AnonymBruker Skrevet 26. juli #1 Skrevet 26. juli "Så tynn du har blitt" - det er ikke et spørsmål, det er ikke en kompliment, det er utelukkende et uttrykk for en mening, men likevel forventes et svar. Så, hva svarer man? Anonymkode: 2b2f5...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #2 Skrevet 26. juli Dersom du var feit før: Takk! Dersom du er alt for tynn for eksempel på grunn av sykdom: forklar hvorfor om du vil. Anonymkode: fb60f...129 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Avhengig av årsak (med noe sarkastisk tone) Takk! Jeg er syk. Takk, farlig å kommentere andres kropper slik! Tenk om jeg var syk a. Takk, hvorfor er du blitt så feit? Anonymkode: 938c9...69d 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli #4 Skrevet 26. juli «Ja, og det har ikke du!» Anonymkode: 7e0bf...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Nei så tjukk du har blitt svarer du da. Anonymkode: 305ba...91d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Hvem er det som forventer et svar, sa du? Anonymkode: d9270...503
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Personlig hater jeg slike kommentarer. Og spesielt dersom de sier etterpå at nå må du spise mer mat, se her her er det et kakestykke, du trenger å gå opp i vekt. Sånne kommentarer er bare innmari sårende. Anonymkode: 5137e...eee 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli "Ja, det går litt opp og ned her i livet". Deretter "Ellers da? Står til hos deg?" (flytte fokus) Anonymkode: 3c121...1f7 6 2
Anonymeeee Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Ja, det går litt opp og ned her i livet". Deretter "Ellers da? Står til hos deg?" (flytte fokus) Anonymkode: 3c121...1f7 Men hvorfor ikke bare flytte fokus med en gang? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Hvem er denne personen og hvorfor forventer personen et svar? Anonymkode: 32b16...a28
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli "Ja, jeg holder meg aktiv" er go-to-svaret mitt. Anonymkode: 6d8b6...e80 7
Anonymeeee Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem er denne personen og hvorfor forventer personen et svar? Anonymkode: 32b16...a28 Kan jo være familiemedlemmer eller gamle klassekamerater som spør da eller kommenterer.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Så tynn du har blitt" - det er ikke et spørsmål, det er ikke en kompliment, det er utelukkende et uttrykk for en mening, men likevel forventes et svar. Så, hva svarer man? Anonymkode: 2b2f5...3c2 Svarer som det er, psykisk stress over tid, Anonymkode: 9b8bd...314
AnonymBruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli "Ja var ordentlig syk. Sliter ennå med å få i meg nok mat så legen er bekymret" Anonymkode: e45fe...538 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Ja. "Oi du er blitt tynn, se på fjeset ditt, du må spise mer". Hva svarer man liksom, når man ikke er i humør til å brette ut om alt psykisk foran et publikum... Anonymkode: 39ab4...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Jeg tenker det første man må ta høyde for er hva hensikten var fra den som sier det. Selv om det gjerne ikke faller i god jord hos mottakeren, så er sannsynligheten svært stor for at det er godt ment. Anonymkode: 913c8...0b9 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Avhengig av årsak (med noe sarkastisk tone) Takk! Jeg er syk. Takk, farlig å kommentere andres kropper slik! Tenk om jeg var syk a. Takk, hvorfor er du blitt så feit? Anonymkode: 938c9...69d Jada, bare vær ekkel tilbake, for noe som kanskje ikke var ment stygt! Anonymkode: 49b5b...afa 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Så tynn du har blitt" - det er ikke et spørsmål, det er ikke en kompliment, det er utelukkende et uttrykk for en mening, men likevel forventes et svar. Så, hva svarer man? Anonymkode: 2b2f5...3c2 Å, synes du det? Så er samtalen i gang, og ballen kastet tilbake til første mann. Anonymkode: 68e45...aff 1
Gjest Nådeløs Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli Folk er rare, det er ikke nødvendig å være stygg tilbake, men man trenger ikke si takk om det ikke høres ut som et kompliment. Noe som også fungerer veldig bra er å svare noe helt annet, bytte samtaleemne brått osv. Da er man tydelig på at nei, dette snakker vi ikke om. Kommenterer de det mer så mangler de sosiale antenner. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. "Oi du er blitt tynn, se på fjeset ditt, du må spise mer". Hva svarer man liksom, når man ikke er i humør til å brette ut om alt psykisk foran et publikum... Anonymkode: 39ab4...d3a Pass på deg selv du, er en ganske fin respons her. Om de da prøver seg på at det var ment som et kompliment, da kan de ta seg en bolle, for det var det jo ikke. Man skylder ikke noen en forklaring eller livshistorien sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå