sjampo og balsam. Til å prøve Swartzkopf. Men sliter med ar håret ser fett og livløst ut rett etter vask. 

Har lyst til å bruke mindre penger på sjampo. 

Har sånn hårtyper som er tynne tørre hårstrå, men som blir lett fet. 

Er det noen som har gode erfaringer med billigsjampo og hva funker for dere?

Anonymkode: 9e302...fa1

Jeg bruker kun shampoo i hodebunnen og en god fuktighetsgivende balsam uten silikon i lengden.

Jeg har ingen "billig" shampoo å anbefale deg da fett hodebunn og tørt hår kombinasjonen krever hyppigere hårvask og da en shampoo uten sulfat til daglig da sulfater ikke bør brukes mer enn 1 gang i uken og vil gjerne gjøre fett hår problematikken verre. Samtidig er det viktig å få hodebunnen skikkelig ren men uten at den blir for tørr.

Jeg bruker Aromatica Tea Tree Purifying Shampoo. Det som er bra med den for fett hodebunn er at den inneholder salasylsyre. (Må virke litt før den skylles ut) vasker alltid hodebunnen 2 ganger. 

Har også en soap bar shampoo jeg bruker på reise men husker ikke merket. Synes de fungerer bedre enn mange vanlige shampoo og de er ofte rimelige i bruk da de varer lenge.

Viss det er veldig viktig å bruke en billig shampoo ville jeg kjøpt head and shoulders og begrenset hårvasken til 1 gang i uken da den har sulfater. Den inneholder sink som er bra for fet hodebunn. 

Anonymkode: a013f...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tynt hår som blir fort fett. Jeg er godt fornøyd med Define. Bruker den for fet hodebunn og slitte tupper, weightless shine er også bra. Balsamen gir ikke så mye pleie, men bruker av og til hårkur fra Maria Nila (den er super-drøy), eller balsamen med morrocan oil.

Anonymkode: 1b19c...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli lenge siden jeg bare brukte «frisørprodukter».

Her bruker hele familien Head & shoulders. Svært fornøyd.

Anonymkode: 3787f...109

AnonymBruker
Skrevet

SP Classic Luxoil sjampo, balsam og også håroljen i blant. Den er litt dyr men veldig bra. De har den på normal i 1L flasker 😊👍

Min hodebunn tåler få sjampoer, men denne går uten utbrudd av eksem og diverse. 

Anonymkode: 84769...d4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 22.59):

Hvis håret ditt blir sånn, kanskje du reagerer på shampo med silikon i? Jeg gjør det, håret ser fett ut umiddelbart etter vask om jeg bruker silikonshampo mer enn en gang i ny og ne.

Anonymkode: 21e41...6e7

Rituals sin sjampo har vel ikke silikon?

Anonymkode: f69cd...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 12.58):

Dove intensive repair 🤩 Sjampo og balsam. Kjøper på Oda eller Rusta. Meny har også fått inn tror jeg. 

Anonymkode: 13db4...e24

Skulle til å nevne denne serien. Vurderer å teste en annen shampoo da hodebunnen blir litt fet av den. Men balsamen er den beste jeg har prøvd! Frisøren trodde jeg kødda da jeg sa det var over et år siden jeg hadde klippet meg sist. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Sunsilk, lilla flaske. Lukter helt nydelig og fungerer veldig bra for mitt hår. Vasker håret 2-3 ganger i uka, uten at det blir fett/tungt før vask.

Anonymkode: dd379...372

Skrevet

Jeg elsker skala sine for krøller, de finnes på normal og er sånn halv billige til ca 70kr eller noe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...