Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Eg har budd i diverse kollektiv og ilag med en del venninder.. og mange ganga blir eg veeeldig irritert over små-ting. Som kanskje e kjempesmå, men blir store i mine auge..

F.eks. :

eg skreiv engang en tråd her om nåken som hadde heftig sex i dusjen som va rett ved sida av rommet mitt.. når dei visste at eg hadde lagt meg.. OG at der va ekstremt lydt. .og dei laga ganske så mange lyda!!

En anna gang blei eg kjempe kjempe irritert av ei venninde som alltid spiste opp osten min.. ho kunne fint kjøpe seg ost sjølv, men neida, ho "lånte" av meg heile tida, så ofte fann eg berre en skalk igjen..

Så budde eg ilag med en som va heilt hysterisk på at en ikkje måtte ete etter klokka 22. Kvar gang eg gjorde det såg han stygt på meg og fortalte kor dumt det va.. men så pluttselig kunne han komme med et lass is og peanøtter! og da sa han ingenting!!

det va etpar eksempel fra meg.. har dokke nåken goe???

forresten: eg blir gaaaal om room-maten misse masse hår i dusjen og ikkje fjerna det!!

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Stort sett så går det bra her, men:

-jeg misliker virkelig at kjæresten til ene venninna mi på død og liv må se fotball her hver uke!

-at hun ene jenta stort sett bare rydder _ut_ av oppvaskmaskina og ikke setter inn igjen samtidig...

-at samme jenta legger teskjeer igjen overalt

- ...at ingen andre rengjør sluken...4 jenter med langt hår.... *sukk*

Gjest Gjest
Skrevet

en gang kom jeg på badet og fant at den ene vasken hadde blitt brukt som søppelkasse. Det var alt fra brukte bind til hår og pappesker i vasken.

samme vask, denne gangen var det en som hadde stusset skjegget og ikke vasket etter seg.

en gang bodde jeg sammen med ei som fant ut at hun skulle lære meg å henge opp klær, så hun kom og røska klesvasken ut av hendene på meg mens hun fortalte at "sånn skulle det være"

Gjest gjest1
Skrevet

Hun jeg bodde med før irriterte meg hele tiden til slutt. Var sikkert teit av meg å henge meg sånn opp i ting, men...

Alle måltider ble inntatt i min hvite sofa (særlig pizza med tomatsaus, hun spiste pizza hele tiden, tok det på visaen og bekymret seg ikke nevneverdig over at det måtte betales tilbake)

Hun rapet og hadde en sånn innvendig rapegulpingslyd som gikk meg på nervene

Hun tørket aldri av kjøkkenbenken, bare sveipet hånden over den (tror hun trodde at smulene mirakuløst forsvant på det viset eller no)

Hun hadde aldri penger til ting som husleie/strøm etc, så jeg måtte legge ut/hjelpe henne

Hun snyltet på maten min

Skrevet

Då eg budde på studenthybel i Oslo delte eg kjøkken og bad med fire grisar av nokre fyrar. Eklaste tida i mitt liv!

-Brødfjøla vart konstant brukt til tallerken (stor irritasjonsmoment for meg!)

-MASSE hår i sluket. Han eine hadde laaaangt, svart hår. Var utrulig disgusting!

-Tiss på doringen + at en av dei/eller evt fleire tappa ikkje ned når dei tissa, så det var fleire gongar eg kom heim og det STINKA urin i gangen.

-Stjeling av min mat

-Dei rydda aldri opp etter seg på kjøkkenet, og tok ikkje vaskevekene sine så høgtideleg at det gjorde noko.

:frustrert::kvalm:

Dei eg bur ilag med no er på KG begge to, så eg trur ikkje eg skal begynne å ramse opp irritasjonsmoment for den noværande busituasjonen :ler:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Da jeg studerte i England bodde jeg på college og delte inngang/kjøkken/bad med 9 engelske studenter. Rengjøring var ikke noe problem, for det kom vaskepersonale to ganger i uken som vasket alt - til og med oppvasken, selv om det ikke var del av det de fikk betalt for... Problemet var dermed at mine housemates alltid gikk ut på tirsdager, og kom hjem og hadde nachspiel hver eneste gang. Ikke særlig kjekt når jeg alltid hadde forelesninger kl 9 på onsdager.

Ellers har jeg hatt et motsatt problem da jeg leide et værelse hos en student i København. Jeg er en person som selv setter pris på ryddighet, og at man er stille og rolig og respekterer hverandres behov. Men denne gangen hadde jeg kommet til en overhysterisk furie som sa en ting men mente noe helt annet. Feks sa hun at det var helt ok at jeg hadde besøk, og at jeg ikke trengte å gi beskjed når jeg tok folk med meg hjem. Men da jeg så skulle ha en gjest overnattende et par netter og ga pent beskjed om det et par uker i forveien, ble det en eksplosjon uten like fordi jeg hadde jo uken tidligere hatt en venn på middag to ganger... Og da kjæresten min var på helgebesøk, kom en ny eksplosjon fordi vi gikk på do om natten en gang hver.... Flere episoder var det også, men tror disse eksemplene holder. Trenger ikke si at jeg flyktet fra det stedet etter 3 måneder.

Skrevet

Når jeg bodde sammen med en venninne var det en del jeg irriterte meg grønn over (faktisk såpass mye at jeg flyttet ut :sjenert: ):

- hun kjøpte ALDRI egen mat, spiste bare av min

- hun ryddet aldri vekk kopper, asjetter o.l fra stuebordet (hun dro på ferie og lot det stå igjen en kakaokopp i tre uker når jeg var borte, den møtte meg i døren når jeg kom hjem :kvalm:)

- hun spiste alltid på stua

- hun ble sur hvis jeg nektet å kjøre henne steder :roll:

- hun lånte og utvidet mange av klærne mine uten å spørre :frustrert:

- hun hadde høylytte overnattingsgjester opptil 5 dager i uken

Glad sambo ikke har noen sånne uvaner. :sjarmor:

Skrevet

Bor sammen med 3 jenter, og da er det jo alltid noe å klage over.

Hun ene skyller riktignok av tallerkenene sine, men setter de på benken fulle av vann, enda oppvaskaskinen ikke er full. Spaghetti og løk og sånn kan godt ligge igjen i kjøkkenvasken i flere dager uten at hun bryr seg om det. Ser vi film er det alltid; hvorfor gjør de sånn da?, hvorfor er det sånn da?, hvorfor, hvorfor, hvorfor! Hadde hun spurt etterpå hadde det vært en sak, men neida, midt under filmen.

En av de andre står opp halv 7 om morgenen, går i dusjen (greitt nok), men står etterpå på rommet sitt, som er vegg i vegg med mitt og føner håret i 15 min.

Men sånn er da livet.

Gjest Tudeliduu
Skrevet

Bor sammen med en venninne og det går stort sett kjempefint, meeen, det er et par ting som irriterer meg..

-hun spiser hele tiden masse av mitt pålegg. Hun er overhodet ikke gjerrig, så jeg får lov til å ta av hennes, men jeg har litt behov for "mitt" og "ditt" og veldig kjedelig å komme hjem til bare en skinkeskive

-hun tar oppvasken uten å skylle vasken etterpå.. masse ekle, våte matrester i vasken når jeg kommer hjem

Hmm.. ja, det var vel egentlig det? Har det veldig gøy sammen vi da :)

Skrevet

Da jeg studerte i England bodde jeg første året i studentbolig hvor vi hadde eget rom m/bad men delte kjøkken/stue med 4 andre. Det var vel en blandet opplevelse. Det var vel særlig 2 av de andre som var et problem. Rengjøring og oppvask var et slit. Jeg kunne gjerne ta andres oppvask for å være hyggelig, men merket meg at disse to jentene konsekvent unnlot å rengjøre noe som de selv ikke hadde skitnet til, så det sluttet jeg raskt med. Fotballspilling i gangen kl 3 om natten var heller ikke en fornøyelse. Eller han som bodde over meg og alltid lot være å slå av vekkerklokken når han dro hjem i helgene, slik at den stod og pep fra kl 7 hver morgen. Bråk var vel generelt det største problemet. Andre året flyttet jeg ut og leide en privat leilighet med en venninne resten av studietiden. Jeg kan ikke begripe at folk vil bo i kollektiv, det hadde jeg ikke gjort om jeg så fikk betalt for det.

Skrevet (endret)

På hybel hadde jeg problemet at en av de jeg delte kjøkken med, laget veldig merkelig mat. En gang skulle jeg varme opp noe mat i stekeovnen, åpnet jeg stekeovnsdøra og ble møtt av et forferdelig syn; gul guffe overalt. Mistet matlysten den dagen.

I bofellesskapet var det egentlig ikke noe som var så irriterende. Vi hadde en "brød-og påleggkasse" og handlet dette inn til alle. Det fungerte bra!

Endret av salsera
Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Da jeg bodde med venninner (en fantastisk tid på mage måter ;) ), irriterte jeg meg/kranglet om da en klarte å ha sex i sengen min. Röyket massevis inne - uten å lufte, ikke ryddet etter seg, "lånte" mitt undertöy og mine håndklär som jeg aldri fikk tilbake .. :grine: og jaaa, spiste isen min.. Hm. Og mye mer da, husker ikke.

Vel, også den klassiske oppvasken.

Nå har jeg oppvaskmaskin, ingen andre med pupper i samme hjem, og som går i string - heller ingen som har sex uten meg tilstede :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet

Har bodd i flere ulike kollektiv og sammen med en vennine. Det eneste jeg har irritert meg over var en som var gjerrig og aldri bidro til fellesskapet, men som alltid var på pletten om noen andre satte fram noe til alle osv. Alltid "glemme" å kjøpe dopapir og annet felles forbruksvarer, aldri ha med noe godt hjem til alle, osv. Irriterende i lengden.

Skrevet

Bodde i kollektiv et år sammen med ti andre... og det var en spesiell opplevelse kan man si.

Alle var veldig unge og hadde ikke peiling på hvordan det var å bo hjemmenifra.

Det var festing stort sett hele uka med påfølgende utspying av do ol.

Stereoannlegg som gikk for full guffe, roping og matrester overalt. Brukte kondomer og bind i fellesdusjen, matrester overalt på kjøkkenet (og jeg skal ikke nevne oppvasken engang :overrasket: )

Trodde ikke folk kunne være så grisete.. :frustrert:

Hadde ikke råd til å bo noen annen plass det året, men flytta så raskt det lot seg gjøre.

Bodde deretter med ei veninne to år. Det var både bra og dårlig.

Men ting som irriterte meg var:

- Vi delte soverom, og hun hadde en vane med at hun måtte ha diskman i ørene når hun skulle sove.. med BLACK METAL! og neida, hun kunne ikke ha det så lavt at jeg slapp å høre på det.. så jeg sovna inn til Black metal i to år.. tok det opp med henne, men fikk bare beskjed om at HUN ikke fikk sove uten det :tristbla:

- kjæresten hennes, som stinka og rota, og spydde ut doen vår til stadighet når han hadde vært på fest.

- det faktum at når kjæresten hennes var på besøk ble jeg forvist til stua..

- at hun ble sint på meg for ting som gikk galt i hennes liv som ikke angikk meg.. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bodde i kollektiv gjennom hele studietiden min (fem år), så lærte litt av hvert om andre mennesker.

- En nabo jeg hadde spilte musikk så det dundret i veggene hver morgen klokka 07

- En annen nabo likte å bli dasket av dama si når han hadde drukket, og veggen mellom rommene våre var veldig tynn :overrasket:

- En franskmann jeg bodde med tisset ned badet hver eneste dag

- En utrolig merkelig fyr brente i stykker samtlige kaseroller vi hadde i huset

- Ei jente spiste opp all maten min

- Dere vil ikke tro alt som blir kastet i do. Feks: Flere kilo risengrynsgrøt :ler:

- Spying i dusjen

- Do som ser ut som de har vært gjennom helvete

Men det skjedde jo mye gøy i kollektivene også da ;)

Skrevet

Jeg har bodd med ei jente fra Kina siden april ifjor, bor i leilighet med andre som jobber for Disney... I løpet av de 11 mnd vi har bodd sammen har hun ALDRI vasket badet... En stund tenkte jeg, hmm, hva om jeg ikke vasker badet, hva skjer da??? Akkurat som jeg fryktet, at ingen vaska badet... Så da blir jeg irritert og vasker det selv... Men det som er mere irriterende er at hun ikke tørker opp på gulvet etter hun har dusjet... Hvordan hun klarer å få hele guvlet vått er for meg ett mysterium... Bruker hun ikke dusjforhenget eller hva...? :sur: Hvordan er det mulig liksom.... :(

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig glad jeg bor alene etter å ha lest denne tråden! Jeg er veldig nøye på hvordan jeg har det, så jeg fungerer dårlig i kollektiv. tror jeg hadde blitt gal.

Skrevet

Bor alene jeg også nå og trives igrunn greit med det:P

Skrevet

hun ryddet ALDRI! Dette inkluderte: ALDRI ta sin vaskeuke, la oppvask stå i ukesvis, aldri tørke av komfyren etter seg når hun lagde mat, noe som resulterte i inngrodd fett og griseri+++++Hun var bare rett og slett verdens verste rotehue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...