AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Hvordan legger dere babyen deres på rundt 6mnd? Tenker da på eventuelle måltider før seng, samsoving/sprinkelseng? Eget rom? Bussing? Anonymkode: c7cfc...05b
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Har sovet i egen seng (bedside) fra han var et par uker (alle sov bedre da). Han får flaske rundt kl 20-20.30 etter at vi har tatt på ren bleie. sovner da på armen og vi bærer han ut i senga. Da sover han til rundt 07. Anonymkode: c85c7...842 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Jeg ammet i søvn i dobbeltsengen, sang en godnattsang og. Mannen min lå ved siden av henne og sang litt og koste. Anonymkode: ea1df...276
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Da min var 6 mnd hadde vi akkurat startet med fast føde, men bare i form av å smake på middagsmat, så han fikk fortsatt fri tilgang på pupp da. Ammet også i søvn, så da sovna han på puppen omtrent hver natt liggende i dobbeltsenga, og så snek jeg meg ut når han sov, og gikk inn og ammet hver gang han våknet. Vi fortsatte med dette til han var 1,5 (de gangene pappaen måtte legge sang han til han sovnet, varierte veldig hvor fort det gikk..) Svarer selv om dette er over et år siden, fordi en helsesykepleier vi hadde som vikar syntes dette var helt krise på 1 års kontroll, denne uvanen måtte vi snu så fort som mulig osv. Vi koste oss derimot med det, fikk mye søvn slik, og fortsatte til vi kuttet amming helt ved 20 mnd alder, da flyttet vi han til en større seng på eget rom. Men jeg var stresset over hvor tøft det kom til å bli. Viste seg at det ikke ble stress i det hele tatt. Han sovner nå med meg eller pappaen ved siden av seg i senga, etter litt lesing og sang. Han våknet en gang og hylgråt litt de første par nettene, men har etter det sovet i 9-11 timer sammenhengende alene hver natt. Så her gikk det bortimot knirkefritt, det hadde det ikke gjort tidligere utfra de små forsøkene vi gjorde. Så finn en rutine som fungerer for dere, og ikke vær redd for å ha midlertidige rutiner nå, og så endre de når ungen er litt større, det kan gå helt fint det også. Anonymkode: d05c6...de0 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Vil si vår rutine da varierte veldig og det var vanskelig å «lande» noe, for det varierte hvor lett det var for baby å sovne. Det som var fast var grøt til kveldsmat, stelle for kvelden og skifte til pysj, høre litt på uroen/synge og amming. Etter ca 2,5 time våkner hun for å amme igjen. Vi samsover og rundt 6 mnd hjalp det ikke å amme i søvn lengre, så da ble det å ligge ved siden av henne i sengen mens hun hadde smokk. Rett før hun lærte seg å krype ved 7 mnd var det kun turning i sengen, så da gikk vi over til å sove i sprinkelseng på vårt rom. Mye protester og det gikk sjeldent knirkefritt og det ble tidvis mye byssing. Vi følte hun aldri fant roen i sprinkelsengen enda vi følte vi prøvde alle triks og metoder, så er gått tilbake til samsoving. Anonymkode: 51643...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå