Gå til innhold

Kunne du dratt på ferie med svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine svigerforeldre har feriehus i Syden og de har mast på meg og mannen om å komme en tur i sommer. Jeg har alltid sagt nei. Jeg elsker mine svigerforeldre, vi besøker hverandre ofte men har aldri vært på ferie sammen.

Mannen vil på ferie med de så jeg ville være snill og takket ja.

Nå har vi vært her i under ei uke og jeg mistrives. Nesten ikke noe privatliv. Badet er lite, trangt og rett ved kjøkkenet. Alltid noen på kjøkkenet så uhyggelig når jeg skal på do. Det er så varmt her og stranden er heller ikke noe koselig. Jeg angrer på at jeg ble med på dette og vet ikke hva jeg kan gjøre selv for å holde ut. Vi skal være her 3 uker til og jeg får noia av bare tanken. Men holder ut for mannen sin skyld.

Jeg og mannen har alltid reist til Syden sammen og kost oss hver gang og dette er første gangen jeg ikke koser meg. Nå er det i tillegg dårlig vær, det regner og det skal regne i 3 dager. 

Jeg sliter psykisk, angst og diverse så er ikke lett å hanskes med dette jeg går gjennom nå.

Har mest lyst å reise hjem men det er ikke mulig. jeg kjeder vettet av meg og jeg er ikke en person som kjeder seg. 

Har dere noen tips?

Anonymkode: 8cded...838

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en by eller noe i nærheten du og mannen kan dra til? Oppleve noe i en annen del av området? Ta et par netter på hotell i en koselig by? Gå på museer og få litt forandring?

Jeg tror jeg ville betraktet svigers-huset som en base, og reist litt hit og dit. Så alle får luft rundt seg. Jeg ville ikke selv greid 3 uker med så tett samvær som du beskriver.

Anonymkode: f4723...9ad

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Og han har feriert med mine. 

Men fire uker??? Nei, bare nei, uansett hvor luksuriøst og stort det var.. 

Vi begrenser det til 3-4 netter, så drar vi videre. Man blir uansett lei av å være på samme sted lenge om gangen. 

Hvorfor er det ikke mulig å bare reise hjem? Og kan dere ikke bare ta ut en leiebil, og kjøre til et annet sted og oppleve litt diverse, og mulig avslutte hos dem igjen? 

Anonymkode: 761b0...4dc

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har aldri reist på ferie med svigers og har takket ja til 3 uker?!? For sent å angre på det nå, men du burde jo tatt ei uke i utgangspunktet.

Nå må du stå ved beslutningen din og ikke begynne å syte om diagnoser som om det gir frikort til furting og hjemreise. Du klarer dette og så sier du nei i framtida.

Anonymkode: 2ec18...b2e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

4 uker hadde vi aldri dratt på ferie med noen, å hvertfall IKKE delt bolig med noen. Kunne lett reist på ferie med svigers da, de er herlige mennesker. Nei, bruke opp all ferien vår på noen andre gjør vi ikke. 

Anonymkode: b8607...4ef

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har feriert med svigers på tur, og hjemme hos dem eller her. Vi har mange ganger hatt min mor med på ferie. Ingen problemer verken for min mann eller meg. Men en uke er nok, det er vi alle enige om 🙂. Vi har også hytte vi bruker sammen med min mor, og min mann stortrives der.

Anonymkode: 6648d...726

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en by eller noe i nærheten du og mannen kan dra til? Oppleve noe i en annen del av området? Ta et par netter på hotell i en koselig by? Gå på museer og få litt forandring?

Jeg tror jeg ville betraktet svigers-huset som en base, og reist litt hit og dit. Så alle får luft rundt seg. Jeg ville ikke selv greid 3 uker med så tett samvær som du beskriver.

Anonymkode: f4723...9ad

Jeg har mest lyst å leie et feriehus eller leilighet med mannen for å få litt privatliv og heller komme hit om dagen hos svigerforeldre. Men jeg kan ikke foreslå det for da blir svigerforeldre lei seg og vil føle at de har gjort noe galt. 

Svigerinna mi har med familien sin feriert mange ganger med svigers i deres feriehus og hun skryter alltid hvor fint de hadde det sammen. Og da tenker jeg at det må være noe galt med meg siden jeg ikke trives med den. 😕 Svigers er topp begge to men ferie med de er ikke topp. Jeg føler meg enda verre fordi de er snille men jeg kan ikke noe for det.

Det som er enda verre er at de pleier ikke å dusje etter de har vært på stranda, de bruker kun dusjen (som er dårlig) på stranda etter bading i havet, men dusjer ikke når de kommer hjem. Jeg må dusje ellers blir det ekkelt med alt saltvannet på kroppen. 

Jeg føler meg i tillegg dritt på håret fordi jeg ikke kan vaske det som jeg pleier, badet er lite så får ikke fønet og stylet håret, må gjøre det i rommet vårt hvor det er dårlig med plass og svetten renner av meg når jeg er ferdig. Føler meg ekkel hele tiden.

Jeg vet at jeg klager men kan ikke noe for det.

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det et problem for deg at de ikke dusjer? 

Anonymkode: c20f2...9a5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har mest lyst å leie et feriehus eller leilighet med mannen for å få litt privatliv og heller komme hit om dagen hos svigerforeldre. Men jeg kan ikke foreslå det for da blir svigerforeldre lei seg og vil føle at de har gjort noe galt. 

Svigerinna mi har med familien sin feriert mange ganger med svigers i deres feriehus og hun skryter alltid hvor fint de hadde det sammen. Og da tenker jeg at det må være noe galt med meg siden jeg ikke trives med den. 😕 Svigers er topp begge to men ferie med de er ikke topp. Jeg føler meg enda verre fordi de er snille men jeg kan ikke noe for det.

Det som er enda verre er at de pleier ikke å dusje etter de har vært på stranda, de bruker kun dusjen (som er dårlig) på stranda etter bading i havet, men dusjer ikke når de kommer hjem. Jeg må dusje ellers blir det ekkelt med alt saltvannet på kroppen. 

Jeg føler meg i tillegg dritt på håret fordi jeg ikke kan vaske det som jeg pleier, badet er lite så får ikke fønet og stylet håret, må gjøre det i rommet vårt hvor det er dårlig med plass og svetten renner av meg når jeg er ferdig. Føler meg ekkel hele tiden.

Ts

Man må bare ta praten (jeg har vært der). Om å ønske å se litt mer når man først har ferie, om ønske om kjærestetid. Og at variasjon gjør at man samlet trives bedre, og med det kan komme hyppigere (det stemmer for vår del).

Og du.. Nå drar du inn alt mulig irrelevant. Og graver deg ned i alt negativt. Det er ikke bra for psyken. Å føne og style håret på badetur er helt unødvendig. Skyll ut sand og salt, la det lufttørke, og sett det opp i en knute. Og kjøp en god vifte til det soverommet. 

Anonymkode: 761b0...4dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det 'enda verre' at de dusjer på stranden? Verre for hvem? Det er bare saltvann som skal skylles av. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, du får ikke stylet håret som du pleier!? Ta på deg en caps eller noe. 

Men du burde vel ta et fly hjem når du ikke liker å være der. Skyld på varmen. 

Anonymkode: 402b7...2fd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts

Er du sikker på at de blir lei seg? Kanskje det bare er noe du tror? Kan du foreslå at du og mannen leier en leilighet i nærheten på airbnb? 

Anonymkode: 6d237...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire uker, aldri i livet. Så lenge reiser jeg ikke bort med noen andre enn mannen og knapt nok han. 

Fire dager med svigers ja. Med min mor, tja. Hun er veldig intens og jeg takler henne dårlig så der er fire timer egentlig mer enn nok. 

Anonymkode: 60c9c...76f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har vært på ferie med svigers, ja vi er på ferie med min familie også .

at du ikke får filmet hører går nok helt fint 

Anonymkode: a6bd6...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke 4 uker nei.. hadde ikke vurdert det engang! Maks 1 uke

Anonymkode: 5ebe3...ac8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jeg fint, men jeg hadde ikke feriert i fire uker med noen som helst utover kjernefamilien. En uke til ti dager er maks.

Svigermor og mannen er for gamle og syke til at feriehus hadde vært aktuelt, men vi besøker dem i et trangt hus i ytre huttiheita der det stort sett alltid er begredelig vær og absolutt ingenting som skjer. Vi liker dem jo.

Anonymkode: 33684...0c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da leier vi et digert hus eller kommer oss ut. 

Gratis barnepass gjør det verdt det 1000x.

Anonymkode: 3dba8...146

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, får gnagsår i ørene etter bare 1 time med svigermor. Ekstremt høylytt, prater på inn og utpust og lar ingen andre komme til ordet. Helt uaktuelt å oppholde seg i samme rom over mer enn noen timer.

Anonymkode: 4b496...75d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen problem. Har gjort det mange ganger. Bor også ved siden av hverandre hjemme, så ses daglig. Jeg er nesten like mye med svigers som med barna våre, og det gjør meg ingenting. De er kjempegreie og vi har et godt forhold med mye latter og moro. 
Det eneste jeg ikke er så glad i over lengre tid, er å dele leilighet/hytte med andre. Med svigers går det greit, fordi vi er så mye sammen til vanlig og er så trygge på hverandre. Har for øvrig et godt forhold til alle i hans og min familie :) 

Anonymkode: 2fe08...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Hjelpe meg hvor vanskelig du lager dette! Du fremstår veldig egosentrisk! 

Anonymkode: 2fe08...6d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta deg sammen. Nå leiter du kun etter det negative 

Jeg hadde aldri reist på ferie med noen i 4 uker, det blir for tett og nært. Men nå har du gjort det og må gjøre det beste ut av det. Ta med deg mannen på date eller utflukt. Lei en bil, bli borte et par dager og kom tilbake igjen. Gjør det beste ut av situasjonen. 

Anonymkode: bd098...aa1

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...