AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Vi mennesker er forskjellig ,å flott er det at man kan få ha sin egen tro og livssyn. MEN hvordan bli kvitt jehovas vitner? Har avvist dem pent utallige ganger ,uten at det skal være tvil I at jeg ikke er interessert. De fortsetter med både lapper og brev i postkassen og på døra. Både merket med navn og ikke. De har ingen mail ,kun ett dansk nummer å ringe . Er det virkelig sånn at man må gå på kontoret de sitt å fortelle dem nok en gang at de kan krysse ut vår adresse? Tungvint. Men er vel den veien det går. Anonymkode: e6f79...c1b 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Det er egentlig synd på dem. Grunnen til at de plager alt og alle er først og fremst fordi de selv skal overleve harmageddon. Ikke for å redde du og meg. Deres frelse er 100% knyttet til arbeid for å oppnå frelse. Blant annet ved å forkynne for et amerikansk trykkeri fra 1874, grunnlagt av en gærning som solgte mirakel hvete og trodde pyramidene forutsa verdens undergang i 1914. Anonymkode: 541e9...2db 3
Magnifique Skrevet 26. juli #3 Skrevet 26. juli Vet det ikke er så gunstig, men kunne du ha prøvd å sette opp et skilt/en lapp eller noe lignende med en tydelig beskjed om at de ikke er velkomne hos deg? Høres litt ut som om de har noe register med adresser de besøker, så kanskje det er de selv du må henvende deg til som du sier. Neste gang de kommer kan du også forsøke å true med anmeldelse for trakassering (selv om det sikkert ikke tas på alvor av politiet), men kanskje trusselen i seg selv er nok? 1
Maia70 Skrevet torsdag kl 20:50 #4 Skrevet torsdag kl 20:50 Har du noen gang sagt noe som kan få dem til å tro du er omvendbar? Rart at de ikke gir seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #5 Skrevet torsdag kl 20:56 På nettsidene så kan du gå på en sånn "finn et møte" side. Der kan du søke på området du bor i. Trykk på første muluge møte og "vis mer" da skal det dukke opp et telefonnummer. Hvis det er mobilnummer kan du sende sms. Jw.org Anonymkode: f4718...e0d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:58 #6 Skrevet torsdag kl 20:58 Maia70 skrev (6 minutter siden): Har du noen gang sagt noe som kan få dem til å tro du er omvendbar? Rart at de ikke gir seg. Jeg har flyttet mange ganger og de pleier å dukke opp etter maks noen måneder, men de har aldri kommet tilbake nær jeg vennlig har sagt at jeg har et avklart forhold til religion og at det er en privatsak. Pleier også å si at dersom jeg lurer på noe så vet jeg hvor jeg skal ta kontakt. Anonymkode: f4718...e0d
sofiemyr Skrevet fredag kl 06:32 #7 Skrevet fredag kl 06:32 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har flyttet mange ganger og de pleier å dukke opp etter maks noen måneder, men de har aldri kommet tilbake nær jeg vennlig har sagt at jeg har et avklart forhold til religion og at det er en privatsak. Pleier også å si at dersom jeg lurer på noe så vet jeg hvor jeg skal ta kontakt. Anonymkode: f4718...e0d Man kan si mange ting om JV - men en ting skal de ha - de følger de regler de får presentert. En av de er GDPR - etter det kom til lille Norge så var det ikke lenger tillatt å beholde notater om beboere etc. Pluss og minus med alt - pluss - de har ikke notater om deg - minus de har heller ikke notert at du ikke er interessert. Når du får de på døra - la de si innledningen sin - si høflig "beklager - ikke interessert" og lukk døren. Det øyeblikket du sier mer enn de tre ordene så kan du bli oppfattet som litt interessert - og da blir det deretter. 1
Over Under Skrevet i går, 11:40 #8 Skrevet i går, 11:40 De tar misjonsbefalingen veldig seriøst, men jeg opplever dem som veldig ryddige når man gir klart uttrykk for at man ikke er interessert. De har veldig god oversikt på hvor de har vært og om de som bor der har gitt klar beskjed eller om de fortsatt kan være mottagelige for budskapet. De gangene jeg har flyttet har de dukket opp ganske raskt, men aldri kommet tilbake når jeg høflig har gitt dem beskjed om at jeg ikke ønsker flere besøk.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Over Under skrev (2 timer siden): De tar misjonsbefalingen veldig seriøst, men jeg opplever dem som veldig ryddige når man gir klart uttrykk for at man ikke er interessert. De har veldig god oversikt på hvor de har vært og om de som bor der har gitt klar beskjed eller om de fortsatt kan være mottagelige for budskapet. De gangene jeg har flyttet har de dukket opp ganske raskt, men aldri kommet tilbake når jeg høflig har gitt dem beskjed om at jeg ikke ønsker flere besøk. Er du med i JW? Anonymkode: 01fca...ada 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Du kan melde deg inn, og så ut igjen😄 de plager ikke "utstøtte". Hilsen noen som vokste opp i en JV-familie som meldte seg ut😄 Anonymkode: a253f...7a5 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan melde deg inn, og så ut igjen😄 de plager ikke "utstøtte". Hilsen noen som vokste opp i en JV-familie som meldte seg ut😄 Anonymkode: a253f...7a5 Vanskelig å plage noen som de ikke har lov å snakke med lenger. Anonymkode: 541e9...2db
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden Si du er katolikk. Anonymkode: 91a45...36e 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanskelig å plage noen som de ikke har lov å snakke med lenger. Anonymkode: 541e9...2db Nemlig😄 Anonymkode: a253f...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Si du er katolikk. Anonymkode: 91a45...36e Den kan jeg underskrive på. Og fortell litt om hvor fint det er å være medlem i selveste moderkirken med en lang og ubrutt kirkehistorisk tradisjon:-) JW misliker alt den katolske kirken representerer. Anonymkode: 44abf...527 1
Honey Dew Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden (endret) . Endret 22 timer siden av Honey Dew 1
Over Under Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du med i JW? Anonymkode: 01fca...ada Nei, men et av mine søsken er. Så jeg har hatt mye med dem å gjøre og fått mer enn nok informasjon fra den kanten. 😅
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden Over Under skrev (1 time siden): Nei, men et av mine søsken er. Så jeg har hatt mye med dem å gjøre og fått mer enn nok informasjon fra den kanten. 😅 Aha da forstår jeg! Anonymkode: 01fca...ada 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå