AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli og eldre før man er 65+ Så slutt å kalle folk fra rundt 40 gamle eller eldre. Anonymkode: 4f2f7...800 10 1
Majer Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Det samme har de som søker seg mye, røyker osv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Majer skrev (6 minutter siden): Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Det samme har de som søker seg mye, røyker osv. Jeg tror ts snakker om kronologisk alder, og den er som den er uansett muskelmengde, røyking, og annet. Ts: WHO definerer 75 år som gammel, og "eldre" fra 60 år og opp til 74. I Norge (utenfor kvinneguiden) er det vel mest vanlig å definere de som har gått av med pensjon som "eldre"? Anonymkode: dfbaa...d64
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Det finnes de i 60-årene som er oldeforeldre også, men hva har det med saken å gjøre? En forelder/besteforelder/oldeforelder blir ikke eldre selv om de har en tittel. Anonymkode: dfbaa...d64 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Så hva er 80 åringer da? Dinosaurer? Anonymkode: 4f2f7...800 5 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Nei, man er middelaldrene når man er i 40-årene. Man blir ikke fysisk eldre bare fordi om man har barnebarn, alderen er den samme. Anonymkode: 26a67...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Man blir ikke gammel av barnebarn. Hvis man ikke blir satt til å passe de om natta da. Anonymkode: 3ffed...654 4
jimba Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Tullebukk 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, man er middelaldrene når man er i 40-årene. Man blir ikke fysisk eldre bare fordi om man har barnebarn, alderen er den samme. Anonymkode: 26a67...8c1 «Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle. Anonymkode: 40738...e58
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Majer skrev (8 timer siden): Det spørs helt på kroppen. De med mye muskler har ødelagt mange celler. Det samme har de som søker seg mye, røyker osv. Hva mener du med at de som har mye muskler har ødelagt mange celler? Dette har jeg ikke hørt før. Bør vi ikke bygge muskler? Anonymkode: 42b95...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det finnes de i 40-årene med barnebarn. Dere er absolutt gamle, selv om dere ikke vil innrømme det. Anonymkode: 40738...e58 Det er bare 13-åringer som synes 40-åringer er gamle. Men lykke til i årene som kommer til deg da, som kommer til være gammel over halve livet ditt. Anonymkode: ae7d8...e66 5
Flintis Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Jeg vil si middelaldrende fra 40 til 60 eldre fra 60 til 80 og gammel fra 80 Så er en jo gammel i de fleste idretter fra 40 og som danser er en vel pensjonist fra samme alder. Så er en for gammel til ting. Gjennomsnittsalderen i Norge (ikke levealder) varierer fra ca 35 til ca 50 i de ulike kommunene. For landet som helhet er den vel rundt 44 tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): «Middelaldrende» er et ord oppdiktet for de som ikke klarer å akseptere at de er blitt gamle. Anonymkode: 40738...e58 En løgn blir ikke riktig om du gjentar den, trollemor. Fra KI: Det er ingen fast alder for når man er "gammel", da det er en subjektiv opplevelse. I Norge brukes gjerne 67 år som en slags definisjon, da dette er pensjonsalderen. Verdens helseorganisasjon (WHO) definerer eldre som 60-74 år og gamle som 75 år og oppover. Anonymkode: 26a67...8c1 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Flintis skrev (11 minutter siden): Jeg vil si middelaldrende fra 40 til 60 eldre fra 60 til 80 og gammel fra 80 Så er en jo gammel i de fleste idretter fra 40 og som danser er en vel pensjonist fra samme alder. Så er en for gammel til ting. Gjennomsnittsalderen i Norge (ikke levealder) varierer fra ca 35 til ca 50 i de ulike kommunene. For landet som helhet er den vel rundt 44 tror jeg. Jeg er pr se middelaldrende med mine 50 år. Jeg tenker at siden folk kan bli 100, så er middelaldrende 50, eventuelt opp til 60. Anonymkode: 722a4...b42
MorTil2 Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Flintis skrev (22 minutter siden): Så er en for gammel til ting. Hva spesifikt tenker du at man er for gammel til når man er 40 år? 1
Flintis Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli MorTil2 skrev (28 minutter siden): Hva spesifikt tenker du at man er for gammel til når man er 40 år? Det kan være flere ting, mener å erhindre at en er for gammel til FN styrkene ved 35 års alder som menig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli Flintis skrev (5 minutter siden): Det kan være flere ting, mener å erhindre at en er for gammel til FN styrkene ved 35 års alder som menig. Ja,det var jo en nyttig opplysning..😩 Anonymkode: 2a19a...c7b 1
Majer Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du med at de som har mye muskler har ødelagt mange celler? Dette har jeg ikke hørt før. Bør vi ikke bygge muskler? Anonymkode: 42b95...c4c Det er viktig med styrke for å unngå fall og sikre rask restitusjon ved skader som eldre. Men muskler bruker energi sånn at kroppen må jobbe mer. Store muskler sliter ut kroppen Endret 26. juli av Majer Rettelse 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå