Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som tråden sier. Jeg skal arrangere min aller første konfirmasjon i begynnelsen av september. Dette er en gutt. Dette blir den første i rekken, men det kommer flere konfirmasjoner for søsken i årene etterpå.

Jeg har til nå : Leid lokale, bestilt kaker, vi har bestemt oss for fargetema (hvitt, lys blå og marine blå),  bestilt koldtbord og tapas (dette fordi vi har bodd noen år i Spania så guttungen ønsket en blanding av spansk og norsk tema / mat), kjøpt inn hvite duker, kubbelys, bord flagg, servietter, gjestebok og kamera, gjestegave  (innpakket godteri) med gaveeske, bordkort, noen kunstige blomster (men jeg kan også se for meg at vi kjøper inn noen ferske buketter?), ballongbue og små blå diamanter til å ha på bordene.

Vi skal selvsagt kjøpe dress i måneden som kommer. Men er det noe mer jeg bør tenke på? Handle inn? Noe jeg har glemt? Setter stor pris på tilbakemeldinger :) Guttungen ønsker seg MacBook og får nok dette i tillegg til litt cash og en påbegynt fondskonto med noen lapper på. Vi blir omtrentlig 24 stk. Vil gjøre dagen så fin jeg bare kan så er mottakelig for tips og råd :)

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikke? 

Anonymkode: 83cdd...602

AnonymBruker
Skrevet

Tale? Video/bildefremvisning? 

Dette er jo veldig individuelt da. Vi hadde gjestebok, hvor gjestene kunne ta bilder med polaroidkamera og lime inn i en bok og skrive hilsener til konfirmanten. 

Jeg laget også en stor bildebok på Fotoknudsen fra barnet var født og frem til konfirmasjonen. En slags dokumentasjon av livet frem til nå, det ble tatt svært godt imot ☺️

Lykke til med den store dagen 🇳🇴

Anonymkode: a3a89...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Følger denne tråden da jeg er i samme situasjon som deg ts og akkurat like langt i planleggingen😎

Anonymkode: 9918e...ca2

• Liker 1
Skrevet

Vaser i ulike høyder om du skal dandere friske blomster?

Om noen har allergier, noe salt og noe søtt de også kan spise.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp på kjøkkenet.  

Noen som tar bilder iløpet av dagen.  Lett å glemme å ta selv, da man har mange tanker i hodet den dagen.  

Anonymkode: 7df49...43f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere balkongflagg? Gjør det klart dagen i forveien. Vi klarte å glemme å ta vårt ut.

Underholdning på Kahoot?

Hvis noen har allergi. Lag kaka for de i forveien sånn at du kan sjekke at den er god. Vi oppdaget på dagen at vår ene ikke var det da vi ikke er vant med å ta hensyn til allergi. 

Anonymkode: 26166...717

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Drikke? 

Kjøp mer drikke enn det du tror du trenger. Jeg kan anbefale alkoholfri musserende Himmelstund. Finnes på polet og i noen blomsterbutikker. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikke? 

Det er klart. Planen er å reise til Sverige å handle inn masse brus.

Samt store mengder kaffe :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tale? Video/bildefremvisning? 

Dette er jo veldig individuelt da. Vi hadde gjestebok, hvor gjestene kunne ta bilder med polaroidkamera og lime inn i en bok og skrive hilsener til konfirmanten. 

Jeg laget også en stor bildebok på Fotoknudsen fra barnet var født og frem til konfirmasjonen. En slags dokumentasjon av livet frem til nå, det ble tatt svært godt imot ☺️

Lykke til med den store dagen 🇳🇴

Anonymkode: a3a89...f2c

Dette med gjestebok og polaroidkamera er noe vi også har planlagt og kjøpt inn for :)

Tusen takk for tips :)

• Liker 1
Skrevet
Elle Melle skrev (1 time siden):

Vaser i ulike høyder om du skal dandere friske blomster?

Om noen har allergier, noe salt og noe søtt de også kan spise.

takk for tips :) Det er notert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere balkongflagg? Gjør det klart dagen i forveien. Vi klarte å glemme å ta vårt ut.

Underholdning på Kahoot?

Hvis noen har allergi. Lag kaka for de i forveien sånn at du kan sjekke at den er god. Vi oppdaget på dagen at vår ene ikke var det da vi ikke er vant med å ta hensyn til allergi. 

Takk for tips :)

Underholdning på Kahoot var supert. Mulig noe vi kan gjennomføre :) Allergi tror jeg heldigvis ingen har faktisk :)  

AnonymBruker
Skrevet
Jeanett87 skrev (2 timer siden):

bord flagg

Takk på forhånd.

?

Det er ikke 17. mai. Flagg ute.

Anonymkode: 0b872...de0

AnonymBruker
Skrevet

Fint å ha kjøpt duker, men til andre vil jeg anbefale å leie noen fra et hotell. En diger duk koster sånn 40 kr å leie og så ordner hotellet med rens ol selv.

Anonymkode: a507b...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jeanett87 skrev (9 minutter siden):

Det er klart. Planen er å reise til Sverige å handle inn masse brus.

Samt store mengder kaffe :)

Kjøp gjerne litt diverse drikke. God juice, vann med kullsyre, alkoholfri øl.

Det å kun ha brus og springvann trekker et selskap veldig ned, da vi er mange som ikke drikker brus. 

Anonymkode: bb1e7...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere skal ha bordkort må dere jo også ha en plan på hvem som skal sitte hvor, har dere laget det?

Hva med dessert? Snacks? Te til dem som ikle drikker kaffe. Sukker og fløte.

Hvem dekker på, og når? Er lokalet inkludert servise, glass og bestikk? Er det nok av alt der? Kakefat (laker fra konditori kommer på papp, må flyttes over på fat) og kakespader?

Skal dere ha kun kaker på kakebordet, eller andre ting i tillegg? Fruktsalat, is, konfekt, multekrem, makroner, karamellpudding, kringle?

Blomstervaser, evt bestille noen borddekorasjoner?

Og evt tale må forberedes. Skal dere ha musikk? Sanger? (Nei, dropp allsanger please). Bildeframvisning er ikle uvanlig heller, men da må dere jo ha en skjerm.

Og antrekk til resten av familien må jo også ordnes/planlegges. Lurt å stryke skjorter en stund i forveien, det er godt med alt som er gjort.

Anonymkode: b7380...307

• Nyttig 1
Skrevet

Kjøp gjerne litt diverse drikke. God juice, vann med kullsyre, alkoholfri øl.

Det å kun ha brus og springvann trekker et selskap veldig ned, da vi er mange som ikke drikker brus. 

Anonymkode: bb1e7...16e

Takk for tips. Kullsyrevann blir også kjøpt inn. Samt juice og kanskje noe saft 🙂

Skrevet

Hvis dere skal ha bordkort må dere jo også ha en plan på hvem som skal sitte hvor, har dere laget det?

Hva med dessert? Snacks? Te til dem som ikle drikker kaffe. Sukker og fløte.

Hvem dekker på, og når? Er lokalet inkludert servise, glass og bestikk? Er det nok av alt der? Kakefat (laker fra konditori kommer på papp, må flyttes over på fat) og kakespader?

Skal dere ha kun kaker på kakebordet, eller andre ting i tillegg? Fruktsalat, is, konfekt, multekrem, makroner, karamellpudding, kringle?

Blomstervaser, evt bestille noen borddekorasjoner?

Og evt tale må forberedes. Skal dere ha musikk? Sanger? (Nei, dropp allsanger please). Bildeframvisning er ikle uvanlig heller, men da må dere jo ha en skjerm.

Og antrekk til resten av familien må jo også ordnes/planlegges. Lurt å stryke skjorter en stund i forveien, det er godt med alt som er gjort.

Hei! Her var det mye lurt å tenke på 🙂 takk for tilbakemelding:) 

bordkart skal ordnes. Dessert: vel vi tenker i utgangspunktet kun kaker. Men vi har også kjøpt inn smågodt og tenkte litt popcorn og chips på bordet også. 

har du tips til bordpynt? Synes det er så vanskelig da guttungen har null interesser. Vaser må vi også kjøpe inn, det har jeg ikke tenkt på:) å:)&n

det er masse servise der, men vi må definitivt kjøpe inn noen kakespader til.  Tale skal jeg ordne, men tenkte droppe allsang. Er vel ikke så vanlig lenger? 🙂 

Skrevet

Hvis du søker "konfirmasjon gutt borddekning" på Pinterest får man masse ulike ideer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jeanett87 skrev (4 timer siden):

har du tips til bordpynt? Synes det er så vanskelig da guttungen har null interesser. Vaser må vi også kjøpe inn, det har jeg ikke tenkt på:) å:)&n

Mitt tips til bordpynt er en bordløper på langs av bordet (i temafarge hvis duken er hvit). Jeg kjøpte på Upstairs, 3 meter pr rull, kan klippes.

Oppå der hadde vi mange minivaser (Rusta, 50,- for 3-pakning) med snittblomster oppi (3 for 2 på Mester Grønn)

Og så hadde vi noen kubbelys og noen høye lys (blandet to farger) på sånn kubbelysfat og lysestaker

To servietter med ulik farge til hver,  i samme farger som lysene, brettet som vifte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...