AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:38 #1 Skrevet fredag kl 18:38 Jeg ble utsatt for overgrep som barn. Fortrengte det i over 40 år før det skjedde noe som gjør at jeg husker alt. Sliter med mareritt og mye frys-reaksjoner. Kjenner hender på kroppen noen ganger hele dager i strekk. Nå vil behandleren min at vi skal prøve å snakke om dette, men jeg blir så redd. Noen som har opplevd noe liknende og har dere klart å snakke om det? Anonymkode: 0ebe8...bbe
Wilma89 Skrevet fredag kl 20:58 #2 Skrevet fredag kl 20:58 Tok meg vell 15 år etter at jeg begynte i behandling til jeg faktisk klarte å si med ord hva som skjedde. Var som at jeg mistet evnen til å snakke når jeg skulle prøve å si ordene høyt, det gjorde det så ekte. Jeg begynte med å tegne og så skrive det, men om det er så viktig og detaljert si med ord hva som skjedde, er jeg dog usikker på. Har nylig begynt med EMDR traumebehandling. Kommet betydelig lengre på 6 måneder, enn det jeg har gjort de siste 17 årene i terapi. Masse lykke til❤️ 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:06 #3 Skrevet fredag kl 21:06 Ja, men jeg ønsket også å bearbeidet det. Dagen for timen kom, og Jeg fikk ekstremt store fysiske reaksjoner som risting, høy puls, brekninger, hodepine som gikk rundt og rundt hodet (flyttet på seg) og på ett tidspunkt dreit jeg på meg, angsten jobbet hardt og tappert. Så glad for at jeg valgte å gjennomføre det, men det var også veldig viktig for meg at behandleren var riktig for meg og min tilstand. Det var det. Anonymkode: 57802...637
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Det verste er den første gangen å fortelle noen om overgrep. Etterpå klarte jeg å åpne meg mer, jeg fortalte til min bestevenninne også. Anonymkode: 41c21...de9
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, men jeg ønsket også å bearbeidet det. Dagen for timen kom, og Jeg fikk ekstremt store fysiske reaksjoner som risting, høy puls, brekninger, hodepine som gikk rundt og rundt hodet (flyttet på seg) og på ett tidspunkt dreit jeg på meg, angsten jobbet hardt og tappert. Så glad for at jeg valgte å gjennomføre det, men det var også veldig viktig for meg at behandleren var riktig for meg og min tilstand. Det var det. Anonymkode: 57802...637 Det høres ut som du burde ha gått til traumespesialist isteden, så dere kunne snakket om det uten at du fikk de reaksjonene. De er og mulig å bearbeide uten å snakke i detalj om det som har skjedd. Anonymkode: 4d82c...a6d
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som du burde ha gått til traumespesialist isteden, så dere kunne snakket om det uten at du fikk de reaksjonene. De er og mulig å bearbeide uten å snakke i detalj om det som har skjedd. Anonymkode: 4d82c...a6d Og det baserer du på ett par setninger. Tenker at behandlingen jeg trenger/burde trengt er mellom meg og mine behandlere. Ikke ukjente mennesker på internett. Anonymkode: 57802...637
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og det baserer du på ett par setninger. Tenker at behandlingen jeg trenger/burde trengt er mellom meg og mine behandlere. Ikke ukjente mennesker på internett. Anonymkode: 57802...637 Det ser jeg, men fasene i traumeterapi er ment å hindre reaksjoner av typen du skrev om. Anonymkode: 4d82c...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå