iskaffe_87 Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Er allerede startet. Jenta mi på 7, gutten på 5 og samboer ( mann) er ingen problem... Men har ei på 18... det er vanskelig det! Tar imot tips med takknemlighet😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Adventskalenderen fylles med litt godteri og gøy, men også praktiske ting. Sminkefjerner, tamponger, tannkrem, neglefil, barberblader, altså - masse forskjellig. Litt som er kjipt å bruke penger på selv, som er litt hyggelig å få. i fjor ga jeg en gryte til samboeren min på 1. desember. Det var en størrelse vi hadde snakket lenge sammen om at vi manglet 😂 Det skal være omtanke i gavene, men det trenger ikke være 24 gjennomtenkte og bare gøye gaver. Det kan også være noe man har nevnt lenge at man trenger. Som en gryte på 2 liter, når man bare har 1, 3, 4 og 6,5 liter 😂 Anonymkode: c008f...d2b 1
Libertas Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli - Hudpleie - Ansiktsmaske - Kosesokker/tøfler - En god bok - Te - Noe godt å spise på 1
visp Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Lapper med diverse huslige oppgaver hun kan få lov å gjøre fram mot jul:) 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #5 Skrevet 26. juli Det kommer jo an på interessene. Her er ulike neglelakker, bodyspray, leppeprodukter og alt slikt veldig populært. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Adventskalenderen fylles med litt godteri og gøy, men også praktiske ting. Sminkefjerner, tamponger, tannkrem, neglefil, barberblader, altså - masse forskjellig. Litt som er kjipt å bruke penger på selv, som er litt hyggelig å få. i fjor ga jeg en gryte til samboeren min på 1. desember. Det var en størrelse vi hadde snakket lenge sammen om at vi manglet 😂 Det skal være omtanke i gavene, men det trenger ikke være 24 gjennomtenkte og bare gøye gaver. Det kan også være noe man har nevnt lenge at man trenger. Som en gryte på 2 liter, når man bare har 1, 3, 4 og 6,5 liter 😂 Anonymkode: c008f...d2b 😳 Anonymkode: 24613...d1d 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #6 Skrevet 26. juli Jeg fikk tannbørste, og tannkrem og sånne ting, synes ikke tamponger var så rart til ei på 18, det er jo bruksting. Sjokolade Te Kaffe Vanter Lue Skjerf Tyggis Kortstokk Uno Blad Anonymkode: 683aa...519
AnonymBruker Skrevet 26. juli #7 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg fikk tannbørste, og tannkrem og sånne ting, synes ikke tamponger var så rart til ei på 18, det er jo bruksting. Sjokolade Te Kaffe Vanter Lue Skjerf Tyggis Kortstokk Uno Blad Anonymkode: 683aa...519 De får forsyne seg fritt av tamponger og andre hygieneprodukter, høvler, tannkrem, såpe, bomull, neglelakkfjerner og veldig mye mer. Også som voksne, på besøk. Fyller på skapene med slikt, og det har jeg gjort fra 10-11 års alder. Slik min mor gjorde for meg for mange år siden. Om det er spesialprodukter og slik er det enten gave, eller noe man bruker egne penger på. Men basisprodukter får de gratis her så lenge de ønsker. Mulig derfor jeg synes gavene dere foreslår er veldig merkelige. Litt som at de får en pakke salt, om de vil ha salt på maten. Eller poteter til søndagsmiddagen. Anonymkode: 24613...d1d 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #8 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De får forsyne seg fritt av tamponger og andre hygieneprodukter, høvler, tannkrem, såpe, bomull, neglelakkfjerner og veldig mye mer. Også som voksne, på besøk. Fyller på skapene med slikt, og det har jeg gjort fra 10-11 års alder. Slik min mor gjorde for meg for mange år siden. Om det er spesialprodukter og slik er det enten gave, eller noe man bruker egne penger på. Men basisprodukter får de gratis her så lenge de ønsker. Mulig derfor jeg synes gavene dere foreslår er veldig merkelige. Litt som at de får en pakke salt, om de vil ha salt på maten. Eller poteter til søndagsmiddagen. Anonymkode: 24613...d1d Kan du ikke gi tamponger i kalenderen, fordi hun pleier få det gratis fra før? 😂 Ja ja. Du gjør det nå vanskelig for deg selv… Anonymkode: c008f...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke gi tamponger i kalenderen, fordi hun pleier få det gratis fra før? 😂 Ja ja. Du gjør det nå vanskelig for deg selv… Anonymkode: c008f...d2b Jeg synes bare det er ekstremt merkelig. Årets adventskalender; "et klippekort på en dusj", "salt til maten", "lov til å se fem serier fra netflix" og "en pakke tamponger". Anonymkode: 24613...d1d 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 13.17): Kan du ikke gi tamponger i kalenderen, fordi hun pleier få det gratis fra før? 😂 Ja ja. Du gjør det nå vanskelig for deg selv… Anonymkode: c008f...d2b Man gir ikke tamponger i kalender 🙄 Anonymkode: 8fb79...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli Luke nr 24: Årsforbruk på bind 🎅 Anonymkode: f9894...f4e
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli Adventskalenderen starter i august eller siden det er så bråhast med å finne ting? Anonymkode: 47086...41f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Adventskalenderen starter i august eller siden det er så bråhast med å finne ting? Anonymkode: 47086...41f Hvor sier TS at det haster? Med fire personer å lage kalender til er det godt med alt som er unnagjort, tenker jeg Og til alle dere som reagerer så sterkt på et forslag om tamponger: til ungdom og voksne er det HELT vanlig at enkelte av kalenderlukene inneholder hverdagslige forbruksting og basisprodukter. Det er så typisk KG å begynne en latterliggjørende heksejakt på ett enkelt forslag blant flere andre konstruktive ting bare fordi man kan. Mine forslag: dusjsåpe ansiktsmaske hårkur lipgloss neglelakk hårhåndkle (dette billige fra Makeup Mekka er faktisk min favoritt: lenke) sokker flaxlodd (men de bør kjøpes nærmere jul, da enkelte lodd går ut på dato) reisestørrelser av toalettsaker (de har mye for en billig penge på Normal, og småstørrelser tar mindre plass i bag og veske) te tekopp (Søstrene Grene, Nille, Europris +++ har slike ting til lave priser) julehefte sminkesvamper/beauty blendere (Normal har flere som er overraskende gode og holdbare) gavekort på kino og siden vi først er inne på tamponger: hva med et lite etui å ha noen tamponger i? Anonymkode: ee9cf...919 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Man gir ikke tamponger i kalender 🙄 Anonymkode: 8fb79...4fd Så klart kan man det! Man får BÅDE fine gaver, OG forbruksting. 24 ting skal man faktisk få, og å lære barna til at ikke alt er sukkertøy og leker er bare fint. Hallo, det er jo ikke snakk om BRUKTE tamponger liksom… Anonymkode: c008f...d2b
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så klart kan man det! Man får BÅDE fine gaver, OG forbruksting. 24 ting skal man faktisk få, og å lære barna til at ikke alt er sukkertøy og leker er bare fint. Hallo, det er jo ikke snakk om BRUKTE tamponger liksom… Anonymkode: c008f...d2b Du får pakke inn en tampong per dag, da 😂 Økonomisk, og god læring Anonymkode: 24613...d1d
AnonymBruker Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli Snop, kakao, sjokolade på pinne til å ha i melk som blir kakao, hårstrikker, julepynt til rommet, strømper med julemotiv på, skrivesaker, liten puzzle (se bokhandel)/dings som skal åpnes/tas fra hverandre som man må fundere litt på, julebrus, dusjsåpe, lipgloss. Anonymkode: a390f...979
AnonymBruker Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli Da skal hun vel snart begynne å tenke på å flytte hjemmefra? Du kan gi ting man trenger når man skal bo for seg selv. F. eks. ting til kjøkkenet som slikkepott, eggdeler, kopper, pizzahjul osv. 1. desember kan hun få en plastkasse med lokk til å ha disse tingene i fram til hun trenger de. Kanskje ikke så spennende, men det er bedre enn tamponger og såpe. Og ja, jeg er litt fan av å ikke gi ræl i gave, men ting man får bruk for. Anonymkode: ab98f...868
AnonymBruker Skrevet 28. juli #19 Skrevet 28. juli Kan du ikke bare gi en sjokoladekalender da? En skal ikke ha gaver hver eneste dag i advent. Anonymkode: 3b614...27d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #20 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan du ikke bare gi en sjokoladekalender da? En skal ikke ha gaver hver eneste dag i advent. Anonymkode: 3b614...27d Jeg gir kalendere fra Space NK, Lyko, eller tilsvarende - for ca 3000 kroner. Klarer likevel å svare på det TS spør om Anonymkode: 24613...d1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå