Proaktiv Skrevet lørdag kl 07:49 #1 Skrevet lørdag kl 07:49 Fortsettelsen er kanskje ikke som forventet. Mange opplever brudd på et kjærlighetsforhold pga vold og overgrep. 40% av alle (anmeldte ?) voldtekter skjer på nachspiel der du har truffet "venner". Kanskje har du drukket litt mye men det betyr ikke det samme som at det er lovlig med voldtekt om du sovner. Vi vet også at ca 30% av vold og overgrep skjer i egen bolig ca 30% skjer hos venner og ca30% skjer i felles bolig Og resten "andre steder" som hoteller, festivaler, etc (under 1% er overfallsvoldtekt som de fleste er mest redd for). Men nå leste jeg at ifjor (2024) ble det pålagt 15.600 besøksforbud. 15.600 !!!!! Et slikt besøksforbud er for maks 3 mnd men om en er heldig kan du få et slikt 4 ganger, dvs maks 1 år. I mitt nabolag ble en kvinne drept etter 1,5 år og en 9 år gammel jente var foreldreløs da hun kom hjem fra skolen. Denne damen hadde iflg hennes venninne fortvilet spurt kommune og politi MANGE GANGER om tiltak men politiet og kommunen svarte med total TAUSHET på hennes rop om tiltak. Politiet sier selv at antall voldtekter kan være 10 ganger høyere enn de ca 2000 som anmeldes årlig. Om vi antar at det samme gjelder ønske om besøksforbud forstår jeg ikke myndighetenes ønske om å holde slike tiltak skjult. Jeg vet i det miste i 2-3 forskjellige teknologier som kan benyttes. Istanbul konvensjonen (ratifisert av Norge i 2017) pålegger myndighetene seg sel å informere om tiltak det gjør de ikke. Et par linjer på Politidirektoratets side om tiltak ville endret alt. Det same kunne vært gjort med noen linjer på Hjelpemiddelsentralen sie sider. Jeg har vært i kontakt med begge og ingen av dem ønsker å legge ut slik informasjon. jEG INNSER AT MYNDIGHETENE IKKE ØNSKER Å TA ANSVAR FOR AT VÅRE BARN SKAL FÅ VOKSE OPP MED BIOLOGISKE FORELDRE ELLE AT VI SKAL HA MULIGHET FOR ET LIV UTENOM JOBB OG SKOLE. MEN ER DET RIKTIG AV VÅRE POLITIKERE OG BYRÅKRATER Å PRIORITERE SÅNN. Veldig mange unge jenter nekter å lukke opp utgangsdøra om noen ringer på en kveld uten at det er avtalt et besøk. Hvorfor vil myndigheten at vi skal isolere oss. Er det fordi de likevel ikke ønsker livet av oss men de ønsker heller ikke at vi skal ha et liv uten vold og trusler. 15.600 med besøksforbud (er det i realiteten 156.000 som ønsker det men ikke kan bevise behovet ?) som viser at politikere og byråkrater snur ryggen til de utsatte eller stikker hodet i sanden som hvilken som helst struts. Det finnes tiltak som befolkningen kan skaffe seg men myndighetene ønsker det ikke.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:31 #2 Skrevet lørdag kl 16:31 Ja, det er farlig å være kvinne. Farlig også å være mann..blind vold , vold osv. Alltid vært sånn . Kommer alltid til å være sånn. Ta gode valg og gå første gangen man ser røde flagg. Det er alt jeg kan si. Hilsen kvinne . Anonymkode: dd4d5...efb 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:41 #3 Skrevet lørdag kl 16:41 Du har et litt sykt oppheng. I din ørtogfjørti innlegg om samme tematikk, unnlater du helt konsekvent å konkret forklare hva dette magiske tiltaket du savner faktisk er. Anonymkode: 668fc...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå