Gå til innhold

Hva tenker dere om denne leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.finn.no/417744590 

Borettslag, vurderer å kjøpe den, men er ikke felleskostnader litt for høye? Badet er fra 2006 forresten 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns den var veldig fin. 

Anonymkode: 0dd54...157

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye ligger i felleskosten??

eg betaler 11500kr i felles. Der ligger det en gjeld på 990000 det er forsikring kommavgifter vedlikehold snømåking. Så eg syntes ikke det er så gale, oppvarmet garage og boder er der og

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husleien legges til det du måtte ende opp med i lån.

Anonymkode: 9f36b...7c1

• Liker 1
Skrevet
Soft mann skrev (3 minutter siden):

Hvor mye ligger i felleskosten??

eg betaler 11500kr i felles. Der ligger det en gjeld på 990000 det er forsikring kommavgifter vedlikehold snømåking. Så eg syntes ikke det er så gale, oppvarmet garage og boder er der og

7943kl i felleskostnader, internet og TV inkl, også styrehonorar, lån og avdrag etc 

Skrevet

Høres ikke dyrt ut syntes eg. Eg her ikke tv og internett. Det var en fin leilighet. Hvordan er den i forhold til butikk, skole etc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes felleskostnader og fellesgjeld er for høy. Skulle jeg betalt 8000 i fellesutgifter, så måtte det vært inkludert varmt vann og fyring.

Anonymkode: ad1e5...f38

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes felleskostnader og fellesgjeld er for høy. Skulle jeg betalt 8000 i fellesutgifter, så måtte det vært inkludert varmt vann og fyring.

Anonymkode: ad1e5...f38

Det er jo relativt høy fellesgjeld for å være eldre bygg, så antar de har gjort en del utbedringer i det siste. 

Dersom selveierleilighet koster 2,9 millioner, og denne koster 2,9 millioner inkludert fellesgjeld, antar jeg at totalkostnad ut i måneden blir omtrent det samme? Eller litt mindre, siden borettslag bruker å ha billigere lån. 

Anonymkode: 55b85...d41

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (2 timer siden):

Borettslag, vurderer å kjøpe den, men er ikke felleskostnader litt for høye? Badet er fra 2006 forresten 

Helt grei nok, den, vel? 
Flleskostnader blir høye når fellesgjelden er så pass høy. Brl. Er vel nylig rehabilitert? Les siste års generalforsamlings papirer. Se på regnskapet og se hva brl bruker penger på. 
Badet ville jeg satt inn et heldekkende dusjkabinett på. Da sparer du på flisene og se nesten 100 % sikker på å ikke lage lekkasje ned til naboene. 

Anonymkode: 4d728...2f8

• Liker 2
Skrevet

Følger det med en bod?

Det ville jeg synes var viktig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (8 timer siden):

Ta og les vurderingene til takstmannen. Der er lekkasje/fukt? På kjøkken, og fare for at gulv vil svelle opp på sikt. 
Styr unna, er mitt råd, etter å ha lest hele prospektet. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta og les vurderingene til takstmannen. Der er lekkasje/fukt? På kjøkken, og fare for at gulv vil svelle opp på sikt. 
Styr unna, er mitt råd, etter å ha lest hele prospektet. 

Eier har jo pågående tiltak angående problemene så ville hørt med selger om problemene er fikset før eventuelt kjøp 

Anonymkode: d3163...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (10 timer siden):

Veldig høy felleskostnad med kun tv og internett, er ca 1000 pr mnd, inkludert. Energimerking F som må oppgraderes veldig snart, EU krav som Støre selvfølgelig godtok, du må kanskje bytte vindu for å få til det, og snart må badet renoveres siden det er 20 år, vet ikke om vindu og bad går på borettslaget? Leiligheten er fin, men du må sjekke salgsoppgava ordentlig. 

Anonymkode: b8801...e29

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på om det følger med egen bod? Og følger det med parkeringsplass som tilhører leiligheten og du selv fritt disponerer? Da kan denne eventuelt leies ut hvis du ikke har behov for den selv. 
Sjekk ut hva som er gjort av rehabilitering. Trolig derfor felleskostnaden er litt høy. Sjekk også opp i planer fremover. Er det planer om å øke ytterligere grunnet enda mer behov for rehabilitering? Om mulig finn ut av hva selger har brukt på strøm i vintermånedene.

Anonymkode: c80cc...ea8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den var fin, og ofte koster innglassede balkonger endel.

MEN - når heller ikke varmtvann og oppvarming er inkludert synes jeg dette ble veldig høyt for dette objektet. 

Foreldrene mine fikk bygget på større innglassede balkonger med samme inkl i fellesutgifter og det ble da 6k. 

Vi har 5700 for større leilighet - og da er fellesvaskeri gratis, varmtvann inkludert og samme size innglasset balkong. 

Om badene nylig er oppusset via BRL så kunne jeg vurdert. 

Anonymkode: 12544...d7e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den var rimelig. Litt steril men det kan man jo fikse med farger.

Jeg bor i Bergen sentrum og her hadde man ikke fått mange kvadratmeteren for den prisen

Anonymkode: 8973c...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte planløsningen veldig godt! 

Anonymkode: 4ca23...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel krav til bod ved oppføring av leiligheter i 1970 også, så vil tro det er bod et sted 😊 

Felleskostnadene kan være høye fordi de har tatt opp lån til vedlikehold, noe som jo er positivt. Synes generelt den var fin for en person 😊

Anonymkode: 52b9b...f0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, dyrt! Dersom du har høy grad av lån pluss felleskostnad lander du fort på 18-20.000 i måneden. Det er mye for en student, hvis jeg forstår brukernavnet ditt rett. 

Til sammenligning: jeg eier enebolig. Betaler kommunale avgifter, strøm og tv/internett + forsikring, brøyting av vei, kommer ikke i nærheten av 7.000 kr hver måned.. 

Borettslag er noe herk. Du eier, men bestemmer lite selv. 

Anonymkode: 318a7...80b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var mye med 5492 i felleskostader, når dette ikke er inkludert lånet. 

Det er ikke så mye som inngår i felleskodtadene, så skjønner ikke hvorfor de skal være så høye? 

Du vil få næmere 8000 + lånet du må betjene. 

Ville sjekket om du kan nedbetale din andel av lånet med det samme hvis du vurderer leiligheten.

Ikke sett noe nærmere på salgsoppgaven med tanke på standarden forøvrig. 

Anonymkode: 4a143...ea9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...