Gå til innhold

Erfaringer med sjekking i det virkelige liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med å sjekke i det virkelige liv vs. å bruke datingapper? 

Jeg er litt der at jeg har lyst å prøve ta litt mer kontakt med damer i det virkelige liv, har kun gjort det et fåtall ganger, men stort sett alltid blitt godt mottatt. Det har da vært damer jeg har møtt f.eks. på gruppetimer på treningssenteret, og vi har pratet litt mellom timene. Tips for å tilnærme meg noen på en respektfull måte tas imot med glede, og måter å gi dem en naturlig utvei. Har jo litt lyst å kunne f.eks. gi nummeret til ho eine på butikken som smiler uhorvelig mye til meg, men uten at hun trenger å føle at hun blir "straffet" for å være hyggelig med meg om det viser seg at hun overhodet ikke er interessert. 

Anonymkode: 75c0a...7f4

Skrevet

Det er helt problemfritt gitt at du er god på å lese signaler på om du er velkommen bort for å prate. Ja er  ja. Kanskje og nei, betyr begge nei. Og det er mye bedre med en naturlig kontaktflate slik du beskriver. 
Og at du har antenner nok til å trekke deg pent unna om det "ikke var noe" gjør det hele smooth. Smil under hele seansen og dette går så bra.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes sjekking er teit. Men de fleste av mine forhold har blitt til ved at jeg har blitt kjent med damer på ulike måter, funnet kjemi og blitt kjærester. 

Anonymkode: abd49...775

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes sjekking er teit. Men de fleste av mine forhold har blitt til ved at jeg har blitt kjent med damer på ulike måter, funnet kjemi og blitt kjærester. 

Joda, men på et punkt viste en av dere interessen for noe mer enn bare vennskap og det ER sjekking. Sjekking betyr ikke å gå bort til ei vilt fremmed dame med en cheezy replikk. Sjekkinga inkluderer det å vise interesse subtilt nok OG kunne lese responsen.

Endret av Te- Presten
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Te- Presten skrev (2 minutter siden):

Joda, men på et punkt viste en av dere interessen for noe mer enn bare vennskap og det ER sjekking. Sjekking betyr ikke å gå bort til ei vilt fremmed dame med en cheezy replikk. Sjekkinga inkluderer det å vise interesse subtilt nok OG kunne lese responsen.

Ja, det kan du godt si. Men at man blir kjent og utvikler en kjemi og dermed en tar initiativ til å ta det et steg videre, kalles vel ærlig talt ikke sjekking? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilke måter har du blitt kjent med de da? Problemet for mange av oss er jo at det er få/ingen single damer i vennekretsene våre å bli kjent med. Derfor må man oppsøke via sjekking

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvilke måter har du blitt kjent med de da? Problemet for mange av oss er jo at det er få/ingen single damer i vennekretsene våre å bli kjent med. Derfor må man oppsøke via sjekking

Å oppsøke via sjekking er desperat og sleezy. Prøv heller å bli kjent med dama som et normalt oppegående menneske. Slå av en prat. Vær ålreit. Se hvor det leder. Det øker sjansene dine mye. Å stå der med puletrye og spørre etter snap-navnet hennes/telefonnummer / en kaffe date eller date plasserer deg bare i kurven av hundre sleezebags hun allerede har blitt utsatt for. 

Jeg blir introdusert til damer via venner (ikke som matchmaking men som normal introduksjon av nye mennesker). Jeg treffer dem på arrangementer el. Slår av en prat. Noen ganger blir det bare noen hyggelige ord og så går vi hver vår vei. Noen ganger blir vi stående og prate. Jeg har ikke som mål å sjekke. Jeg spør sjelden om nr eller lignende. Jeg bare blir kjent med nye folk. Har det hyggelig. Av og til treffer man veldig tonen med noen. Det bare flyter helt naturlig. Uten innsats. 

Tror mange menn er for desperate - og det lyser lang vei. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke erfaringer har dere med å sjekke i det virkelige liv vs. å bruke datingapper? 

Jeg har ingen erfaring med datingapper i det hele tatt. 
De damene jeg har møtt, har jeg alle møtt «i det virkelige liv»

Noen har jeg datet en stund uten at det utviklet seg til noe mere, noen rene seksuelle relasjoner og et par kjærester. Inkludert hun som er min kone i dag.

Blitt kjent igjennom en rekke ulike arenaer. Eneste felles er vel at første møte har vært i en eller annen form for sosial konstrukt (jobbrelasjon, studier, byen, fest, igjennom felles kjente).

Anonymkode: 4e413...219

Skrevet

Ja, det kan du godt si. Men at man blir kjent og utvikler en kjemi og dermed en tar initiativ til å ta det et steg videre, kalles vel ærlig talt ikke sjekking? 

Muilig jeg misforstår deg, men det virker som at du ser en motsetning mellom sjekking og det å bli kjent for å finne kjemi. Det initativet du beskriver i sitatet ditt vil falle inn under sjekking. Noen må vel før eller siden "hei jeg liker deg bedre enn bare venner".

For å forekle bildet jeg "tror" du har av sjekking, så er sjekking triks, replikker eller spill i din verden. Og jeg har en fundamental annen oppfatning. Sjekking er en samling av alle aktiviteter eller initiativ for å vise interesse. Hvilken type interesse varierer med intensjoner. Om jeg har en venn jeg har følelser for, må noen ta steget og selv om man har gode intensjoner om langvarig forhold bygget på forståelse, tillit og like verdier, må noen legge frem at dette kan, skal eller kanskje er mer. Og dette er sjekking for meg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Å oppsøke via sjekking er desperat og sleezy. Prøv heller å bli kjent med dama som et normalt oppegående menneske. Slå av en prat. Vær ålreit. Se hvor det leder. Det øker sjansene dine mye. Å stå der med puletrye og spørre etter snap-navnet hennes/telefonnummer / en kaffe date eller date plasserer deg bare i kurven av hundre sleezebags hun allerede har blitt utsatt for. 

Jeg blir introdusert til damer via venner (ikke som matchmaking men som normal introduksjon av nye mennesker). Jeg treffer dem på arrangementer el. Slår av en prat. Noen ganger blir det bare noen hyggelige ord og så går vi hver vår vei. Noen ganger blir vi stående og prate. Jeg har ikke som mål å sjekke. Jeg spør sjelden om nr eller lignende. Jeg bare blir kjent med nye folk. Har det hyggelig. Av og til treffer man veldig tonen med noen. Det bare flyter helt naturlig. Uten innsats. 

Tror mange menn er for desperate - og det lyser lang vei. 

Dette er også sjekking, bare med andre intensjoner og fremgang enn resten av innlegget ditt. Du polariserer veldig. Det ene eksempelet ditt er "white knight" og den andre er en "player". Har man sosial intelligens beveger man seg sømløst langs denne gradienten avhengig av situasjon, intensjoner og svar fra den som får oppmerksomheten.

For dette er ikke vanskelig....

• Liker 1
Skrevet
Te- Presten skrev (6 minutter siden):

Dette er også sjekking, bare med andre intensjoner og fremgang enn resten av innlegget ditt. Du polariserer veldig. Det ene eksempelet ditt er "white knight" og den andre er en "player". Har man sosial intelligens beveger man seg sømløst langs denne gradienten avhengig av situasjon, intensjoner og svar fra den som får oppmerksomheten.

Det er ikke sjekking når utgangspunktet mitt ikke er at jeg ønsker å bli kjent med henne for å date henne. 

Men uansett - jeg mener det ene er sjekking og det andre er å la forhold skje organisk gjennom at man blir kjent og evt utvikler kjemi. Hvis man skal bruke samme ordet på alle former og varianter, så blir det vanskelig å forstå hverandre. 

Så om denne gradienten din: jo mer man beveger seg i det områder hvor man bruker normale sosiale ferdigheter og utvikler relasjoner, jo mer lykkes man. Jo mer man er i området hvor man spør tilfeldige damer om nr deres bare fordi de ser pene ut, jo mer fremstår man som sosialt uintelligent, desperat og suksessraten blir deretter. 

Jeg kjenner i hvert fall ikke til så mange eksempler som tyder på noe annet. 

Skrevet

Det er ikke sjekking når utgangspunktet mitt ikke er at jeg ønsker å bli kjent med henne for å date henne. 

Men uansett - jeg mener det ene er sjekking og det andre er å la forhold skje organisk gjennom at man blir kjent og evt utvikler kjemi. Hvis man skal bruke samme ordet på alle former og varianter, så blir det vanskelig å forstå hverandre. 

Så om denne gradienten din: jo mer man beveger seg i det områder hvor man bruker normale sosiale ferdigheter og utvikler relasjoner, jo mer lykkes man. Jo mer man er i området hvor man spør tilfeldige damer om nr deres bare fordi de ser pene ut, jo mer fremstår man som sosialt uintelligent, desperat og suksessraten blir deretter. 

Jeg kjenner i hvert fall ikke til så mange eksempler som tyder på noe annet. 

Ts her, jeg syns jo ikke det er vanskelig å sjekke noen opp om jeg først er kommet i kontakt med dem. Men det å komme i kontakt er vanskelig. Det er jo veldig mange som har det likedan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er litt der at jeg har lyst å prøve ta litt mer kontakt med damer i det virkelige liv, har kun gjort det et fåtall ganger, men stort sett alltid blitt godt mottatt. Det har da vært damer jeg har møtt f.eks. på gruppetimer på treningssenteret, og vi har pratet litt mellom timene. Tips for å tilnærme meg noen på en respektfull måte tas imot med glede, og måter å gi dem en naturlig utvei. Har jo litt lyst å kunne f.eks. gi nummeret til ho eine på butikken som smiler uhorvelig mye til meg, men uten at hun trenger å føle at hun blir "straffet" for å være hyggelig med meg om det viser seg at hun overhodet ikke er interessert. 

Å sjekke i det virkelige liv har ikke vært noen suksess for meg. Internettet har hjulpet meg til å lure naturen i så måte.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ikke ut som du trenger å gjøre mye for å få napp, regner med du er over snittet kjekk. Bare vær deg selv du.

Anonymkode: dc811...709

• Liker 1
Skrevet
Te- Presten skrev (14 timer siden):

Selvfølgelig er det vanskelig når en ikke kan det. Når kan en våge å tro på at det er noe der og når bør en ikke gå videre, og når bør en gi opp sjekking generelt?

Her en klassisk situasjon i danselokalet.

"Blir du med å danse"? kunne jeg spørre "nei takk" svarte hun. "Hvorfor ikke spurte jeg" ? "Vondt i hodet" svarte hun. "ja ja, god bedring da" sa jeg og gikk videre. Hun danset selvfølgelig med noen andre i ettertid så det hjalp med "god bedring" 😊

Et annet eksempel:

"Blir du med å danse"? spurte jeg" "ja" sa hun, så danset vi, de sedvanlige tre danser, jeg fulgte henne dit hun satt og takket for dansen. Hun sa "takk det samme" og jeg gikk for å kjøle meg ned. 

Hva kan en konkludere med her?

Jeg sluttet vel at damer liker å danse og noen forbarmer seg over meg.

• Liker 1
Skrevet

Opplever kvinner som svært fiendtlige når man sjekker dem opp på byen. Har slutta med det fullstendig og gjør det kun på hjemmefester eller lignende nå, hvor jeg har mye bedre suksess og hvor det går an å ha mye mer organiske samtaler og kjemi.

Anonymkode: ac7f6...16f

• Liker 1
Skrevet

Synes det er nytteløst. De fleste er ikke single, og sjansen for suksess hos de som er det vil kanskje være 1‰. Sagt på en annen måte har jeg ikke truffet blink enda. Det er så vanskelig å vurdere folks alder også, og jeg ønsker ikke å prøve meg på noen som er veldig mye yngre eller eldre. Så er det jo dette med at det er upassende i de fleste sammenhenger. Jeg er sjelden i situasjoner der det passer seg. Kvinner burde i større grad sjekke opp menn, da det er mye større sjanse for at en mann kan være interessert enn motsatt.

Anonymkode: 4eb83...d74

Skrevet

Elsker sjekking i det ''virkelige'' liv. Spesielt daygaming. Favoritter er på kafeer, i parker og treningssenter :)

Anonymkode: 7ae00...f87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...