Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde de? 
Har du venner du har såret? Hva gjorde du? 

Anonymkode: 28a75...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, avsluttet de vennskapene når jeg var i tidlig 20-årene, orker ikke drama, orker ikke frem og tilbake og masse greier.

Om noen opplever at følelsene dems blir tråkket på eller lignende, snakker vi om det med en gang, før det går til "å være såret" 

Anonymkode: d64d7...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Venner sårer ikke. 

Anonymkode: 535b8...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan heller si at vi trodde de var venner av oss.

Vi hadde hyggelig lag sammen, men alltid hos oss. Vi sto for mat og drikke, flere ganger. Plutselig hørte vi ikke fra de på 1,5 år. Ble invitert en kveld i godværet, men fryktelig sent på natten. Virket som vi var langt ut i rekka og de før oss sa nei. Også en dag gikk de forbi uten å hilse på, på vei til en av våre nærmeste naboer. De kom med vin. 
Så nå vet vi hvor vi har de, begge to parene.

Anonymkode: 8e258...717

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Venner sårer ikke. 

Det der er en utopi. Venner går såklart ikke inn for å såre, men venner kan være ubetenksomme, være opptatt når man trenger dem, ha sitt de sliter med de også som gjør at de ikke klarer være like tilgjengelig, ikke helt skjønne alvoret, eller du kan tråkke over deres grenser eller såre de uten å forstå det, og så vil reaksjonen deres tilbake såre.

Det er klart, som noen nevner over her, i funksjonelle vennskap sier man ifra før det går så langt, eller setter det på kontoen for ting man kan overse. Men det betyr ikke at ikke venner kan såre en.

Anonymkode: a05ce...6e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt venner som såret meg, men det var ikke så ille egentlig. Vi bare gikk for langt i en krangel eller greide å si noe eller ikke gjøre noe som den andre reagerte ekstra mye på. Jeg har enkelte ting som er triggere for meg, men jeg skjønner at ikke alle forstår det. Så ja....ikke så ille ting da. 

Man skal ikke finne seg i dritt da. 

Anonymkode: 208fd...b84

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner som har såret meg utilsiktet, det er sånt som skjer innimellom. Og det har jeg også gjort. En sier noe litt feil, den andre tar det ille opp, en rydder opp. Eller en har en dårlig dag, og greier ikke å gi beskjed om det på en god måte og ender med å strekke seg for langt og så blir det dumt. Eller en venninne kan ikke stille opp i en krise, det er sårende, men egentlig ingen som gjør noe feil. 

Og så har jeg en venninne som over lang tid snakket om at vi var bestevenner, og at hun var så glad for å ha møtt meg, liksom plasserte seg veldig godt inn i livet mitt som min største støtte og over tid isolerte meg fra andre, ble sjalu på mine andre venner og kjente og generelt en del ikke bra ting, men jeg ble veldig "fortryllet" kan en si. Og så ekskluderte hun meg fra sosiale ting hun skulle på, sårende i seg selv når en tror en er veldig nær venn med noen. Men det siste støtet var at hun trøstet meg en dag fordi jeg var fortvilet over hvordan ting var blitt med mine andre venner, og hun virket å elske det at hun var den eneste for meg, og hun sa "du har alltid meg, jeg er her alltid for deg" for så brått noen dager senere å blokke meg på alle kanaler og late som at vi aldri hadde vært venner. Det fucka med hodet mitt kan du si. 🙈

Anonymkode: 26738...9f2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har venner som har såret meg utilsiktet, det er sånt som skjer innimellom. Og det har jeg også gjort. En sier noe litt feil, den andre tar det ille opp, en rydder opp. Eller en har en dårlig dag, og greier ikke å gi beskjed om det på en god måte og ender med å strekke seg for langt og så blir det dumt. Eller en venninne kan ikke stille opp i en krise, det er sårende, men egentlig ingen som gjør noe feil. 

Og så har jeg en venninne som over lang tid snakket om at vi var bestevenner, og at hun var så glad for å ha møtt meg, liksom plasserte seg veldig godt inn i livet mitt som min største støtte og over tid isolerte meg fra andre, ble sjalu på mine andre venner og kjente og generelt en del ikke bra ting, men jeg ble veldig "fortryllet" kan en si. Og så ekskluderte hun meg fra sosiale ting hun skulle på, sårende i seg selv når en tror en er veldig nær venn med noen. Men det siste støtet var at hun trøstet meg en dag fordi jeg var fortvilet over hvordan ting var blitt med mine andre venner, og hun virket å elske det at hun var den eneste for meg, og hun sa "du har alltid meg, jeg er her alltid for deg" for så brått noen dager senere å blokke meg på alle kanaler og late som at vi aldri hadde vært venner. Det fucka med hodet mitt kan du si. 🙈

Jeg skrev "har jeg", men det jeg kan trygt si at vi naturligvis ikke er venner lenger!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det der er en utopi. Venner går såklart ikke inn for å såre, men venner kan være ubetenksomme, være opptatt når man trenger dem, ha sitt de sliter med de også som gjør at de ikke klarer være like tilgjengelig, ikke helt skjønne alvoret, eller du kan tråkke over deres grenser eller såre de uten å forstå det, og så vil reaksjonen deres tilbake såre.

Det er klart, som noen nevner over her, i funksjonelle vennskap sier man ifra før det går så langt, eller setter det på kontoen for ting man kan overse. Men det betyr ikke at ikke venner kan såre en.

Anonymkode: a05ce...6e3

Gode venner sårer ikke da ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gode venner sårer ikke da ;) 

Det synes jeg blir et vel høyt krav. Jeg anser meg som en god venn for mine, og får tilbakemelding om det også, men det hender jeg sårer. Jeg har også såret kjæresten min og familiemedlemmer. Sånt skjer. Og de vennene, kjæresten og familiemedlemmene som har såret meg anser jeg likevel som gode venner/kjæreste/familiemedlemmer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg opplevd. Stort sett tror jeg ikke at de har ment å såre, men tidlig i 20-årene hadde jeg ei venninne som jeg opplevde at gjorde det med vilje. Hun prøvde å drite meg ut flere ganger foran mange andre, og jeg ble såret. Sluttet å ha kontakt med henne siden hun skyldte på meg for egne feil. 

Ellers så har nok jeg såret andre uten at jeg har ment å gjøre det. 

Anonymkode: c7845...cae

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja de fleste  egentlig.  

Men nå virker det som st mange oppsøker meg mår de har trøbbel selv for så først lage krøll å såre meg før de kutter meg ut. Skjønner ikke hvorfor  de må såre  først. Andre har jeg kuttet ut selv fordi det tydeligvis er einveiskjørte vennskap. 

Feks jeg hjalp en god venn med jobb, selv var jeg syk og arb ledig, gikk på omskolering.  Lykkelig  ringte jeg vennen min  for  å fortelle at jeg hadde fått jobb. Vedkommende ble sur.

Så det å heie å vise at mam unner nien noe godt, er visst veldig vanlig en rnveis greie  har jeg forstått 

Nå gidder jeg ikke mer, og trives mye bedre i eget selskap enn slike igler i livet 

Anonymkode: 9c6bd...262

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ofte. Orket til slutt ikke mer, så nå er jeg venneløs. 

Anonymkode: 9c7eb...ba1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Venner sårer ikke. 

Tøv, klart venner kan være ubetenksomme et øyeblikk, ha en ekstremt dårlig dag etter en søvnløs natt osv, og si ting på en litt "feil" måte som kan såre. Gode venner ordner imidlertid opp der og da, finner ut av uklarheter og går videre uten å bære nag. 

Anonymkode: 83786...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei egentlig ikke. Bare gått lei dem. Har ei venninne jeg garantert har såret ved å ikke støtte forholdet hennes for endte gang. Etter 3 forhold med vold så sa jeg endelig i fra. Orker ikke mer drama, sutring og klaging. Hun er 35 så på tide å vokse opp.

Anonymkode: cc7a9...a7a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei egentlig ikke. Bare gått lei dem. Har ei venninne jeg garantert har såret ved å ikke støtte forholdet hennes for endte gang. Etter 3 forhold med vold så sa jeg endelig i fra. Orker ikke mer drama, sutring og klaging. Hun er 35 så på tide å vokse opp.

Anonymkode: cc7a9...a7a

For n’te gang, altså n som et tall. Samme som for «ørtende» gang.

Anonymkode: 0f868...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...