Gå til innhold

Stadig feil i regninger på restaurant. Er det ren strategi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en del ute å spiser. Ikke de store eller dyreste plassene, men mer type Egon, pizzarestauranten ol. Det er veldig ofte feil i regningen og aldri i vår favør. Det kan være de slår inn en dyrere flaske vin, ekstra glass vin, en pizza for mye, mm. Det nye er at vi de siste gangene har vi ikke fått regningen før vi har betalt (alt står da på kvitteringen) Har heldigvis en mann som er nøye på å lese gjennom og feil beløpene varierer fra 100 -800 kr. Vi er ofte flere når vi er ute så ikke alltid så lett å gjøre nøyaktig overslag i hodet. Vi får en beklagelse og pengene tilbake, men har jo ofte betalt tips. 

Nå har det skjedd så mange ganger at jeg begynner å lure på om det er ren strategi. 
 Andre som har tilsvarende opplevelse? 
Bare for ordens skyld. Har ikke opplevd dette på Egon. (Men det betaler man jo også i kassen før man får maten)

Anonymkode: 4258c...a2e

• Liker 1
Skrevet

Vi er ute og spiser minst en gang i uka, ulike prisklasser. Og opplever aldri dette. Hender de glemmer å slå inn et glass drikke, når det er glass nummer to. 

Anonymkode: 65081...eab

• Liker 5
Skrevet

Opplevde dette en gang på en lokal restaurant, spiser aldri der mer, ikke interessert i å gi mer tips enn hva maten min kostet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er ute og spiser minst en gang i uka, ulike prisklasser. Og opplever aldri dette. Hender de glemmer å slå inn et glass drikke, når det er glass nummer to. 

Så rart. Vi opplever det påsikkert annenhver eller hver tredje regning. Til og med når de etter bestillingen oppsummerer hva vi har bestilt. En gang fikk vi i et annet bords regning som var ca 500 mer enn vår, en gang regning for 6 pizzaer i stedet for 3. And here we go….

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd. Ofte har de gitt oss rabatt i stede. Men bor på bygda og kun 2 til 3 steder vi evnt går på

Anonymkode: 8a06d...9e9

Skrevet

Nesten aldri opplevd, men så går ikke vi på Egon 😂

Anonymkode: 8b09e...91d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nesten aldri opplevd, men så går ikke vi på Egon 😂

Anonymkode: 8b09e...91d

Egon er jo den beste sånn sett. Der betaler du i kassen for det du bestiller 😅😅

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så rart. Vi opplever det påsikkert annenhver eller hver tredje regning. Til og med når de etter bestillingen oppsummerer hva vi har bestilt. En gang fikk vi i et annet bords regning som var ca 500 mer enn vår, en gang regning for 6 pizzaer i stedet for 3. And here we go….

Pizza spiser vi aldri ute. Bestiller take-away innimellom, aldri opplevd feil da heller. Hender de glemmer slå inn rømmedressing, men da får vi den bare med gratis. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pizza spiser vi aldri ute. Bestiller take-away innimellom, aldri opplevd feil da heller. Hender de glemmer slå inn rømmedressing, men da får vi den bare med gratis. 

Men da har dere forhåndsbetalt. Heller ikke opplevd feil når jeg betaler først. Ts. 

Skrevet

Middelmådige steder med middelmådige og sløve ansatte m.a.o… det forklarer seg jo selv det da.
Ikke opplevd det selv…

Anonymkode: a2d7c...d16

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da har dere forhåndsbetalt. Heller ikke opplevd feil når jeg betaler først. Ts. 

Det gjør man jo på Egon…🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør man jo på Egon…🙄

Og trådstarter skriver jo det i hovedinnlegget.......... 

Anonymkode: 4b397...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Middelmådige steder med middelmådige og sløve ansatte m.a.o… det forklarer seg jo selv det da.
Ikke opplevd det selv…

Vi har nå vært på restaurant med michelin standard og blitt belastet 1200 kr for maten til en person som ikke kom ( hadde bestilt bord til 6 , kelneren fikk beskjed om at den siste personen kom senere og sannsynligvis ikke skulle spise) Det oppdaget vi ikke før dagen etter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Går dere nøye gjennom regningen? 

Skrevet

Opplevde det samme tidligere i uka da jeg var ute og spiste med en venninne. Kelneren hadde slått inn et glass drikke for mye ved "et uhell". Ja eller nei om det var et uhell? Vet ikke.

Man bør rutinemessig alltid gå gjennom alle kvitteringer, for det er ofte sånn f.eks i dagligvarebutikker også. Og det rare er at feilen ALLTID er i butikkens favør, aldri i min!?

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette hverken innenlands eller utenlands uansett type restaurant.

Jeg bruker stort sett selvbetjening på matbutikken og opplever ikke feil der heller.

Anonymkode: 1e3db...3d3

Skrevet

Ikke noe jeg opplever ofte i det hele tatt (og jeg bruker se over regningen, siden vi ofte fordeler kostnad mellom flere etter at en har betalt).

Kan huske én gang det har skjedd siste tre år, med hypoig utespising i Oslo. Da var det mat vi hadde bestilt, men som de var tomme for på en åpenbart kaotisk dag med bemanningsvansker. De beklaget, refunderte og slo av 500 på regningen. 

Anonymkode: 0255e...767

Skrevet

Vi (6 stk) ble stående å krangle med servitør på en bedre restaurant i Oslo før sommeren fordi ingen av oss ville betale for en øl som stod på regninga (slått inn på feil bord sikkert). 

Verste var at de ga seg ikke heller, de var fast bestemt på at vi skulle betale for den ølen selv om vi ikke hadde øl.

Da mistet de seks gode kunder og kanskje de vi forteller det til.

Har også opplevd rot andre steder, men det har gått begge veier.

Anonymkode: 3f7de...92f

• Liker 2
Skrevet

Vil tro det er en strategi ja. Tenk så mye de tjener på den. 

Anonymkode: e9cac...b1a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alså, servitørene tjenere ikke noe på slå inn ekstra. 

Aldri opplevd annet en små feil. Glemt dressing eller at når de deler opp regningen blir det feil.

Anonymkode: bed3e...314

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...