Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye om dårlig arbeidsmiljø i helsevesenet. Så dere som jobber i helse, er det noen som har et bra arbeidsmiljø? 

Anonymkode: 44bc6...721

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt godt miljø stort sett alle steder jeg har jobbet. 

Anonymkode: 2bd82...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overalt jeg har vært har det vært helt strålende: sykehjem, sykehus og i hjemmesykepleien. De av oss som er fornøyd sitter ikke på nett og skriver om hvor fornøyde vi er vet du :D 

Anonymkode: 317c3...985

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste arbeidsmiljøet opplevde jeg på en akuttenhet på psykiatrisk sykehus. Der var det god blanding av menn og kvinner, unge og eldre. 
Der jeg jobber nå er det også godt miljø (kommunal rus og psykisk helse), men kan likevel ikke måle seg med førstnevnte. 

Anonymkode: e138c...58f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 10.26):

Leser så mye om dårlig arbeidsmiljø i helsevesenet. Så dere som jobber i helse, er det noen som har et bra arbeidsmiljø? 

Anonymkode: 44bc6...721

Der det er flest med videreutdanninger og leger og lite HFA

Anonymkode: 31f05...ec6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på to kreftavdelinger som hadde veldig godt miljø! Samt ortopedisk, sykehjem og dps. Var sånn passe miljø på medisinsk sengepost. Aldri jobbet noe sted med dårlig miljø. 

Anonymkode: 92057...375

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent man hører fra de som trives, dessverre. Mindre tallet har et dårlig arbeidsmiljø, men det er alltid disse som får oppmerksomheten og roper høyest.

Gud forby hvis man har det bra i livet, for da får man høre det ifra de som mistrives. 

Anonymkode: f9666...a3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det beste arbeidsmiljøet opplevde jeg på en akuttenhet på psykiatrisk sykehus. Der var det god blanding av menn og kvinner, unge og eldre. 
Der jeg jobber nå er det også godt miljø (kommunal rus og psykisk helse), men kan likevel ikke måle seg med førstnevnte. 

Anonymkode: e138c...58f

Jepp, akuttpsyk her og, veldig godt miljø og god blanding av alle mulige folk. 

Anonymkode: 1fb37...24d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Der det er flest med videreutdanninger og leger og lite HFA

Hvorfor ikke HFA?

Anonymkode: bb430...494

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke HFA?

Anonymkode: bb430...494

Ser du ikke utallige tråder med mindreverdighetskomplekser her? «like barn leker best» HFA jobber best med HFA

AnonymBruker
Skrevet

Radiologisk avdeling. Var temmelig dårlig miljø før vi fikk ny leder som ville rydde opp og teste diverse, og det mest avgjørende hos oss har faktisk vært at vi sender hverandre hjem før tida eller tidligere/lengre pause når det er veldig rolig. 😅

Anonymkode: 410a4...ace

Skrevet

Jeg jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, og vi har det veldig trivelig sammen på jobb. :) 

Skrevet

Jeg har bakgrunn fra spesialisthelsetjenesten. Elsket folkene på alle plassene. Var jo noen klikker, men opplevde at jeg som man kunne navigere meg fint mellom dem. Det eneste jeg savner fra helsevesenet er miljøet.

Jeg hater å jobbe med 90% menn som bare er ingeniører. Det skaper et dårlig arbeidsmiljø det! Men ansatte i helse har ofte jobben opp etter halsen og har derfor lite tålmodighet rundt nyansatte. Det må man bare unngå å ta seg nær av  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 18.32):

Sjeldent man hører fra de som trives, dessverre. Mindre tallet har et dårlig arbeidsmiljø, men det er alltid disse som får oppmerksomheten og roper høyest.

Har du tall på dette? En nøytral arbeidsmiljøundersøkelse å vise til? Det er mange som er i et dårlig arbeidsmiljø som blir syke av det og ikke roper høyt. 
Det er vel som noen sier over her at mange i helse har jobben opp etter halsen, fått empatitretthet som går ut over pasientene.

Savner litt nyanser og kjøtt på beina i denne tråden, hadde vært interessant. 

Pasienters opplevelse av helsepersonell ulike steder / typer osv. Helsepersonells opplevelse av pasienter osv osv osv. 

De som sier i fra, har vel ikke annet valg, om de i de hele tatt bare lider i stillhet for å kunne ta ut en trygg pensjon.

Er jo så mye sykdom i ulike steder innen helse, høyt arbeidspress osv, lange ventetider osv... misfornøyde pasienter... hvordan påvirker det arbeidsmiljøet? Men det er kanskje mer et ledelsesproblem, enn et ansattproblem..?

Anonymkode: 85c37...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...