AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:02 #1 Skrevet lørdag kl 08:02 Vi er i syden for tiden på et superfint hotell med vannsklier. Barna mine elsker det og er helt i hundre. Inntil bassenget er det solsenger og det ligger et par fra Rogaland der som har tatt det på seg å kjefte på barna mine fordi de hyler i sklia. Altså🤯 De er barn og de er utrolig glad og gira for vannsklier, de greier ikke la være. Fatter ikke hvorfor disse surpumpene legger seg helt opptil skliebassemget, det finnes andre basseng lenger unna (men tviler på at det er helt stille der også) De får komme seg opp tidligere å legge seg et annet sted om de vil ha det helt stille… Det har i tillegg 0 effekt å kjefte på små barn for det, når de er så høyt oppe, glade og gira greier de jo ikke å huske på å ikke hyle i sklia. Jeg tenkte jeg kommer til å si fra at de ikke trenger å snakke til barna mine noe mer, hvis de kjefter i dag også… Hva syntes dere? Anonymkode: 6de35...884 4
Million Skrevet lørdag kl 08:04 #2 Skrevet lørdag kl 08:04 Du kan godt be de finne seg et annet sted å ligge enn kloss inntil vannsklien for barn, ja. Det er jo et temmelig idiotisk valg, når man ikke liker unger som hyler av glede! Så påpek gjerne at det er deres eget valg å legge seg kloss inntil en barnesklie. Pek gjerne i retning av et litt roligere sted eller et som er fritt for sklier. 16
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:04 #3 Skrevet lørdag kl 08:04 Jeg synes du skal si til barna dine at de ikke kan ta sklie om de hyler. Så gjennomfører du. Ny sjanse igjen i morgen om det ikke gikk i dag. Barn har godt av å lære seg å ta hensyn. Anonymkode: 04873...bfe 31 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:08 Populært innlegg #4 Skrevet lørdag kl 08:08 Selvsagt klarer ungene dine å la være å hyle, de er da ikke ville dyr. Så er det forskjell på glad roping som blir litt for høyt innimellom, og sånn gjennomborende illskriking og hyling i fistel konstant. Unger har nemlig en volumknapp også, så du kan fint snakke til dem når de kommer med de verste hylene. Anonymkode: 1c5dc...da7 43 1 12
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:11 #5 Skrevet lørdag kl 08:11 Det går helt fint å lære barn til å ikke hyle i vannsklia. Det kalles oppdragelse... Anonymkode: 9756f...d30 30 1 10
MollyJones Skrevet lørdag kl 08:15 #6 Skrevet lørdag kl 08:15 Å dra på charterferie, på et familievennlig hotell, legge seg kloss inntill vannsklia og kjefte på barn som har det gøy? Kan godt hende at TS sine barn trenger å få beskjed om å være noe stillere, men synes også at disse voksne som kjefter kan oppdreas litt de også. 32 1 11
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:16 #7 Skrevet lørdag kl 08:16 Har reist mye med barna mine, men hadde aldri tillatt dem å være så bråkete at det er til bry for andre. Barn har godt av å forstå at det finnes regler når man er på steder med mange andre mennesker. Anonymkode: 8afb5...15a 17 10
Stor pike Skrevet lørdag kl 08:17 #8 Skrevet lørdag kl 08:17 Skal ikke barn få lov til å hyle av fryd og glede? Synes nok surpompene må flytte seg om de plages. Man skal ta hensyn til folk rundt seg, greit nok. Men her ligger nok "ansvaret" på de sure. Husker i barnehagen da ungene ble hysjet på ute. De blir drillet på innestemme inne (naturligvis) men når skal de få bruke utestemme da? 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:21 #9 Skrevet lørdag kl 08:21 Litt hyling er ok. Feks når de tar sklien. Men mye utenom det må man lære barna ikke er ok. Anonymkode: 6f7c8...a57 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:25 #10 Skrevet lørdag kl 08:25 Jeg har vært mye på Leos lekeland og observert følgende: de fleste barn sklir og ler eller de roper sånn vanlig barnelek-roping. Og så har man ett og annet barn som hyler. De hyler så det skjærer gjennom marg og bein og man rekker et halvt sekund å lure på hvem som blir torturert og drept. Hvis barna driver med det første, så tenker jeg at det er litt sånn man kan forvente (alder er svært relevant!), men sistnevnte er ikke greit! Anonymkode: da01a...386 23 11
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:26 #11 Skrevet lørdag kl 08:26 Født på 70-tallet, og da lekte barn masse ute. Men vi hylte ikke i tide og utide. Det gjorde heller ikke mine barn. Den høyfrekvente hylingen er noe nymotens tull som dukket opp med trampolinene. Det går helt fint å si til barna sine at de ikke skal hyle når dere er i nærheten av andre. Det heter oppdragelse, og å lære barna å oppføre seg i offentlige rom. Anonymkode: 41853...a20 20 1 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:29 #12 Skrevet lørdag kl 08:29 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tenkte jeg kommer til å si fra at de ikke trenger å snakke til barna mine noe mer, hvis de kjefter i dag også… Hva syntes dere? Anonymkode: 6de35...884 Hva med å minne barna dine på at de ikke trenger å hyle? Anonymkode: cd845...014 13 1 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:32 #13 Skrevet lørdag kl 08:32 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi er i syden for tiden på et superfint hotell med vannsklier. Barna mine elsker det og er helt i hundre. Inntil bassenget er det solsenger og det ligger et par fra Rogaland der som har tatt det på seg å kjefte på barna mine fordi de hyler i sklia. Altså🤯 De er barn og de er utrolig glad og gira for vannsklier, de greier ikke la være. Fatter ikke hvorfor disse surpumpene legger seg helt opptil skliebassemget, det finnes andre basseng lenger unna (men tviler på at det er helt stille der også) De får komme seg opp tidligere å legge seg et annet sted om de vil ha det helt stille… Det har i tillegg 0 effekt å kjefte på små barn for det, når de er så høyt oppe, glade og gira greier de jo ikke å huske på å ikke hyle i sklia. Jeg tenkte jeg kommer til å si fra at de ikke trenger å snakke til barna mine noe mer, hvis de kjefter i dag også… Hva syntes dere? Anonymkode: 6de35...884 Lær barna dine å reguler seg! Anonymkode: 08323...df3 11 1 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:34 #14 Skrevet lørdag kl 08:34 Er du på klassisk sydenhotell med Lolo etc? Eller er du på en finere resort, der folk forventer ro? Anonymkode: 724c6...b09 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:34 #15 Skrevet lørdag kl 08:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går helt fint å lære barn til å ikke hyle i vannsklia. Det kalles oppdragelse... Anonymkode: 9756f...d30 Ville du bedt voksne slutte å hyle på berg og dalbane også? Oppdragelse er en ting, men barn må få lov til å lage litt lyd når ting kiler i magen, akkurat som voksne gjør. Såklart kan man ta hensyn, og om ungene er ekstremt bråkete kan man jo si noe, men her er det paret som forventer fred intill vannsklia som tar feil! Anonymkode: ec1af...086 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:35 #16 Skrevet lørdag kl 08:35 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Født på 70-tallet, og da lekte barn masse ute. Men vi hylte ikke i tide og utide. Det gjorde heller ikke mine barn. Den høyfrekvente hylingen er noe nymotens tull som dukket opp med trampolinene. Det går helt fint å si til barna sine at de ikke skal hyle når dere er i nærheten av andre. Det heter oppdragelse, og å lære barna å oppføre seg i offentlige rom. Anonymkode: 41853...a20 Ikke sant. Vi har naboer tett på her. Trampolinen er ca 20 meter fra ene uteplassen vår. Der har de også et lite fotballmål. Det er null problem, de leker, koser seg, vi hører at de prater og ler, og innimellom roper på hverandre. Men med en gang stemmene blir for høye kommer en av foreldrene ut og sier fra (har også hørt det når jeg selv sitter inne, så det er ikke situasjonsbetinget). Anonymkode: 724c6...b09 14 3
Vibelator Skrevet lørdag kl 08:37 #17 Skrevet lørdag kl 08:37 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvsagt klarer ungene dine å la være å hyle, de er da ikke ville dyr. Så er det forskjell på glad roping som blir litt for høyt innimellom, og sånn gjennomborende illskriking og hyling i fistel konstant. Unger har nemlig en volumknapp også, så du kan fint snakke til dem når de kommer med de verste hylene. Anonymkode: 1c5dc...da7 Hyling fra småjenter er grusomt å høre på.Selvfølgelig finnes av knapp slik som på 80 tallet Dagens foreldre tørr ikke være strenge 5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:41 #18 Skrevet lørdag kl 08:41 For et kommentarfelt! Når barna er ute på vannsklie skriker de selvfølgelig så mye de vil. Når de er på restaurant eller inne gjør de det ikke. Hadde jeg vært deg, ts, hadde jeg latt idiotene fra Rogaland fått høre det. Anonymkode: 3914c...b94 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:44 #19 Skrevet lørdag kl 08:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et kommentarfelt! Når barna er ute på vannsklie skriker de selvfølgelig så mye de vil. Når de er på restaurant eller inne gjør de det ikke. Hadde jeg vært deg, ts, hadde jeg latt idiotene fra Rogaland fått høre det. Anonymkode: 3914c...b94 Dette! Lyden av barn som har det gøy i en vannsklie må man f*** meg tåle altså. Anonymkode: 5ea3a...f17 8
Bokormsen Skrevet lørdag kl 08:45 #20 Skrevet lørdag kl 08:45 Be gamlingene legge seg lenger bort fra sklia. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå