Gå til innhold

Innafor å spørre folk om de vil ha barn mot stort barnebidrag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (20 timer siden):

Jeg antar jeg må bruke noen millioner på barn, men vil ikke holde på med de surrogat-greiene. Hva med å spørre eks folk i utlandet som vil ha barn, men uansett ikke kommer til å skaffe seg mann med det første? Tenker eks på Japan hvor kvinner er opptatt av karriere til de blir for gamle. Med generøst barnebidrag og evt perioder med barnefri blir det kanskje lettere? Evt filippinere som risikerer å bli med en gammel gris til Norge fordi de lever i fattigdom?

Du trenger ikke se over til Japan for å finne kvinner som er mer opptatt av karriere enn å få barn tidsnok. Det er jo helt likt hos oss.

Har ei bekjent som var ufrivillig barnløs som 41 åring fordi hun ikke hadde funnet rette mannen. Hun hadde en homsevenn som også ønsket barn og de planla barn sammen. Nå er barnet barneskoleelev og det har fungert kjempebra.

Jeg tror dette gjelder flere mennesker enn vi aner. Ufrivillig barnløse pga en ikke har funnet riktig partner. En ting er donor og surrogat i utlandet. Men de fleste ønsker jo innerst inne at barnet skal ha en far og mor og delt ansvar med noen. Barnebidrag er heller ikke så dumt. Så om du oppriktig ønsker å avtale å få barn med noen, så tror jeg ikke det er utenkelig at du kan få napp ved forespørsel. Om du kan vise til ok gener og økonomi. Og uten at du trenger å legge ut annonse i utlandet.

Anonymkode: 890c7...779

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du seriøst spurt fulle folk på byen om de ville føde ungen din?

Anonymkode: c7abe...d4b

Bare en. Fikk beskjed her inne om at det er mange kvinner på byen som ønsker det. Jeg har ingenting å tape på å dumme meg ut, og har ikke akkurat "sceneskrekk", men det virket ubehagelig for henne så vil ikke gjenta det

Flintis skrev (1 time siden):

Det finnes vel de som er ute etter en personlig donor.

Er det sånn at du har gode gener?

Ingen som har fått noe negativt som er arvelig som jeg vet om av besteforeldre, foreldre, tanter eller onkler bortsett fra at ca halvparten av onklene mine har lite hår 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du trenger ikke se over til Japan for å finne kvinner som er mer opptatt av karriere enn å få barn tidsnok. Det er jo helt likt hos oss.

Har ei bekjent som var ufrivillig barnløs som 41 åring fordi hun ikke hadde funnet rette mannen. Hun hadde en homsevenn som også ønsket barn og de planla barn sammen. Nå er barnet barneskoleelev og det har fungert kjempebra.

Jeg tror dette gjelder flere mennesker enn vi aner. Ufrivillig barnløse pga en ikke har funnet riktig partner. En ting er donor og surrogat i utlandet. Men de fleste ønsker jo innerst inne at barnet skal ha en far og mor og delt ansvar med noen. Barnebidrag er heller ikke så dumt. Så om du oppriktig ønsker å avtale å få barn med noen, så tror jeg ikke det er utenkelig at du kan få napp ved forespørsel. Om du kan vise til ok gener og økonomi. Og uten at du trenger å legge ut annonse i utlandet.

Anonymkode: 890c7...779

Men hvordan gå fram for å finne disse?

Skrevet (endret)
Majer skrev (4 minutter siden):

Ingen som har fått noe negativt som er arvelig som jeg vet om av besteforeldre, foreldre, tanter eller onkler bortsett fra at ca halvparten av onklene mine har lite hår 

Ikke så mye negativt, men er det noe positivt genetisk?

Endret av Flintis
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (11 minutter siden):

Men hvordan gå fram for å finne disse?

Noen lenger oppe i tråden la ut denne linken.

https://www.medforeldre.no/

Men hvordan er det realistisk for deg å betale noen så mye barnebidrag at de vil ha barn samtidig som du ikke har hatt ferie i årevis fordi du sparer til bolig?

Anonymkode: 0a669...e89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (12 minutter siden):

Bare en. Fikk beskjed her inne om at det er mange kvinner på byen som ønsker det. Jeg har ingenting å tape på å dumme meg ut, og har ikke akkurat "sceneskrekk", men det virket ubehagelig for henne så vil ikke gjenta det

Hvorfor stille fulle folk seriøse spørsmål i det hele tatt? Skulle du anklaget henne for avtalebrudd dersom hun i edru tilstand ikke lengre syntes det var en god idé, selv om hun sa ja i fylla?

Anonymkode: 3ac49...62b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (16 timer siden):

De er ulike. Jeg har innsett at ikke tidligere ideer har vært så godt 

Ja, det er derfor jeg tenker at det må gjøres på en moralsk best mulig måte. Det er eks sikkert mange fattige lesbiske i andre land som gjerne vil ha barn. Da blir det på en måte vinn-vinn. Men jeg blir kvalm av tanken på å be noen gå rundt gravide kun for penger 

En sånn tinderkonto hadde vel blitt fjernet? Jeg har ikke møtt kvinner på byen som har ønsket det- har faktisk spurt en gang så "snilt" jeg klarte, men hun trodde jeg var ute etter sex. Ikke lett å forklare til fulle folk 

Ja, jeg forstår det. Og derfor føler jeg eks at å dra på Riksen og donere sperm blir for dumt. For da vet jeg ingenting om de som mottar. Men alle som får barn gjør det jo av en slags egoisme. Tenker eks på alle de barna som blir født i Gaza selv om det bombes, og alle de som fører i fattigdom i Norge 

Jeg var sammen med en dame i et tosifret antall år uten at det ledet til barn. Vil ikke ta den sjansen igjen. Da blir jeg så gammel at foreldrene mine kanskje er døde uten å vite at det er barnebarn der ute 

Neste gang må du si ifra at baen er viktig for deg og ikke vente i 20 år før du går .... 

Anonymkode: 59ba7...8ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen lenger oppe i tråden la ut denne linken.

https://www.medforeldre.no/

Men hvordan er det realistisk for deg å betale noen så mye barnebidrag at de vil ha barn samtidig som du ikke har hatt ferie i årevis fordi du sparer til bolig?

Anonymkode: 0a669...e89

Jeg eier bolig, men nå sparer jeg til større 

Flintis skrev (2 timer siden):

Ikke så mye negativt, men er det noe positivt genetisk?

Blir lett gode i idrett, har høy IQ og er optimister av natur. Føler vi er heldige. Men sånne ting gjør jo igjen så oppvekstvilkår blir bedre noe som forsterker effekten. Så vanskelig å si nøyaktig hva som er arv og hva som er miljø 

Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Blir lett gode i idrett, har høy IQ og er optimister av natur. Føler vi er heldige. Men sånne ting gjør jo igjen så oppvekstvilkår blir bedre noe som forsterker effekten. Så vanskelig å si nøyaktig hva som er arv og hva som er miljø 

Så du har høy iq og idrettskropp som tåler trening, hva med høyde? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig at foreldrene dine vet at de er besteforeldre til et barn der ute? Og for deg å vite at du har barn der er sted? Det finnes nok barn/mennesker i verden til at vi burde lage de kun for å lage de.

Anonymkode: cdb9d...431

• Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (4 timer siden):

Så du har høy iq og idrettskropp som tåler trening, hva med høyde? 

Vi holder oss rundt 190 +- 4cm

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det viktig at foreldrene dine vet at de er besteforeldre til et barn der ute? Og for deg å vite at du har barn der er sted? Det finnes nok barn/mennesker i verden til at vi burde lage de kun for å lage de.

Ja, men det er jo det. Barn er ikke logisk, men det er følelser. Jeg har en fantastisk familie, gode gener osv. Da innbiller jeg meg selv at jeg kan være med på å skape folk som kan bidra til en bedre verden. Om det skjer eller ikke vites ikke, men det er en fin tanke 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 26.7.2025 den 10.30):

Jeg antar jeg må bruke noen millioner på barn, men vil ikke holde på med de surrogat-greiene. Hva med å spørre eks folk i utlandet som vil ha barn, men uansett ikke kommer til å skaffe seg mann med det første? Tenker eks på Japan hvor kvinner er opptatt av karriere til de blir for gamle. Med generøst barnebidrag og evt perioder med barnefri blir det kanskje lettere?

Help me understand... Hvorfor tenker du at kvinner som har prioritert bort barn plutselig vil ha barn med deg, uansett hvor de bor? Er det ikke bedre å finne noen som vil ha barn? Surrogati er vel mer for at noen føder en unge på dine vegne som mor?
Skal du flytte til Japan? Hvis ikke, er ikke det bare sæddonasjon til noen som ikke vil ha barn?
Skal dere bli sammen? Hvis ikke, så blir hun alenemor i tillegg?

Du virker ikke interessert i hverken kvinnen eller barnet hvorfor donerer du ikke bare sæd? 

Anonymkode: 12a45...8c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Populære menn har ikke problemer med å finne partner og få barn, så noe er garantert galt med deg. At du spør damer om å lage barn i fylla er kanskje et hint

Anonymkode: 42a45...77f

Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Du burde være greit innenfor som materiale da vil jeg tro, om du er litt kjekk i tillegg da så det blir pene barn av det.

Noen kan jo være opphengt i yrker også.  Men det skal ikke jeg spørre om. 

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (14 timer siden):

Det finnes vel de som er ute etter en personlig donor.

Er det sånn at du har gode gener?

Svaret på det er vel i alle crazy bananas innlegg fra den kanten.

Anonymkode: 59ae4...226

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svaret på det er vel i alle crazy bananas innlegg fra den kanten.

Anonymkode: 59ae4...226

Dette kan da ha med miljø og ståsted å gjøre og tanken er fri og frihet til å ytre den også.

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (15 timer siden):

Ja, men det er jo det. Barn er ikke logisk, men det er følelser. Jeg har en fantastisk familie, gode gener osv. Da innbiller jeg meg selv at jeg kan være med på å skape folk som kan bidra til en bedre verden. Om det skjer eller ikke vites ikke, men det er en fin tanke 

Hvis du får barn med noen som ikke er grei så vil den eller de skade barnet sånn at det barnet gjerne (ikke sikkert) gjør skade videre på andre. Da har du ikke bidratt med noe. Du har bare satt et barn til verden som vil lide og som vil kanskje føre lidelse videre på andre. 

Skal du sette barn til verden så MÅ du vite at det barnet får en oppvekst full av kjærlighet og omsorg. At barnet blir sett og hørt. Dette er ditt ansvar når du går ut av din vei for å sette barn til verden.

Det er oppvekst og miljø som er viktig for at barnet kan bidra til en bedre verden. Ikke om barnet blir høy og atletisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du får barn med noen som ikke er grei så vil den eller de skade barnet sånn at det barnet gjerne (ikke sikkert) gjør skade videre på andre. Da har du ikke bidratt med noe. Du har bare satt et barn til verden som vil lide og som vil kanskje føre lidelse videre på andre. 

Skal du sette barn til verden så MÅ du vite at det barnet får en oppvekst full av kjærlighet og omsorg. At barnet blir sett og hørt. Dette er ditt ansvar når du går ut av din vei for å sette barn til verden.

Det er oppvekst og miljø som er viktig for at barnet kan bidra til en bedre verden. Ikke om barnet blir høy og atletisk.

Ja, og derfor synes jeg det er rart man kan handle sperm 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...