Gå til innhold

Hvordan klarer partnere til kronisk utroe menn å bli i forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mitt første seriøse forhold ble jeg bedratt, men jeg hadde ingen problemer med å fortsette å ha sex med kjæresten min, og jeg hadde panikk for at han skulle forlate meg, men han gjorde det slutt samme år, så vet ikke om jeg hadde klart å være med han over lang tid etter utroskapen.

I mitt siste seriøse forhold hadde jeg mistanke i flere år at han var både mentalt og fysisk utro (et par ganger), men da jeg fikk det bekreftet forsvant  plutselig mine varme følelser for han, og jeg klarte ikke å ha sex, taklet ikke at han så meg naken eller tok på meg.

Jeg blir overrasket over at mange damer holder ut år etter år med menn som har vært utro, alt fra én til flere ganger.

Leser nå at Ozzy Osbourne var utro med flere barnepiker og sikkert andre også, men kona har vært med han i 40 år.

David Beckham var utro, men Victoria er fremdeles ved hans side og det virker som de har det bra.

Når det ikke er penger eller barn som gjør at partneren ikke går, er det da en ekstrem sterk kjærlighet for sin utro partner som gjörd at man blir i forholdet?

Anonymkode: 17f69...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leser nå at Ozzy Osbourne var utro med flere barnepiker og sikkert andre også, men kona har vært med han i 40 år.

David Beckham var utro, men Victoria er fremdeles ved hans side og det virker som de har det bra.

Har du noen eksempler på noen som ikke rike hvor dama ikke gikk?

Anonymkode: a9f94...444

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert mange grunner.

Ozzy var jo helt sprø av rusmisbruk, å være utro var vel det minst sprø han fant på...

Penger kan nok være en grunn, i tillegg tll kjærlighet. Noen synes synd på mannen som er utro og ser på det som en slags sykdom. Noen bryr seg ikke så mye om utroskapen så lenge han ikke forelsker seg i andre. 

Anonymkode: 08414...b05

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke meg du spør, men jeg kjenner til mange, har hørt om enda flere! 

Anonymkode: 18139...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er man rik skal det jo være lettere å gå enn hvis man er avhengig av den utro partneren.

Ts

Skrevet

"Hvordan klarer partnere til kronisk utroe menn å bli i forholdet?"

Må si at jeg har fundert en del ganger over dette selv.

Hvordan kan så mange velge å bli i et forhold uten tillit?

AnonymBruker
Skrevet
Krist1an skrev (4 minutter siden):

Antar at det er på samme måte som mange blir værende i forhold hvor de blir fysisk mishandlet. Dette er det skrevet mye om og det er vel verdt å lese litt om temaet, 

Anonymkode: 4ba71...90d

Skrevet

Det er fortsatt tabu for mange å skille seg, da snakker jeg om eldre mennesker. Det er mange som ble tvangsgiftet som unge. 

Yngre mennesker, tja, det er vel den evige "Ja men JEG KAN FORANDRE HAN!" tankegangen, "stresset" med å dele opp hus, liv og unger, også har vi den berømte frykten for å ende opp alene. Mange takler ikke tanken på å være alene. 

Følelser er vanskelig og komplekst. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ønsker samme mann som alle andre damer, det er samme grunn til at de mennene kan være utro med mange damer. 

Anonymkode: 5bf4f...60a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som partnere med kronisk utroe kvinner gjør

Anonymkode: 42da2...092

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Og jeg er den dama som har funnet meg i utroskap gang på gang. Har tilgitt. Har nok gjort det for ungene, ikke orka tanken på å ikke se de hver dag. Tanken gjør meg dårlig. Da har jeg heller akseptert elendig oppførsel fra han. Ny runde nå, men denne gangen går jeg. Ungene begynner å bli så store nå at jeg skal klare det. Gleder meg til å komme videre i livet.

Anonymkode: fa341...a2c

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på det samme. Og jeg er den dama som har funnet meg i utroskap gang på gang. Har tilgitt. Har nok gjort det for ungene, ikke orka tanken på å ikke se de hver dag. Tanken gjør meg dårlig. Da har jeg heller akseptert elendig oppførsel fra han. Ny runde nå, men denne gangen går jeg. Ungene begynner å bli så store nå at jeg skal klare det. Gleder meg til å komme videre i livet.

Anonymkode: fa341...a2c

Det å dra er ofte vanskeligere enn å bli. Den som har vært utro tvinger den andre til å være den "sier nok" og bryter opp familien selv om det er direkte konsekvenser av den andre sine handlinger. Det å bli lurt og holdt for narr er ikke noe som er lett å akseptere. Jeg er glad for å høre at du er klar for å gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Stabilitet. Jeg har blitt i forhold etter langvarig utroskap og det var fordi jeg ikke klarte tanken på at livet til meg og barna skulle bli revet opp med roten.

Mulig jeg hadde vært lykkeligere om jeg hadde gått, men jeg tør rett og slett ikke finne det ut.

Anonymkode: c4c0f...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan klarer dere som har blitt å ikke være sint på partner hele tiden og ikke minst hvordan klarer dere å ha sex med savner igjen etter at han har hatt sex bak ryggen din

Ts

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Stabilitet. Jeg har blitt i forhold etter langvarig utroskap og det var fordi jeg ikke klarte tanken på at livet til meg og barna skulle bli revet opp med roten.

Mulig jeg hadde vært lykkeligere om jeg hadde gått, men jeg tør rett og slett ikke finne det ut.

Anonymkode: c4c0f...ff5

Stabilitet? Er du ikke redd at han er utro en annen gang?

Ts

Skrevet
Krist1an skrev (22 timer siden):

De kan kanskje ha tillit på endel andre områder?

- Mer behagelig økonomisk (som også gagner barna i form av hva man har råd til)

- Slippe å ha ungene 50/50

- Beholde felles vennekrets

- Kanskje den kronisk utro partneren er en veldig god forelder og stiller på alt med ungene

- Kanskje den som ikke er utro tenker at «alt fungerer, bortsett fra det»

Sikkert mange grunner. Men tipper økonomi og stabilitet er hovedfaktor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre, med småbarn og nytt boliglån, hadde jeg nok kjempet for ekteskapet, hvis han hadde vært utro. For usikker og redd jeg ikke skulle klare meg alene på alle mulige måter. Og i tillegg miste 50 % av oppveksten til barna.

Men nå når barna er på vei ut, boliglån m.m. er delvis nedbetalt, hadde jeg ikke stussa. Gått på dagen om jeg fant ut at han var utro. Hadde ikke orket å sitte igjen med han når barna er flyttet ut. Jeg hadde nok utviklet forakt for han og ikke orket sex heller. Og det er ikke noe liv jeg har lyst å leve.

Anonymkode: 1b76f...a74

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi andelen av menn som ikke er utro er ekstremt liten. 

Anonymkode: 708ae...baf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert fordi andelen av menn som ikke er utro er ekstremt liten. 

Anonymkode: 708ae...baf

Jobb og helse: Kvinner mer utro enn menn

Anonymkode: dd2fe...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjenner til en den del par hvor mannen er mer eller mindre kronisk utro (jeg sier ikke bare menn er utro, men det er nå tilfeldigvis det jeg kjenner til flest av - typisk forretningsmenn i 40/50-årene, det er en stor del av min bekjentskapskrets).

Det virker nesten som det blir en stilltiende aksept for det, kona vet det godt. Men det er ikke åpent forhold - blir han tatt så blir det et helvete. Kona kan også gå til lengder for å prøve å prøve å hindre det, så langt det lar seg gjøre. Men hun går ikke fra ham likevel. Tvert imot, jeg kjenner jo tilfeller hvor mannen har villet gå (utroskap er noen ganger et steg på vei ut) mens hun som blir bedratt kjemper med nebb og klør for å fortsette forholdet. Eller hvor hun bare får sitt eget liv på si, er kanskje utro selv, og de to samarbeider bare om at Familien AS skal gå rundt, poster nydelige feriebilder og har de beste hagefestene. Det er så enormt mye fasade. 

Ofte vil man jo kjempe for ekteskapet på grunn av barn, økonomi, felles venner og familie.. Den nevnte fasaden er nok også litt viktig for noen. Og det å skille seg er helt forjævlig, mange vil nok heller jobbe for at ekteskapet skal fungere. Av to onder osv.. 

I tillegg, så er det vel den personen man elsker da. Ens sjelevenn, den man vil bli gammel med. Utroskap svir fordi man ikke vil at andre kvinner skal ha han, men forlater du han så mister du han jo helt hundre prosent. Bedre å være den som får det meste av han, enn en som får ingenting av han? 

Jeg tror jo også toleransegrensene til folk er litt forskjellige, det er ikke alle som går helt i kjelleren av det om den andre er utro.

Husker også ei på KG her en gang skreiv noe duren av at jeg vet gubben er utro, men jeg er nesten glad noen andre tar på seg å ligge med han, for jeg vil ikke.. Jeg vil bare ha alt det andre. 

Man må ikke bedømme alle par ut fra seg selv. Jeg tror ikke Sharon og Ozzy Osbourne har hatt verdens mest tradisjonelle ekteskap akkurat. Du gifter deg generelt ikke med en rockestjerne på 70/80-tallet om du tenker du skal ha en trofast kar liksom.

Anonymkode: 1bbf2...193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...