AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Hei Jeg har en hund som er 9 år, forsikret siden hun var 8 uker men om ca 1 år når hun blir 10 år så kan hun ikke ha forsikring lenger i fremtind. Jeg vil ikke at hun skal bli syk på sine eldre dager uten forsikring så jeg lurer på om noen her vet hvilke forsikringer som er best og varer hele hundens levetid(eller lenger enn 10 år). Hvordan er det å bytte forsikring på en så gammel hund? Får hun 2mnd karenstid eller straffes det på annen måte om jeg bytter? Er noen forsikringer mer snille en andre ved bytte? Hun har hatt forsikring hele sitt liv, har forkalkning i hofter men ikke som plager henne veldig mye ennå og merkes ikke i hverdagen men hun er en pensjonert brukshund Jeg vet at hun ikke vil leve for alltid og hvis hun blir syk og får dårlig livskvalitet så skal vi selvfølgelig avlive før det går for langt. Men jeg tenker hun har ihvertfall 2-3 gode år igjen forhåpentligvis. Anonymkode: ae51d...22a
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Veterinærforsikringen varer så lenge du vil, det er livsforsikringen som går ut ved alder, det er likt hos alle forsikringsselskaper. Anonymkode: dc7f7...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Min var forsikret til hun var nesten 15 i fremtind, men dekningsgraden gikk ned. Anonymkode: ce729...0f9
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Agria dekker i hvert fall livet ut, min var forsikret der til hun var 14. Anonymkode: f85b0...552
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli Sikker på det ikke bare er livsforsikringen/død som går ut? Slik er det i gjensidige hvertfall. Skade/sykdom dekkes fortsatt Anonymkode: ccb19...02f
AnonymBruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Høres rart ut. Min var forsikret til han døde 12 år gammel. Da han var 10 var det ikke livsforsikring lenger, det vil si at om han døde fikk jeg ikke kompensasjon utover støtte på kr 1000 til avliving. Forsikring for skade/sykdom gjaldt hele livet hans. Jeg ville ikke byttet forsikring på så gammel hund. Jeg ville holdt på den gamle. Anonymkode: a9822...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå