AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Jeg har havnet i en litt merkelig og kinkig situasjon, og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre nå. Min eksmann er sterilisert for mange år siden, og har fått seg ny partner for ett par år siden. Jeg har nå fått vite nå at de prøver å få barn. Det er bare ett problem. Hun vet ikke at han er steril😬 Jeg synes innmari synd på henne, siden hun jo nærmer seg en alder hvor det er for sent å få barn… Det er jo regelrett ondskapsfullt gjort av min eksmann…🤯 Jeg føler jo ikke at det er mitt ansvar å si i fra, men det er innmari kinkig å sitte å snakke med henne, hvor hun forteller om «prøvingen» deres, og håp om fremtidig barn.. Hvis jeg sier i fra vil jo det være hennes billett ut av forholdet på en måte. Hva skal jeg gjøre? (usikker om dette er rett forum) Anonymkode: a4e69...2fb
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Dette er en problemstilling som har blitt tatt opp flere ganger i problemløsnings-podkaster, blant annet lørdagsrådet. Noen er veldig for å si det, mens andre tenker at det er garantert noen andre som sier det. Uansett, vet du om eksmannen din FORTSATT er sterilisert? for mange kan det omgjøres. Om du med 100% sikkerhet VET at han er steril enda, så ville jeg plumpet ut med noe ala "Men Steinar, du steriliserte deg jo når vi var gift? Gjorde du ikke? Husker jo at vi sleit så med hormon prevensjon tilbake i 2009, og du ville jo absolutt ikke bruke kondom" Anonymkode: d3f3a...a05 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli En annen ting, er du helt sikker på at de prøver på den tradisjonelle måten? og ikke via IVF eller andre metoder? Du kan fortsatt hente sædceller fra pung tross kappet streng. Anonymkode: d3f3a...a05 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Jeg er ganske sikker på at han er det, men ikke 110 %. Jeg vet at han prøver å utsette time hos legen for å sjekke om noe er galt med han😅 Ergo tror jeg han faktisk er det ja.. Anonymkode: a4e69...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En annen ting, er du helt sikker på at de prøver på den tradisjonelle måten? og ikke via IVF eller andre metoder? Du kan fortsatt hente sædceller fra pung tross kappet streng. Anonymkode: d3f3a...a05 De prøver kun på den vanlige måten Anonymkode: a4e69...2fb
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Jeg hadde satt uendelig pris på å få vite det hvis jeg hadde vært den nye partneren. Anonymkode: 744ad...1ad 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Du har rett. Det er ondskapsfullt. Og mennesker som ser ondskap utfolde seg rett foran øynene sine uten å gjøre noe, er ikke noe bedre. Jeg er en kvinne som sliter med å få barn etter at min eks utsatte og utsatte valget til det nesten ble for sent for meg. Nå holder jeg på med ivf og har hatt flere spontanaborter. Dette er noe av det vondeste jeg har gjort i mitt liv. Det har gått så hardt utover psyken at jeg i de værste stunder har hatt suicidale tanker. Derfor synes jeg du skal si det! Hadde jeg vært den andre kvinnen hadde jeg satt veldig, veldig stor pris på det. Men tenk litt over hvordan du skal si det. Ordene må komme fra et sted av omtanke, og bør formuleres omtenksomt og saklig. Si det til henne på tomannshånd. Anonymkode: 7d3f2...02e 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli Hun er altså en venninne av deg som du prater med om disse tingene? Hvorfor ikke bare spørre henne om han har resterilisert seg? Om dere ikke er nære venninner så må hun jo uansett få vite dette. Kan jo være hun vet allerede, og at de prøver på andre måter - f.eks donorsæd. Men jeg ville ha forsikret meg om det. Bare gjør det på en skånsom og omsorgsfull måte. Anonymkode: 18fa2...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 0.20): Jeg er ganske sikker på at han er det, men ikke 110 %. Jeg vet at han prøver å utsette time hos legen for å sjekke om noe er galt med han😅 Ergo tror jeg han faktisk er det ja.. Anonymkode: a4e69...2fb Fy f*#@! Om det er sant er han et skikkelig rasshøl! Det der er utilgivelig å gjøre! Det verste er, om hun ikke har barn fra før går hun sikkert rundt og tror at hun er problemet siden han har barn fra før. Og så vet han veldig godt at det ikke er rart det ikke går siden han har sterilisert seg. Jeg har PCOS og vi sliter med å få barn og skal til utredning for ufrivillig barnløshet, og selv om jeg egentlig vet at det kan være han eller begge som har vansker med fertilitet, så har jeg gått rundt i månedsvis og følt meg mislykka og hata kroppen min som ikke får til å bli gravid. Og han har jo barn, så da er det enda lettere for henne å tenke at feilen ligger hos henne. Om du vet 100% sikkert at han ikke har fortalt henne at han er sterilisert og de ikke bruker andre metoder for å få det til så vil jeg si at du bør fortelle henne sånn at hun ikke kaster bort verdifulle år og kanskje mister muligheten til å få barn. Men du vet kanskje ikke 100%, og da kan du bli framstilt som en sjalu eks som prøver å ødelegge eksens nye forholdet. Det er et skikkelig dilemma du har!❤️ Anonymkode: 58c74...996 5
Ulven Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli Jeg hadde lett sagt noe slik som at: Har han sjekket at refertiliseringen har vært vellykket? Å ikke fortelle om noe slikt er like ille som utroskap i mine øyne og jeg ville helt klart ha visst. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun er altså en venninne av deg som du prater med om disse tingene? Hvorfor ikke bare spørre henne om han har resterilisert seg? Om dere ikke er nære venninner så må hun jo uansett få vite dette. Kan jo være hun vet allerede, og at de prøver på andre måter - f.eks donorsæd. Men jeg ville ha forsikret meg om det. Bare gjør det på en skånsom og omsorgsfull måte. Anonymkode: 18fa2...f7a Nei hun er ingen venninne direkte. Men hun har ansvar for mine barn annenhver uke, vi er coparents, og hun er en som overdeler iblant. Ikke alt jeg trenger å vite om hennes liv med min eksmann, men jeg får vite det meste. Anonymkode: a4e69...2fb
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fy f*#@! Om det er sant er han et skikkelig rasshøl! Det der er utilgivelig å gjøre! Det verste er, om hun ikke har barn fra før går hun sikkert rundt og tror at hun er problemet siden han har barn fra før. Og så vet han veldig godt at det ikke er rart det ikke går siden han har sterilisert seg. Jeg har PCOS og vi sliter med å få barn og skal til utredning for ufrivillig barnløshet, og selv om jeg egentlig vet at det kan være han eller begge som har vansker med fertilitet, så har jeg gått rundt i månedsvis og følt meg mislykka og hata kroppen min som ikke får til å bli gravid. Og han har jo barn, så da er det enda lettere for henne å tenke at feilen ligger hos henne. Om du vet 100% sikkert at han ikke har fortalt henne at han er sterilisert og de ikke bruker andre metoder for å få det til så vil jeg si at du bør fortelle henne sånn at hun ikke kaster bort verdifulle år og kanskje mister muligheten til å få barn. Men du vet kanskje ikke 100%, og da kan du bli framstilt som en sjalu eks som prøver å ødelegge eksens nye forholdet. Det er et skikkelig dilemma du har!❤️ Anonymkode: 58c74...996 Hun har ingen barn fra før, er veldig glad i barn også😔 Jeg er enig med de andre her, det er ondskapsfullt; men dessverre er jeg ikke overrasket heller da jeg kjenner mannen godt😒 Det er vanskelig da jeg ikke vil blande meg inn i deres forhold heller… Mitt liv har endelig blitt fredelig etter han møtte henne, men det kan jo virke som hun betaler dyrt nå😕 Anonymkode: a4e69...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli Kjenner mange steriliserte menn som har fått barn med "den nye". Mannlig sterilisering kan som regel reverseres. Om ikke henter man bare ut sperm, og gjennomfører ICSI. Anonymkode: 1369e...e48
AnonymBruker Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner mange steriliserte menn som har fått barn med "den nye". Mannlig sterilisering kan som regel reverseres. Om ikke henter man bare ut sperm, og gjennomfører ICSI. Anonymkode: 1369e...e48 Jeg håper jo at det er det som er tilfelle. Men slik hun har snakket virker det som det ikke er gjort, har kun sagt at hun sluttet på prevensjon for å prøve. Anonymkode: a4e69...2fb
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hun har ingen barn fra før, er veldig glad i barn også😔 Jeg er enig med de andre her, det er ondskapsfullt; men dessverre er jeg ikke overrasket heller da jeg kjenner mannen godt😒 Det er vanskelig da jeg ikke vil blande meg inn i deres forhold heller… Mitt liv har endelig blitt fredelig etter han møtte henne, men det kan jo virke som hun betaler dyrt nå😕 Anonymkode: a4e69...2fb Får så utrolig vondt av henne!😔 Det er så stygt og ondskapsfullt gjort om han faktisk hindrer henne i å bli mor. For det er jo det han gjør om han holder det skjult for henne at han egentlig er steril.😡 Anonymkode: 58c74...996 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper jo at det er det som er tilfelle. Men slik hun har snakket virker det som det ikke er gjort, har kun sagt at hun sluttet på prevensjon for å prøve. Anonymkode: a4e69...2fb Du virker litt psykt opptatt av henne... Anonymkode: 1369e...e48
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du virker litt psykt opptatt av henne... Anonymkode: 1369e...e48 Nei, det er jeg ikke😊 Men vet ikke hva jeg skal gjøre med den informasjonen jeg sitter på. Hadde ikke du også lurt? Anonymkode: a4e69...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #18 Skrevet 29. juli Kan du snakke med eksmannen sin om det? Prøve å få han til å fortelle henne det? Anonymkode: cbbcc...67a
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan du snakke med eksmannen sin om det? Prøve å få han til å fortelle henne det? Anonymkode: cbbcc...67a Hvis eksen til ts er den møkkamannen han høres ut som her i tråden, så ville jeg ikke fortalt han noe. Da får han tid på seg til å dikte opp flere løgner og unnskyldninger. Anonymkode: 7d3f2...02e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #20 Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du snakke med eksmannen sin om det? Prøve å få han til å fortelle henne det? Anonymkode: cbbcc...67a Jeg er ganske sikker det ikke er noe han frivillig forteller henne slik jeg kjenner han.. Anonymkode: a4e69...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå