AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Det er helt sikkert mange småbarnsforeldre som kjenner seg igjen i dette. Noen ganger så LUKTER man at barnet er sykt, før man engang sjekker temp, noen ganger før det kommer feber også. Jeg tror det er pusten det lukter fra, eller fra halsen liksom? Det er tilfellet denne gangen også på barn på 5 år. Feber, ingen plager utover hodepine og slapphet og generell feberfølelse - derfor sitter jeg på et barnerom på natten og undres over dette... Anonymkode: a5f74...42f
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Acetonånde, minner om neglelakkfjerner. Det er fordi kroppen danner ketoner - kroppen brenner fett i stedet for karbohydrater. Feber øker kroppens energibehov men barn som er syke får ofte dårligere matlyst og spiser mindre og da kommer acetonånden raskt. Anonymkode: 779b1...1ce 1
LilleVy94 Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Acetonånde, minner om neglelakkfjerner. Det er fordi kroppen danner ketoner - kroppen brenner fett i stedet for karbohydrater. Feber øker kroppens energibehov men barn som er syke får ofte dårligere matlyst og spiser mindre og da kommer acetonånden raskt. Anonymkode: 779b1...1ce Den er merkbar, ja, men jeg skjønner hvilken lukt/ånde TS snakker om og det er ikke aceton. Ketoner dannes vel ikke bare man blir pjusk? Det lukter syk! 🤧 Er det en slags immunrespons? Er det lukta av infeksjon? Aner ikke. Men det er et kjent fenomen. Har opplevd flere ganger at jeg har kjent lukta mens ungen var i topp form, skjønt hvor det bærer hen og hvor ungen ligger rett ut med feber noen timer etterpå. Snedig. Endret 25. juli av LilleVy94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå