AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Hei kloke kvinner. Håper dere kan hjelpe meg med et dilemma jeg nå står ovenfor. Jeg har relativt nylig kommet ut av tre år langt forhold med en jevnaldrende mann (jeg er 32 år gammel). Forholdet tok slutt på grunn av mye forskjellig, men hovedsakelig fordi han et par anledninger har skrevet til andre damer, og jeg klarte ikke å stole på han. I tillegg var han håpløst umoden for alderen og var ikke flink til å vaske, rydde, og holde orden i vår felles leilighet. Jeg måtte også ta meg av alt av ting rundt lån, økonomi, planlegge reiser og ting vi skulle dra på, osv. Han ønsket seg også barn, og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn. Nå har det gått et halvt år siden forholdet tok slutt, og jeg har gitt meg ut på datingapper igjen, og begynt å dra på noen dates. Jeg har vært litt sammen med en veldig hyggelig og flott mann som er åtte år eldre enn meg. Han har et barn fra et tidligere forhold som han har annenhver uke. Hittil har vi bare sett hverandre de ukene han ikke har barnet hos seg, og jeg har ikke møtt barnet ennå. Det eneste problemet jeg ser med denne mannen, og det som gjør at jeg tviler på om vi kan få ting til å fungere, er at han minner litt om han jeg tidligere var i forhold med. Denne nye mannen eier ikke leilighet slik jeg gjør, og uttrykker at han ikke har økonomi til det og ikke vil få det på en god stund. Han leier en leilighet og har i tillegg ikke bil eller førerkort, og heller ikke ønske om å ta lappen. De gangene han har vært her hos meg i min leilighet har han ikke vært så flink til å rydde og vaske etter seg og glemmer blant annet å lukke skapdører. Det kan virke som små ting, men etter at jeg kom ut av det tre år lange forholdet hvor jeg følte at jeg var moren til min kjæreste og samboer, gjør at jeg er ekstra var på slike tegn nå som jeg møter nye menn. Jeg ønsker ikke å havne i et nytt forhold hvor jeg må være den ansvarlige hele tiden, og bli som en slags mor for min kjæreste. Jeg vet det kan høres overfladisk ut og bryr meg om at han ikke lei eier leilighet og heller ikke har bil eller lappen, men det er litt viktig for meg. Utenom disse tingene liker han godt. Burde jeg bare prøve å legge fra meg disse kravene, eller burde jeg slutte å date han fordi jeg egentlig ønsker at han har disse tingene? Jeg er så redd for å nok en gang havne i et forhold som tar slutt etter et par år fordi jeg må gjøre alt og begynner å føle meg som mamma til partner, og til slutt får nok. Jeg tenker jo at det hadde vært gunstig om vi var mer på «samme sted» i livet, og spesielt siden han er 8 år eldre enn meg. Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: 0c8ab...4b0
Brunello Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Menn med barn som er skilt er i minst 9 av 10 tilfeller forlatt av en annen dame fordi han ikke virket. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli 40 år, eier ikke bil eller leilighet, dårlig på å rydde etter seg.. Høres ut som dårlig økonomisk sans og umoden for alderen. Syns ikke du er kravstor altså. Anonymkode: 8eb26...84f 4
Nymerïa Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Jeg synes ikke dette er overfladiske ting. For meg hadde det ikke vært aktuelt. Men så hadde jeg heller ikke sagt at det der var en flott mann. Men han er jo det for deg. En konkret sak: Du skriver at han ikke er flink til å rydde etter seg hos deg, men det tenker jeg kan være fordi han er gjest. Hvordan ser det ut hjemme hos han? For det er mye viktigere. Vasker han ordentlig eller anser han støvsuging som tilstrekkelig? 3
Raven.Writingdesk Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei kloke kvinner. Håper dere kan hjelpe meg med et dilemma jeg nå står ovenfor. Jeg har relativt nylig kommet ut av tre år langt forhold med en jevnaldrende mann (jeg er 32 år gammel). Forholdet tok slutt på grunn av mye forskjellig, men hovedsakelig fordi han et par anledninger har skrevet til andre damer, og jeg klarte ikke å stole på han. I tillegg var han håpløst umoden for alderen og var ikke flink til å vaske, rydde, og holde orden i vår felles leilighet. Jeg måtte også ta meg av alt av ting rundt lån, økonomi, planlegge reiser og ting vi skulle dra på, osv. Han ønsket seg også barn, og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn. Nå har det gått et halvt år siden forholdet tok slutt, og jeg har gitt meg ut på datingapper igjen, og begynt å dra på noen dates. Jeg har vært litt sammen med en veldig hyggelig og flott mann som er åtte år eldre enn meg. Han har et barn fra et tidligere forhold som han har annenhver uke. Hittil har vi bare sett hverandre de ukene han ikke har barnet hos seg, og jeg har ikke møtt barnet ennå. Det eneste problemet jeg ser med denne mannen, og det som gjør at jeg tviler på om vi kan få ting til å fungere, er at han minner litt om han jeg tidligere var i forhold med. Denne nye mannen eier ikke leilighet slik jeg gjør, og uttrykker at han ikke har økonomi til det og ikke vil få det på en god stund. Han leier en leilighet og har i tillegg ikke bil eller førerkort, og heller ikke ønske om å ta lappen. De gangene han har vært her hos meg i min leilighet har han ikke vært så flink til å rydde og vaske etter seg og glemmer blant annet å lukke skapdører. Det kan virke som små ting, men etter at jeg kom ut av det tre år lange forholdet hvor jeg følte at jeg var moren til min kjæreste og samboer, gjør at jeg er ekstra var på slike tegn nå som jeg møter nye menn. Jeg ønsker ikke å havne i et nytt forhold hvor jeg må være den ansvarlige hele tiden, og bli som en slags mor for min kjæreste. Jeg vet det kan høres overfladisk ut og bryr meg om at han ikke lei eier leilighet og heller ikke har bil eller lappen, men det er litt viktig for meg. Utenom disse tingene liker han godt. Burde jeg bare prøve å legge fra meg disse kravene, eller burde jeg slutte å date han fordi jeg egentlig ønsker at han har disse tingene? Jeg er så redd for å nok en gang havne i et forhold som tar slutt etter et par år fordi jeg må gjøre alt og begynner å føle meg som mamma til partner, og til slutt får nok. Jeg tenker jo at det hadde vært gunstig om vi var mer på «samme sted» i livet, og spesielt siden han er 8 år eldre enn meg. Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: 0c8ab...4b0 Det er tidlig å si, jeg ville nøstet opp i hvorfor han leier fremfor å eie når han er såpass voksen som han er. Han burde vel ha en jobb som gjør han god for å få lån fra banken? Så hva er greia? Når det gjelder husarbeid ville jeg gjort det samme: vært tydelig på hva mine preferanser er og hva som skal til for å få det til å fungere. Da gir du ham i det minste en sjanse. Han er 40, hvordan ser det ut i leiligheten hans da? Er det ryddig? Eller kaos? Hvordan er han som far? Følger han opp ting eller er han bare en slags oppbevaringsplass for barnet og mor er den som har kontroll og styr på alt ellers rundt barnet? Dette er jo ting som sier noe om ham også.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei kloke kvinner. Håper dere kan hjelpe meg med et dilemma jeg nå står ovenfor. Jeg har relativt nylig kommet ut av tre år langt forhold med en jevnaldrende mann (jeg er 32 år gammel). Forholdet tok slutt på grunn av mye forskjellig, men hovedsakelig fordi han et par anledninger har skrevet til andre damer, og jeg klarte ikke å stole på han. I tillegg var han håpløst umoden for alderen og var ikke flink til å vaske, rydde, og holde orden i vår felles leilighet. Jeg måtte også ta meg av alt av ting rundt lån, økonomi, planlegge reiser og ting vi skulle dra på, osv. Han ønsket seg også barn, og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn. Nå har det gått et halvt år siden forholdet tok slutt, og jeg har gitt meg ut på datingapper igjen, og begynt å dra på noen dates. Jeg har vært litt sammen med en veldig hyggelig og flott mann som er åtte år eldre enn meg. Han har et barn fra et tidligere forhold som han har annenhver uke. Hittil har vi bare sett hverandre de ukene han ikke har barnet hos seg, og jeg har ikke møtt barnet ennå. Det eneste problemet jeg ser med denne mannen, og det som gjør at jeg tviler på om vi kan få ting til å fungere, er at han minner litt om han jeg tidligere var i forhold med. Denne nye mannen eier ikke leilighet slik jeg gjør, og uttrykker at han ikke har økonomi til det og ikke vil få det på en god stund. Han leier en leilighet og har i tillegg ikke bil eller førerkort, og heller ikke ønske om å ta lappen. De gangene han har vært her hos meg i min leilighet har han ikke vært så flink til å rydde og vaske etter seg og glemmer blant annet å lukke skapdører. Det kan virke som små ting, men etter at jeg kom ut av det tre år lange forholdet hvor jeg følte at jeg var moren til min kjæreste og samboer, gjør at jeg er ekstra var på slike tegn nå som jeg møter nye menn. Jeg ønsker ikke å havne i et nytt forhold hvor jeg må være den ansvarlige hele tiden, og bli som en slags mor for min kjæreste. Jeg vet det kan høres overfladisk ut og bryr meg om at han ikke lei eier leilighet og heller ikke har bil eller lappen, men det er litt viktig for meg. Utenom disse tingene liker han godt. Burde jeg bare prøve å legge fra meg disse kravene, eller burde jeg slutte å date han fordi jeg egentlig ønsker at han har disse tingene? Jeg er så redd for å nok en gang havne i et forhold som tar slutt etter et par år fordi jeg må gjøre alt og begynner å føle meg som mamma til partner, og til slutt får nok. Jeg tenker jo at det hadde vært gunstig om vi var mer på «samme sted» i livet, og spesielt siden han er 8 år eldre enn meg. Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: 0c8ab...4b0 Jeg ville tenkt at når du legger så godt merke til disse uvanen hans nå, hvordan tror du det er 10 år inn? Alder trenger ikke å bety modenhet. Anonymkode: aa54a...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Ikke gå inn i et forhold med en som oppfører seg likt med eksen. Anonymkode: 4b81a...8c4 2
Soft mann Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 40 år, eier ikke bil eller leilighet, dårlig på å rydde etter seg.. Høres ut som dårlig økonomisk sans og umoden for alderen. Syns ikke du er kravstor altså. Anonymkode: 8eb26...84f Trur du kanskje drar en litt rask konklusjon der
Rick Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei kloke kvinner. Håper dere kan hjelpe meg med et dilemma jeg nå står ovenfor. Jeg har relativt nylig kommet ut av tre år langt forhold med en jevnaldrende mann (jeg er 32 år gammel). Forholdet tok slutt på grunn av mye forskjellig, men hovedsakelig fordi han et par anledninger har skrevet til andre damer, og jeg klarte ikke å stole på han. I tillegg var han håpløst umoden for alderen og var ikke flink til å vaske, rydde, og holde orden i vår felles leilighet. Jeg måtte også ta meg av alt av ting rundt lån, økonomi, planlegge reiser og ting vi skulle dra på, osv. Han ønsket seg også barn, og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn. Nå har det gått et halvt år siden forholdet tok slutt, og jeg har gitt meg ut på datingapper igjen, og begynt å dra på noen dates. Jeg har vært litt sammen med en veldig hyggelig og flott mann som er åtte år eldre enn meg. Han har et barn fra et tidligere forhold som han har annenhver uke. Hittil har vi bare sett hverandre de ukene han ikke har barnet hos seg, og jeg har ikke møtt barnet ennå. Det eneste problemet jeg ser med denne mannen, og det som gjør at jeg tviler på om vi kan få ting til å fungere, er at han minner litt om han jeg tidligere var i forhold med. Denne nye mannen eier ikke leilighet slik jeg gjør, og uttrykker at han ikke har økonomi til det og ikke vil få det på en god stund. Han leier en leilighet og har i tillegg ikke bil eller førerkort, og heller ikke ønske om å ta lappen. De gangene han har vært her hos meg i min leilighet har han ikke vært så flink til å rydde og vaske etter seg og glemmer blant annet å lukke skapdører. Det kan virke som små ting, men etter at jeg kom ut av det tre år lange forholdet hvor jeg følte at jeg var moren til min kjæreste og samboer, gjør at jeg er ekstra var på slike tegn nå som jeg møter nye menn. Jeg ønsker ikke å havne i et nytt forhold hvor jeg må være den ansvarlige hele tiden, og bli som en slags mor for min kjæreste. Jeg vet det kan høres overfladisk ut og bryr meg om at han ikke lei eier leilighet og heller ikke har bil eller lappen, men det er litt viktig for meg. Utenom disse tingene liker han godt. Burde jeg bare prøve å legge fra meg disse kravene, eller burde jeg slutte å date han fordi jeg egentlig ønsker at han har disse tingene? Jeg er så redd for å nok en gang havne i et forhold som tar slutt etter et par år fordi jeg må gjøre alt og begynner å føle meg som mamma til partner, og til slutt får nok. Jeg tenker jo at det hadde vært gunstig om vi var mer på «samme sted» i livet, og spesielt siden han er 8 år eldre enn meg. Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: 0c8ab...4b0 Jeg synes du skulle spørre eksen hans om hvordan han er. Hun har sikkert noen gode tips å gi deg.
Soft mann Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei kloke kvinner. Håper dere kan hjelpe meg med et dilemma jeg nå står ovenfor. Jeg har relativt nylig kommet ut av tre år langt forhold med en jevnaldrende mann (jeg er 32 år gammel). Forholdet tok slutt på grunn av mye forskjellig, men hovedsakelig fordi han et par anledninger har skrevet til andre damer, og jeg klarte ikke å stole på han. I tillegg var han håpløst umoden for alderen og var ikke flink til å vaske, rydde, og holde orden i vår felles leilighet. Jeg måtte også ta meg av alt av ting rundt lån, økonomi, planlegge reiser og ting vi skulle dra på, osv. Han ønsket seg også barn, og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha barn. Nå har det gått et halvt år siden forholdet tok slutt, og jeg har gitt meg ut på datingapper igjen, og begynt å dra på noen dates. Jeg har vært litt sammen med en veldig hyggelig og flott mann som er åtte år eldre enn meg. Han har et barn fra et tidligere forhold som han har annenhver uke. Hittil har vi bare sett hverandre de ukene han ikke har barnet hos seg, og jeg har ikke møtt barnet ennå. Det eneste problemet jeg ser med denne mannen, og det som gjør at jeg tviler på om vi kan få ting til å fungere, er at han minner litt om han jeg tidligere var i forhold med. Denne nye mannen eier ikke leilighet slik jeg gjør, og uttrykker at han ikke har økonomi til det og ikke vil få det på en god stund. Han leier en leilighet og har i tillegg ikke bil eller førerkort, og heller ikke ønske om å ta lappen. De gangene han har vært her hos meg i min leilighet har han ikke vært så flink til å rydde og vaske etter seg og glemmer blant annet å lukke skapdører. Det kan virke som små ting, men etter at jeg kom ut av det tre år lange forholdet hvor jeg følte at jeg var moren til min kjæreste og samboer, gjør at jeg er ekstra var på slike tegn nå som jeg møter nye menn. Jeg ønsker ikke å havne i et nytt forhold hvor jeg må være den ansvarlige hele tiden, og bli som en slags mor for min kjæreste. Jeg vet det kan høres overfladisk ut og bryr meg om at han ikke lei eier leilighet og heller ikke har bil eller lappen, men det er litt viktig for meg. Utenom disse tingene liker han godt. Burde jeg bare prøve å legge fra meg disse kravene, eller burde jeg slutte å date han fordi jeg egentlig ønsker at han har disse tingene? Jeg er så redd for å nok en gang havne i et forhold som tar slutt etter et par år fordi jeg må gjøre alt og begynner å føle meg som mamma til partner, og til slutt får nok. Jeg tenker jo at det hadde vært gunstig om vi var mer på «samme sted» i livet, og spesielt siden han er 8 år eldre enn meg. Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: 0c8ab...4b0 De kan være mange grunner for at han ikke eier en leilighet. Eg vil si det som du syntes er viktig, er viktig for deg. For meg er det bagateller. En må alltid godt kompromisser slik er det bare. liker du god mat finner du en kokk. Liker du å pusse opp hele tiden finner du en tømrer/snekker etc. er det viktigste rydding og vasking, så finner en seg en renholder. eg har lært meg å leve med at noe må en godta som det er😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå