Gå til innhold

Mannen er en utro løgner - skal man si noe til kona og hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger deres mening, da vi som kjenner saken er delte i hva vi skal gjøre:

Du oppdager at mannen du har vært gift med i 33 år flørter med en jente på Instagram. Han holder fast på at det kun var noen bilder og meldinger over en kort periode, og du velger etter litt tid å tro på han og tilgi.

Det du ikke vet er at dette egentlig har vært et 1,5 år langt forhold bak ryggen din med spaopphold, en sydentur og masse overnattinger hos henne. Han har vært på flere middager med hennes venner og familie. Hun har blitt fortalt at ekteskapet deres var over for lenge siden. Hun har forstått at alt er løgn og det er slutt.

Hvis du var kona - vil du vite det? Få hele sannheten før du tar han tilbake ordentlig? Jenta er sønderknust og har tatt avstand fra det hele for å prøve å komme seg på bena igjen, og vil ikke fortelle kona selv. Men hun vil svare ærlig hvis kona noen gang tar kontakt og spør.

Hva er i så fall en god, skånsom og anonym måte å la kona finne ut sannheten på? Eller i det minste få hun til å kontakte jenta på (igjen; skånsomt og anonymt)? Eller vil man helst ikke vite sånn informasjon i det hele tatt, hvis man er kona som blir lurt?

Anonymkode: b5608...835

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig ville jeg visst så jeg hadde kommet meg vekk fra dritten. 

Anonymkode: 49f1c...19d

• Liker 8
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja selvfølgelig ville jeg visst så jeg hadde kommet meg vekk fra dritten. 

Anonymkode: 49f1c...19d

På hvilken måte kan man be kona enten ta kontakt med jenta eller finne ut av sannheten - på en skånsom og anonym måte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte kan man be kona enten ta kontakt med jenta eller finne ut av sannheten - på en skånsom og anonym måte?

Dette kan ikke gjøres skånsomt 

Anonymkode: 0e175...8e3

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vist men finnes ingen skånsom måte å fortelle dette. Legg igjen et brev i postkassen med all info du vet om. Tidsperioder på forhold, ferier osv pluss navnet på hun jenta. 

Anonymkode: 36e17...f34

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette kan ikke gjøres skånsomt 

Anonymkode: 0e175...8e3

Hvordan gjør man det da

Endret av Jennie123
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville vist men finnes ingen skånsom måte å fortelle dette. Legg igjen et brev i postkassen med all info du vet om. Tidsperioder på forhold, ferier osv pluss navnet på hun jenta. 

Anonymkode: 36e17...f34

Få med så mange detaljer som overhodet mulig. Gjerne tidsrom som datoer og slikt. Det virker mer troverdig. 

Anonymkode: cc058...0b7

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Få med så mange detaljer som overhodet mulig. Gjerne tidsrom som datoer og slikt. Det virker mer troverdig. 

Jeg har ingen flere detaljer enn de i innlegget.. Kun hørt fra en bekjent om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ingen flere detaljer enn de i innlegget.. Kun hørt fra en bekjent om dette. 

Hvordan vet du at det er sant da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er sant da?

Sett bilder og snakket noe med jenta - det er sant. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes uttalige tråder om dette her inne.

Jeg er en av de som har vært elskerinnen og etter ett år der jeg skjønte jeg var blitt lurt og fyren absolutt ikke var på vei til å forlate kjerriga stilte jeg samme spørsmål her inne....

Herregud, jeg ble nærmest halshugd via internett, er 100% sikker på at om det var mulig å gå inn i skjermen og kvele noen, hadde jeg nok blitt det ti tusen ganger 

Sannheten er at de aller aller fleste vil vite, men egentlig ikke. Altså, de sier de vil vite, men de gjør absolutt ingenting når de får informasjonen. De sitter der, år etter år med den utro mannen, som fortsetter, fordi han får ingen konsekvenser. 

Anonymkode: 059a0...c1c

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan ikke vite om kona ønsker en konfrontasjon og et evt brudd eller reparasjon, eller om hun ville foretrukket å ikke bli fortalt. Du kan heller ikke vite om mannen velger å leve trofast igjen, eller om han vil oppsøke nye jenter.

Personlig ville jeg visst, spesielt siden det var nylig, langvarig, og innebærer veldig mange løgner over tid. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes uttalige tråder om dette her inne.

Jeg er en av de som har vært elskerinnen og etter ett år der jeg skjønte jeg var blitt lurt og fyren absolutt ikke var på vei til å forlate kjerriga stilte jeg samme spørsmål her inne....

Herregud, jeg ble nærmest halshugd via internett, er 100% sikker på at om det var mulig å gå inn i skjermen og kvele noen, hadde jeg nok blitt det ti tusen ganger 

Sannheten er at de aller aller fleste vil vite, men egentlig ikke. Altså, de sier de vil vite, men de gjør absolutt ingenting når de får informasjonen. De sitter der, år etter år med den utro mannen, som fortsetter, fordi han får ingen konsekvenser. 

Anonymkode: 059a0...c1c

Hva gjorde du? Fortalte du kona?

Og hvordan taklet du at han ble med henne og ikke deg?

AnonymBruker
Skrevet
Biloba skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke vite om kona ønsker en konfrontasjon og et evt brudd eller reparasjon, eller om hun ville foretrukket å ikke bli fortalt. Du kan heller ikke vite om mannen velger å leve trofast igjen, eller om han vil oppsøke nye jenter.

Personlig ville jeg visst, spesielt siden det var nylig, langvarig, og innebærer veldig mange løgner over tid. 

Kona har grillet han om instagramsamtalene, så jeg tror hun ønsker å vite sannheten. 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner du denne kona? For hvis du står i noe slags tillitsforhold til henne, så vil jeg si det er opplagt at du må si noe.

Hvis du ikke kjenner henne, så blir det en litt annen sak. Da kan du gjøre det, men jeg ville ikke ha følt meg like forpliktet til det. I tillegg er du avhengig av bevis. Hadde en vilt fremmed person påstått at mannen min hadde hatt et forhold til en jente og møtt familien hennes flere ganger, så hadde jeg tenkt at personen var ruset eller psykisk syk.

Hvem er du i denne situasjonen, TS? For du skriver både ut fra kona og jentas ståsted. Kjenner du begge? Det er absolutt relevant.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sett bilder og snakket noe med jenta - det er sant. 

Hvordan har du tenkt å overbevise kona uten bevis eller detaljer?

• Liker 1
Skrevet

Kona har grillet han om instagramsamtalene, så jeg tror hun ønsker å vite sannheten. 

Anonymkode: 

Kanskje, men kan også hende at hun prøvde å finne trygghet fremfor sannhet.

Du må avgjøre om du vil gjøre noe med opplysningene du sitter på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke be henne ta kontakt med elskerinnen. Det får hun selv velge om hun vil gjøre eller ikke, det er da ikke noe du skal bestemme eller råde til. Hadde hun villet gjort det, hadde hun vel gjort det allerede... kan jo tyde på at hun ikke er overdrevent interessert i å få absolutt all fakta på bordet her. 

Det er vanskelig å bestemme at hun må vite dette, enten hun vil eller ei. Det er jo lett å tenke at man selv ville visst, eller at det er mest moralsk eller whatever. Men du vet ikke hva konsekvensene er. Du vet jo ingenting om dem, om forholdet deres, om henne, om det hadde vært bedre for henne å ikke vite. Du kaster en håndgranat inn i huset deres og aner ikke hvor mange armer og bein og lik som blir strødd rundt av det.

Skal du gjøre det, så er det vanskelig å gjøre det på en skånsom måte. Og skånsomt er uansett uforenlig med å være anonym. Anonymitet er ekkelt, det er en fremmed person der ute som vet, som følger med, som stalker, i skyggene, og som man ikke kan stille noen spørsmål.

Skal du gjøre det, så gjør det ansikt til ansikt i min mening. Om du ikke kjenner henne noe godt, så kjenner du kanskje en god venn av henne? Fortell alt til hennes gode venn. Så kan de bringe beskjeden videre. En annen ting du kan gjøre, er å si til mannen at du kommer til å fortelle alt, og si at han får gjøre det selv først. 

Anonymkode: 74034...d05

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan har du tenkt å overbevise kona uten bevis eller detaljer?

Jenta har beviser. Og har sagt hun forteller kona alt om hun blir konfrontert eller spurt. Det er derfor jeg spør om måter man kan tipse kona om å kontakte jenta. Kona tror nå på mannens forklaring fordi hun ikke har andre bevis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jenta har beviser. Og har sagt hun forteller kona alt om hun blir konfrontert eller spurt. Det er derfor jeg spør om måter man kan tipse kona om å kontakte jenta. Kona tror nå på mannens forklaring fordi hun ikke har andre bevis. 

Da skriver du et brev der du ber kona kontakte denne jenta, så får du håpe hun gjør det. Jeg fatter ikke og begriper at menn tør å være utro. Sannheten kommer alltid for en dag i en eller annen form som regel...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...