AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Hvor ofte tar du kattedoen? Sånn kjapt med spade og hvor ofte bytter du sand? Må hele kattedoen ha en skikkelig vask noen gang eller kjøper folk nytt? Anonymkode: d0ed5...a29
Mezzosoprena Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte tar du kattedoen? Sånn kjapt med spade og hvor ofte bytter du sand? Må hele kattedoen ha en skikkelig vask noen gang eller kjøper folk nytt? Anonymkode: d0ed5...a29 Kjapt med spade - hver dag. Bytter sand minst en gang i uka, oftere når det er varmt for da lukter det fortere. Vasker kattedoen hver gang sanda skiftes.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Mezzosoprena skrev (8 minutter siden): Kjapt med spade - hver dag. Bytter sand minst en gang i uka, oftere når det er varmt for da lukter det fortere. Vasker kattedoen hver gang sanda skiftes. Hmm når det er varmt, der sa du noe. Jeg tenkte ha kattedoen på badet siden det er flis der, men det er kanskje litt dumt på vinteren når varmekablene er på? Er sånne varmekabler som blir veldig varme der gjenstander er. Kanskje ha en lav krakk 😅 ts Anonymkode: d0ed5...a29
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Jeg fjerner klumpene hver gang katten har gjort fra seg, og siden jeg bruker Everclean så fyller jeg bare på med sand etter hver gang han er på do. Når man bruker Everclean så blir sanden byttet ut for hver gang man plukker bort klumpene og heller opp i ny sand, så jeg tømmer ikke ut sand og vasker doen mer enn ett par ganger i halvåret Anonymkode: c32e3...077 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Jeg har selvrensende, trenger bare tømme beholderen og fylle på sand. Genialt! Før jeg fikk den, minst en gang for dagen. Bytter aldri alt. Bruker Everclean og har to katter. Anonymkode: 85e56...52c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Tømmer for alle klumper hver dag (har to som deler en stor do). Vasker den ca en gang i måneden. Om sanden ser ok ut så heller vi det bare i en stor pose, og heller tilbake. Men om det er lukt, eller flere små klumper, så bytter vi. Bruker everclean uten lukt. Doen står på kjølig vaskerom. Vil ikke anbefale å ha do på varmekabler, da tror jeg du vil kjenne lukten OG de søler... det er ikke en god kombinasjon med vann på et bad. På vaskerommet kan vi bare koste over daglig. Anonymkode: 0e36c...e73
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli Her bruker katten kun doen om vinteren når hu ikke gidder å sette rumpa i snøen, så da er det bare de mnd den står fremme. Bytter kanskje ut sanda en gang den tiden hvis den trenger det. Vi fjerner klumper daglig og fyller på med ren everclean sand. Doen vaskes når vi setter den bort om våren. Det er do med lokk, står ikke på varmekabler. Anonymkode: 2eb62...5d4
NinaLisa Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli Hver dag. Bytter all sand og vasker doen noe sjeldnere. Hadde ikke villet hatt doen på badet. Jeg kjenner følelsen av kattesand under føttene hele tiden. Dessuten blir det litt lukt på et varmt bad.
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hmm når det er varmt, der sa du noe. Jeg tenkte ha kattedoen på badet siden det er flis der, men det er kanskje litt dumt på vinteren når varmekablene er på? Er sånne varmekabler som blir veldig varme der gjenstander er. Kanskje ha en lav krakk 😅 ts Anonymkode: d0ed5...a29 Uff nei på badet kunne jeg aldri hatt en kattedo. Varme = mer lukt. I tillegg sparker de utover sand når de går ut av doen, å det hadde ikke jeg ønsket å tråkke på barbeint. Må evt gå å støvsuge konstant da. Vår er i gangen hvor det uansett blir grus og sand vi tråkker med oss så vi støvsuger der oftere. I tillegg har vi den på den delen av gangen som ikke har varmekabler for å unngå å sette den rett på. Anonymkode: 2eb62...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå