AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Har et barn på 5 år som har fått skikkelig sansen for bøker. Interessene er pirater, båter, haier osv osv, men prøver å utvide horisonten litt. Har foreløpig lest; Alba og Finito, de 2 første Pirat tvillingene Titanic på 1-2-3 Har kjøpt en musse og helium bok som blir neste på lista Andre gode forslag? Kan handle om alt! Anonymkode: c0197...360
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Min på 6 elsker detektivbyrå nr 2, og har gjort det siden han var rundt 4 år. Anonymkode: 4bbd5...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Dinosaur gjengen. Lillesøster bøkene. Anonymkode: e8aa9...772
Sb88 Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Min elsker heia oldemor vi fant den i en brukt butikk i ferien å nå går den på lydbok på bilturer og leses flittig før leggetid
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Alle bøkene til Maria Parr, særlig Oskar og eg og Keeperen og havet Anonymkode: acdee...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Astrid Lindgren bøker, Dinosaurgjengen, Detektivbyrå nr 2, Krypto, Oppdagerklubben, Håndbok for superhelter, Mummitrollet bøker, Kråkeslottet barnehage, Pappa i barnehagen, Kokosbananas, Ruffen og Ruffenbarna, Den kjempestore pæra, alt av Julia Donaldsen, kanskje Roald Dahl? Anonymkode: 6abf7...86a
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har et barn på 5 år som har fått skikkelig sansen for bøker. Interessene er pirater, båter, haier osv osv, men prøver å utvide horisonten litt. Har foreløpig lest; Alba og Finito, de 2 første Pirat tvillingene Titanic på 1-2-3 Har kjøpt en musse og helium bok som blir neste på lista Andre gode forslag? Kan handle om alt! Anonymkode: c0197...360 Besøk et bibliotek der dere bor. Ingen er flinkere til å finne bøker for barn enn bibliotekarene. Anonymkode: 26807...ed6 1 2
Sinsen Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli Du ber vel om andre alternativer, men den aller beste piratboka er "Morfar er sjørøver": https://bokstaveriet.no/products/jan-loof-det-rode-eplet-morfar-er-sjorover?
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Roald Dahl sine bøker var slagere her på den alderen. Anonymkode: 35a08...849 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli …og Lasse Majas detektivbyrå. Anonymkode: 35a08...849
AnonymBruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Alle bøkene til Maria Parr, særlig Oskar og eg og Keeperen og havet Anonymkode: acdee...bf5 Min datter hater disse -de er ikke akkurat slagere. Og de er på nynorsk. Anonymkode: c7a16...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Bjørn rørvik sin serie om reven og grisungen er litterære mesterverk for en 5-åring (og for foreldre som leser) vi elsker særlig vaffelfisken ❤️ Anonymkode: c7a16...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli Mange som nevnes her er kanskje ikke topp for femåringer. Mine elsket alt av Jakob Martin Strid (den kjempestore pæra, mimbo jimbo ++), bøkene om poteby, jakob og neikob, gutta i trehuset (noen var litt eldre da de fikk sansen for dem,men snart femåringen min har lest alle nå i sommer), også er det mange fine leseløver, feks ulvegutten Tal. Astrid Lindgren er koselig, men litt trått å lese. Anonymkode: 5e25a...2dc
Prelunia Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli Mim gutt på 5 - snart 6 elsker kokosbananas-bøkene og dinosaurgjengen
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Utenom de som er nevnt er «Gutta i trehuset» megapopulær her. Jeg synes faktisk de er veldig morsomme også 😃 Anonymkode: 08d12...858
lajlaj Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 23.54): Har et barn på 5 år som har fått skikkelig sansen for bøker. Interessene er pirater, båter, haier osv osv, men prøver å utvide horisonten litt. Har foreløpig lest; Alba og Finito, de 2 første Pirat tvillingene Titanic på 1-2-3 Har kjøpt en musse og helium bok som blir neste på lista Andre gode forslag? Kan handle om alt! Anonymkode: c0197...360 La barnet gå på biblioteket og velge selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange som nevnes her er kanskje ikke topp for femåringer. Mine elsket alt av Jakob Martin Strid (den kjempestore pæra, mimbo jimbo ++), bøkene om poteby, jakob og neikob, gutta i trehuset (noen var litt eldre da de fikk sansen for dem,men snart femåringen min har lest alle nå i sommer), også er det mange fine leseløver, feks ulvegutten Tal. Astrid Lindgren er koselig, men litt trått å lese. Anonymkode: 5e25a...2dc Min 5 åring liker de jeg har nevnt 😅 antar andre har 5 åringer som liker det de nevner. Anonymkode: 6abf7...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå