Samsung Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli Leser i lokalavisen at mange kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn når de trimmer. I dette tilfellet gjelder det en kvinne som opplever at menn slakker ned farten når de kjører forbi, roper, tuter osv. Hun syns at dette er ubehagelig. Det kan jeg forstå at hun syns. Når man ser en flott person går det an å oppføre seg. Når det er sagt er det mange som nærmest skriker etter oppmerksomhet etter måten de kler seg. Noen kler seg ganske utfordrende selv om det er treningstøy, og da er det kanskje lett å ta det som en invitasjon til oppmerksomhet for noen. Hvis man som mann opplever tilsvarende oppmerksomhet fra kvinner blir det oftere sett på som noe positivt. Derfor kan det for noen menn være vanskelig å skille hva som er greit eller ikke. Når det er sagt bør man oppfører seg, og både menn og kvinner bør kanskje tenke litt på hva de har (eller ikke har) på seg med tanken på oppmerksomhet. Jeg sier ikke at folk ikke skal få lov til å gå kledd som de vil. Jeg bare mener at enkelte typer tøy, eventuelt mangel på tøy - kan gi økt oppmerksomhet. Hvis man som mann jogger i en liten short uten trøye for eksempel er det mange kvinner som oppfører seg akkurat som menn. Spesielt 40-50+. Har selv opplevd å få seksuelle kommentarer og blir tatt på. Hvis man tenker litt på hva man har på seg og hvor man trener hjelper deg mye. 2
Durex Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Dette er jo en vinn/vinn/vinn situasjon. Mannen får sett en lettkledd dame, dama får oppmerksomhet, og så får hun også bekreftelse av avisen. 6 3
Seff Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Jeg har lest det samme, og kommentarfeltet til artikkelen også. Noe av det som har slått meg, er at så mange menn (og noen få kvinner) mener det er kvinnens egen skyld. Hun kler seg feil, hun trener på feil sted, hun burde være glad for oppmerksomheten, hun er lettkrenket osv. Jeg lurer på hvordan reaksjonene hadde vært hvis hun ga uttrykk for at det var menn med utenlandsk opprinnelse som ga henne uønsket oppmerksomhet. Eller, nei, jeg lurer egentlig ikke på det. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste i kommentarfeltet hadde satt seg på sin høye hest og vært forurettet på hennes vegne, rettet skarp skyts mot de forferdelige mennene som ikke visste hvordan man oppfører seg overfor damer i Norge osv. Hva med å se seg selv i speilet her? 31 15
Camlon Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli Seff skrev (49 minutter siden): Jeg har lest det samme, og kommentarfeltet til artikkelen også. Noe av det som har slått meg, er at så mange menn (og noen få kvinner) mener det er kvinnens egen skyld. Hun kler seg feil, hun trener på feil sted, hun burde være glad for oppmerksomheten, hun er lettkrenket osv. Jeg lurer på hvordan reaksjonene hadde vært hvis hun ga uttrykk for at det var menn med utenlandsk opprinnelse som ga henne uønsket oppmerksomhet. Eller, nei, jeg lurer egentlig ikke på det. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste i kommentarfeltet hadde satt seg på sin høye hest og vært forurettet på hennes vegne, rettet skarp skyts mot de forferdelige mennene som ikke visste hvordan man oppfører seg overfor damer i Norge osv. Hva med å se seg selv i speilet her? Jeg synes det er mer interessant at du drar frem innvandrere som er kraftig overrepresentert i å gi kvinner uønsket oppmerksomhet, men istedenfor å kritisere dem så klager du på at de blir kritisert. Det forklarer vel også hvorfor mange etniske nordmenn ikke bryr seg, fordi hvis du går til forsvar for innvandrere som gir kvinner uønsket oppmerksomhet, så beviser det at du er mer interessert i ideologi enn å faktisk løse problemet. 7
Cuntzilla Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Skal man liksom jogge i hettegenser og joggebukse i 30 grader? De fleste joggere tenker vel først og fremst funksjonelt når de skal ut og løpe. I denne varmen, vil det si veldig lite klær. En liten treningstopp og korte shorts, det hadde jeg hatt på meg hvis jeg hadde orket å gå ut og løpt i denne varmen. Så får man litt brunfarge på kroppen også. Man er jo også opptatt av å føle seg vel og fin, men det er aldri en invitasjon til å bli trakassert. Ingen kvinner vil at menn skal hoie på dem fra en bil mens de trener. Uansett hva de har på seg. Noen av dere menn fatter bare ikke dette. Det er så sinnsykt rapey argumentasjon å mene at klær er en invitasjon. 30 2 5
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Trange klær er ingen invitasjon, men en må kunne møtes på halvveien. Det er kjempefint å være skikkelig påkledd slik "Rocky" jogget rundt når han trente. En svetter ekstra når en gjør det slik og det er bare sunt. En må ikke være "nesten naken" for å kunne trene skikkelig med utbytte. Tettsittende, stretch som virker to nummer for smått får oppmerksomhet og da får en filleren meg kle på seg litt og unngå de verste tilropene. En kan stå på krava og insistere på frihet og rettigheter til krampa tar en, men verden er som den er og endrer seg ikke selv om vi vil det. 3 1
Lillemy_87 Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Skal jogge i burka neste gang jeg🫣 Da kan de ikke klage på at at jeg har for lite klær på meg når jeg jogger ikke hvertfall😉 4
Lillemy_87 Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Trange klær er ingen invitasjon, men en må kunne møtes på halvveien. Det er kjempefint å være skikkelig påkledd slik "Rocky" jogget rundt når han trente. En svetter ekstra når en gjør det slik og det er bare sunt. En må ikke være "nesten naken" for å kunne trene skikkelig med utbytte. Tettsittende, stretch som virker to nummer for smått får oppmerksomhet og da får en filleren meg kle på seg litt og unngå de verste tilropene. En kan stå på krava og insistere på frihet og rettigheter til krampa tar en, men verden er som den er og endrer seg ikke selv om vi vil det. Har du noen gang jogget i slikt antrekk Rocky hadde på seg? I 30°+? La folk jogge i de klærne de føler seg komfortabel i, så kan dere som elsker det ha mer klær på dere. Hvorfor skal man alltid måtte kle på seg mer for at folk skal slutte å glo? Har man ikke lært at det er stygt å glo og komme med tilrop. 16 3
Daria Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Trange klær er ingen invitasjon, men en må kunne møtes på halvveien. Det er kjempefint å være skikkelig påkledd slik "Rocky" jogget rundt når han trente. En svetter ekstra når en gjør det slik og det er bare sunt. En må ikke være "nesten naken" for å kunne trene skikkelig med utbytte. Tettsittende, stretch som virker to nummer for smått får oppmerksomhet og da får en filleren meg kle på seg litt og unngå de verste tilropene. En kan stå på krava og insistere på frihet og rettigheter til krampa tar en, men verden er som den er og endrer seg ikke selv om vi vil det. Normal folkeskikk burde være en selvfølge uansett hvordan folk kler seg. Jeg kan mene mye om at enkelte kler seg upassende i offentligheten, det gir meg ingen rett til å trakassere dem. 16 2
Rosalilje84 Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli Cuntzilla skrev (19 minutter siden): Skal man liksom jogge i hettegenser og joggebukse i 30 grader? De fleste joggere tenker vel først og fremst funksjonelt når de skal ut og løpe. I denne varmen, vil det si veldig lite klær. En liten treningstopp og korte shorts, det hadde jeg hatt på meg hvis jeg hadde orket å gå ut og løpt i denne varmen. Så får man litt brunfarge på kroppen også. Man er jo også opptatt av å føle seg vel og fin, men det er aldri en invitasjon til å bli trakassert. Ingen kvinner vil at menn skal hoie på dem fra en bil mens de trener. Uansett hva de har på seg. Noen av dere menn fatter bare ikke dette. Det er så sinnsykt rapey argumentasjon å mene at klær er en invitasjon. Dette. Jeg har også sett utallige menn jogge, gå på rulleski og sykle i bar overkropp og en kort shorts. INGEN kritiserer disse mennene for å være "utfordrende kledd" eller catcaller dem. Det er visst kun vi damer som skal pakke oss inn i telt i 30 grader. 29 4
Rosalilje84 Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Samsung skrev (2 timer siden): Leser i lokalavisen at mange kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn når de trimmer. I dette tilfellet gjelder det en kvinne som opplever at menn slakker ned farten når de kjører forbi, roper, tuter osv. Hun syns at dette er ubehagelig. Det kan jeg forstå at hun syns. Når man ser en flott person går det an å oppføre seg. Når det er sagt er det mange som nærmest skriker etter oppmerksomhet etter måten de kler seg. Noen kler seg ganske utfordrende selv om det er treningstøy, og da er det kanskje lett å ta det som en invitasjon til oppmerksomhet for noen. Hvis man som mann opplever tilsvarende oppmerksomhet fra kvinner blir det oftere sett på som noe positivt. Derfor kan det for noen menn være vanskelig å skille hva som er greit eller ikke. Når det er sagt bør man oppfører seg, og både menn og kvinner bør kanskje tenke litt på hva de har (eller ikke har) på seg med tanken på oppmerksomhet. Jeg sier ikke at folk ikke skal få lov til å gå kledd som de vil. Jeg bare mener at enkelte typer tøy, eventuelt mangel på tøy - kan gi økt oppmerksomhet. Hvis man som mann jogger i en liten short uten trøye for eksempel er det mange kvinner som oppfører seg akkurat som menn. Spesielt 40-50+. Har selv opplevd å få seksuelle kommentarer og blir tatt på. Hvis man tenker litt på hva man har på seg og hvor man trener hjelper deg mye. Nei, det gjør vi faktisk ikke. Vi catcaller ikke alle mennene som jogger med bar overkropp eller sykler i åletrange kondomdrakter 17 6
Rosalilje84 Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden): Trange klær er ingen invitasjon, men en må kunne møtes på halvveien. Det er kjempefint å være skikkelig påkledd slik "Rocky" jogget rundt når han trente. En svetter ekstra når en gjør det slik og det er bare sunt. En må ikke være "nesten naken" for å kunne trene skikkelig med utbytte. Tettsittende, stretch som virker to nummer for smått får oppmerksomhet og da får en filleren meg kle på seg litt og unngå de verste tilropene. En kan stå på krava og insistere på frihet og rettigheter til krampa tar en, men verden er som den er og endrer seg ikke selv om vi vil det. Rocky er for det første en eventyrfigur fra en film. For det andre jogget han i et vær som så ut som 10-15 grader og regn i denne filmen. Heteslag er for øvrig ikke sunt. 11 2
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli Lillemy_87 skrev (2 minutter siden): Har du noen gang jogget i slikt antrekk Rocky hadde på seg? I 30°+? La folk jogge i de klærne de føler seg komfortabel i, så kan dere som elsker det ha mer klær på dere. Hvorfor skal man alltid måtte kle på seg mer for at folk skal slutte å glo? Har man ikke lært at det er stygt å glo og komme med tilrop. Jeg tilhører ikke de joggende, men jada, jeg har trent i full mundur på treningssenter. Der er det også sånne som når de med sine store muskelrumper bøyer seg for å ta nok en muskelbyggeøvelser har så gjennomsiktige tights at man kan se rett inn. Man må ikke ha på seg slikt for at treningen skal bli bra nok. Det er en illusjon. / Hvorfor skal man måtte kle på seg for at folk skal slutte å glo? Fordi slik er verden. Kropper er til salgs og kan man få gratis innsyn, så vil en del folk ha det. De bryr seg ikke om hva de lettkledde mener om den saken. ...de som er plagsomme, som roper og lager lyder, tar bilder, filmer og kjører veldig langsomt forbi...de har ikke tenkt å bli slik som vi alle helst vil ha det. De kjører sitt eget løp fordi de vil det og de kan det. Ingen stopper dem. Da må vi selv gjøre det vanskeligere for dem. Daria skrev (Akkurat nå): Normal folkeskikk burde være en selvfølge uansett hvordan folk kler seg. Jeg kan mene mye om at enkelte kler seg upassende i offentligheten, det gir meg ingen rett til å trakassere dem. Nei, det er jeg helt enig i. Mange der ute er ikke høflige og det er dem det blir trøbbel med. 1
Camlon Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Nei, det gjør vi faktisk ikke. Vi catcaller ikke alle mennene som jogger med bar overkropp eller sykler i åletrange kondomdrakter Det er de aller færreste som driver med catcalling uansett kjønn. Men det er ikke uvanlig for menn å oppleve catcalling hvis de har muskler og går i bar overkropp. 1
Isola_2 Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Vi damer må slutte å kalle all oppmerksomhet fra det motsatte kjønn for trakassering og krenkelse. Jeg sier ja til mer positiv oppmerksomhet og flørting! At noen senker farten og kjører ved siden av deg med åpent bilvindu er over streken, men litt tuting og plystring og blikk må vi da søren meg tåle. 5 2
Hoppetaujenta Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli (endret) Da tar jeg kortversjonen. Det er altfor mye nakenhet i verden. Selv om alle som liker å vise seg frem i grunnen har vist frem alt nå, så fortsetter de med dette så lenge der finnes et publikum som vil ha innsyn og det kommer aldri til å stoppe. En kan kalle aktivitetene hva en vil, men kjøttmarkedet er populært og det vil alltid være sånn. Jeg vil ikke ha nakne folk tett på uansett kjønn. Har en folk rundt seg, så kler en på seg. På Huk, i dusjen og denslags er unntak, men ellers sier jeg neitakk til innsyn i andre menneskers private områder. Endret 26. juli av Hoppetaujenta 2
Kvittre Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Jeg irriterer meg absolutt over folk som tuter og roper. Noen ganger skvetter jeg, og man blir jo usikker på om det er noen kjente og. Fikk tilbakemelding fra en venninne som hadde tutet og vinket at jeg ikke hadde snudd meg og var overlegen. Vel, jeg var jo overbevist om at det var en idiot av en ukjent mann sånn som verden har blitt. tenke på hvordan jeg kler meg ja.. var er passende antrekk for løpe eller gåtur nå i sommervarmen? Jeg kombinerer utetrening og soling, så her er det kort shorts, singlet eller treningstopp og solkrem. Nei takk til hjelpen din om hvordan jeg skal kle meg, men fortsett og være dust fordi du ikke tåler og se bar hud. Hva gir det menn og kjøre sakte og tute fordi de ser bare legger? Blir det next to blowjob for menn som aldri kommer nærme noe virkelig nærkontakt? 9 1 3
visp Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli Isola_2 skrev (4 minutter siden): Vi damer må slutte å kalle all oppmerksomhet fra det motsatte kjønn for trakassering og krenkelse. Jeg sier ja til mer positiv oppmerksomhet og flørting! At noen senker farten og kjører ved siden av deg med åpent bilvindu er over streken, men litt tuting og plystring og blikk må vi da søren meg tåle. Det har da kvinner tålt i all tid? Den jævla tutinga og ropinga er noe man har måttet tåle fra 12 års-alderen. Det er jo en nedtur for det kvinnelige kjønn å måtte innse hvor mange neandertalere som finnes der ute av menn. Det verste er gamle, ekle mannfolk som holder på sånn når man såvidt har fått pupper engang. På øde strekninger. Ikke moro. Selvfølgelig får disse jævlene tåle at mottakerne har reaksjoner på det. 8 10
Margit777 Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli Isola_2 skrev (13 minutter siden): Vi damer må slutte å kalle all oppmerksomhet fra det motsatte kjønn for trakassering og krenkelse. Jeg sier ja til mer positiv oppmerksomhet og flørting! At noen senker farten og kjører ved siden av deg med åpent bilvindu er over streken, men litt tuting og plystring og blikk må vi da søren meg tåle. Æsj nei, jeg hater det. 12 4
Taluno Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli Det jeg alltid lurer på, er hva menn ønsker oppnå med den oppførselen? En mann som plystrer eller roper etter kvinner fremstiller seg selv som en amøbe uten folkeskikk, og vil jo aldri få noe positiv kontakt med kvinner han behandler slik... Så hvis det er ett forsøk på sjekking, så kunne han knapt fremstått mindre attraktiv... "Hei, jeg ser på deg som ett seksuelt objekt, vil du bli kjent med meg?" Altså, neitakk.... 18 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå