Gå til innhold

Man er ikke gammel før man er 80+

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er bare 13-åringer som synes 40-åringer er gamle. Men lykke til i årene som kommer til deg da, som kommer til være gammel over halve livet ditt.

Anonymkode: ae7d8...e66

Jeg lever fint med å være gammel halve livet mitt, og jeg er langt ifra 13 år.

I motsetning til deg klarer jeg å kalle en spade for en spade, uten å bli krenket.

Anonymkode: 40738...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flintis skrev (12 timer siden):

Det kan være flere ting, mener å erhindre at en er for gammel til FN styrkene ved 35 års alder som menig.

Ja, det er sikkert mange på 40 år som angrer på at de ikke tenkte på det før de ble for "gamle".

Kanskje et eksempel som er mer relevant for hvermannsen? 

• Liker 1
Skrevet
MorTil2 skrev (17 minutter siden):

Ja, det er sikkert mange på 40 år som angrer på at de ikke tenkte på det før de ble for "gamle".

Kanskje et eksempel som er mer relevant for hvermannsen? 

Grensen for allmenn verneplikt er vel 44 og for medlemsskap ungdomspartier opptil 35. 

Speideren 25. 

Ellers finner du sikkert mer relevant informasjon på google.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, man er middelaldrene når man er i 40-årene. Man blir ikke fysisk eldre bare fordi om man har barnebarn, alderen er den samme.

Anonymkode: 26a67...8c1

Man blir biologisk eldre av å få barn (og barnebarn) jo. Kroppen brytes ned mye raskere hvis man har barn.

Anonymkode: 40b7a...a4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det.

Så de som har barnebarn, uansett alder, er gamle? Ei jeg vet om fikk barn når hun var 16, hennes datter fikk barn når hun var 18, jeg synes ikke at 36 er gammelt, selv om hun ble bestemor da. 

Anonymkode: 167ec...30f

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet

Det står å lese på nettet at eldre regnes fra 67 og gamle fra 75, så da har vi svaret på det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Man blir ikke gammel av barnebarn. Hvis man ikke blir satt til å passe de om natta da.

Anonymkode: 3ffed...654

Trodde det var sånn at de som har barnebarn holder seg unge lenger, så da må det være de barnløse som er gamle når de er 40

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 10.45):

Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det.

Hæ?? 😂 hilsen ikke-40årene.

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (På 26.7.2025 den 10.27):

Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. 

Haha

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lever fint med å være gammel halve livet mitt, og jeg er langt ifra 13 år.

I motsetning til deg klarer jeg å kalle en spade for en spade, uten å bli krenket.

Snakk om å gi opp tidlig 😅 men det har vel noe med form/energinivået eller hvor sløv og lat man føler seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så de som har barnebarn, uansett alder, er gamle? Ei jeg vet om fikk barn når hun var 16, hennes datter fikk barn når hun var 18, jeg synes ikke at 36 er gammelt, selv om hun ble bestemor da. 

Tipper at denne du kjenner også blir tidlig gammel. 

De som blir "tidlig voksne" er det samme som blir tidlig gamle. Det er mange og komplekse grunner til det. Bekymringer, ofte krevende liv med jobber som sliter på helsen, samlivsbrudd osv

Anonymkode: 98a1d...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

«Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle.

Eller så kan man ta den naturlige betydningen. Middel =midten. Og når man er 40-50, er man omtrent midt i livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tipper at denne du kjenner også blir tidlig gammel. 

De som blir "tidlig voksne" er det samme som blir tidlig gamle. Det er mange og komplekse grunner til det. Bekymringer, ofte krevende liv med jobber som sliter på helsen, samlivsbrudd osv

Og du sitter, uten å kjenne denne, og tipper og gjetter uten grunnlag at hun har mye bekymringer og en krevende jobb? Brudd? Ellers så står alt bra til der borti fantasiland?

Skrevet
Majer skrev (På 26.7.2025 den 10.27):

Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Det samme har de som søker seg mye, røyker osv.

Slutt å prate tull. Man ødelegger ikke celler ved å ha/ bygge mye muskler. Snarere tvert imot.

AnonymBruker
Skrevet
k4ren skrev (47 minutter siden):

Og du sitter, uten å kjenne denne, og tipper og gjetter uten grunnlag at hun har mye bekymringer og en krevende jobb? Brudd? Ellers så står alt bra til der borti fantasiland?

Folk som får barn  tenårene og der dette gjentar seg i neste generasjon, de tilhører ofte en spesiell type mennesker. Bare å se litt på unge mødre.

Skrevet

Så da rekker man knapt å være gammel? Over 70 er i hvert fall gammelt, ved 60 begynner man i hvert fall å nærme seg gammel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

«Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle.

Er du gammel og bitter, eller ung og dum? 🤣

Anonymkode: 8dee5...8b9

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ikke, og følte meg ikke, gammel før jeg fylte 80. I hodet er jeg fremdeles ung.

80 er et magisk tall for oss eldre i dag. For ikke så lenge siden var stort sett alle daue før 80.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Eller så kan man ta den naturlige betydningen. Middel =midten. Og når man er 40-50, er man omtrent midt i livet.

50 er langt ifra midten av livet. Det er svært få som blir over 100 år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

50 er langt ifra midten av livet. Det er svært få som blir over 100 år.

Ikke av de som er 40-50 nå. Svært mange av de vil bli over 90 år.

Anonymkode: 80892...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...