AnonymBruker Skrevet 26. juli #21 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er bare 13-åringer som synes 40-åringer er gamle. Men lykke til i årene som kommer til deg da, som kommer til være gammel over halve livet ditt. Anonymkode: ae7d8...e66 Jeg lever fint med å være gammel halve livet mitt, og jeg er langt ifra 13 år. I motsetning til deg klarer jeg å kalle en spade for en spade, uten å bli krenket. Anonymkode: 40738...e58
MorTil2 Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli Flintis skrev (12 timer siden): Det kan være flere ting, mener å erhindre at en er for gammel til FN styrkene ved 35 års alder som menig. Ja, det er sikkert mange på 40 år som angrer på at de ikke tenkte på det før de ble for "gamle". Kanskje et eksempel som er mer relevant for hvermannsen? 1
Flintis Skrevet 27. juli #23 Skrevet 27. juli MorTil2 skrev (17 minutter siden): Ja, det er sikkert mange på 40 år som angrer på at de ikke tenkte på det før de ble for "gamle". Kanskje et eksempel som er mer relevant for hvermannsen? Grensen for allmenn verneplikt er vel 44 og for medlemsskap ungdomspartier opptil 35. Speideren 25. Ellers finner du sikkert mer relevant informasjon på google.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #24 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei, man er middelaldrene når man er i 40-årene. Man blir ikke fysisk eldre bare fordi om man har barnebarn, alderen er den samme. Anonymkode: 26a67...8c1 Man blir biologisk eldre av å få barn (og barnebarn) jo. Kroppen brytes ned mye raskere hvis man har barn. Anonymkode: 40b7a...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #25 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Så de som har barnebarn, uansett alder, er gamle? Ei jeg vet om fikk barn når hun var 16, hennes datter fikk barn når hun var 18, jeg synes ikke at 36 er gammelt, selv om hun ble bestemor da. Anonymkode: 167ec...30f 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 27. juli #26 Skrevet 27. juli Det står å lese på nettet at eldre regnes fra 67 og gamle fra 75, så da har vi svaret på det.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #27 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Man blir ikke gammel av barnebarn. Hvis man ikke blir satt til å passe de om natta da. Anonymkode: 3ffed...654 Trodde det var sånn at de som har barnebarn holder seg unge lenger, så da må det være de barnløse som er gamle når de er 40 Anonymkode: 167ec...30f
k4ren Skrevet 27. juli #28 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 10.45): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Hæ?? 😂 hilsen ikke-40årene. 1
Akhenaton Skrevet 27. juli #29 Skrevet 27. juli Majer skrev (På 26.7.2025 den 10.27): Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Haha
k4ren Skrevet 27. juli #30 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg lever fint med å være gammel halve livet mitt, og jeg er langt ifra 13 år. I motsetning til deg klarer jeg å kalle en spade for en spade, uten å bli krenket. Anonymkode: 40738...e58 Snakk om å gi opp tidlig 😅 men det har vel noe med form/energinivået eller hvor sløv og lat man føler seg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #31 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så de som har barnebarn, uansett alder, er gamle? Ei jeg vet om fikk barn når hun var 16, hennes datter fikk barn når hun var 18, jeg synes ikke at 36 er gammelt, selv om hun ble bestemor da. Anonymkode: 167ec...30f Tipper at denne du kjenner også blir tidlig gammel. De som blir "tidlig voksne" er det samme som blir tidlig gamle. Det er mange og komplekse grunner til det. Bekymringer, ofte krevende liv med jobber som sliter på helsen, samlivsbrudd osv Anonymkode: 98a1d...eba
Brunello Skrevet 27. juli #32 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): «Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle. Anonymkode: 40738...e58 Eller så kan man ta den naturlige betydningen. Middel =midten. Og når man er 40-50, er man omtrent midt i livet.
k4ren Skrevet 27. juli #33 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tipper at denne du kjenner også blir tidlig gammel. De som blir "tidlig voksne" er det samme som blir tidlig gamle. Det er mange og komplekse grunner til det. Bekymringer, ofte krevende liv med jobber som sliter på helsen, samlivsbrudd osv Anonymkode: 98a1d...eba Og du sitter, uten å kjenne denne, og tipper og gjetter uten grunnlag at hun har mye bekymringer og en krevende jobb? Brudd? Ellers så står alt bra til der borti fantasiland?
Adrenalina1 Skrevet 27. juli #34 Skrevet 27. juli Majer skrev (På 26.7.2025 den 10.27): Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Det samme har de som søker seg mye, røyker osv. Slutt å prate tull. Man ødelegger ikke celler ved å ha/ bygge mye muskler. Snarere tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #35 Skrevet 27. juli k4ren skrev (47 minutter siden): Og du sitter, uten å kjenne denne, og tipper og gjetter uten grunnlag at hun har mye bekymringer og en krevende jobb? Brudd? Ellers så står alt bra til der borti fantasiland? Folk som får barn tenårene og der dette gjentar seg i neste generasjon, de tilhører ofte en spesiell type mennesker. Bare å se litt på unge mødre. Anonymkode: 98a1d...eba
norw Skrevet 27. juli #36 Skrevet 27. juli Så da rekker man knapt å være gammel? Over 70 er i hvert fall gammelt, ved 60 begynner man i hvert fall å nærme seg gammel.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #37 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): «Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle. Anonymkode: 40738...e58 Er du gammel og bitter, eller ung og dum? 🤣 Anonymkode: 8dee5...8b9 1
senior Skrevet 27. juli #38 Skrevet 27. juli Jeg var ikke, og følte meg ikke, gammel før jeg fylte 80. I hodet er jeg fremdeles ung. 80 er et magisk tall for oss eldre i dag. For ikke så lenge siden var stort sett alle daue før 80.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #39 Skrevet 27. juli Brunello skrev (1 time siden): Eller så kan man ta den naturlige betydningen. Middel =midten. Og når man er 40-50, er man omtrent midt i livet. 50 er langt ifra midten av livet. Det er svært få som blir over 100 år. Anonymkode: 40738...e58
AnonymBruker Skrevet 27. juli #40 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): 50 er langt ifra midten av livet. Det er svært få som blir over 100 år. Anonymkode: 40738...e58 Ikke av de som er 40-50 nå. Svært mange av de vil bli over 90 år. Anonymkode: 80892...bc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå