Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en kvinne på 30 år som den siste tiden har snakket med min mor om arv osv. mamma har to søstre som ikke har barn og bare en av de som fått ny samboer etter at mannen døde.. men ikke gift. Det er ingen som vet hvem som kommer til å arve disse. Vi er en ellers så stor familie, men de kan testamentere vekk det de ønsker til de de ønsker om det er så å gjøre. Min mor har best kontakt med de utav familien. 

når jeg nevner dette for moren min så sier hun «du kan ikke arve de fordi det blir for mye penger på deg i forhold til andre i familien. Som sagt så skal jeg jo en gang arve min mor som sitter på to store hus ,bil og er gjeldfri(faren min døde for tre år siden)OG jeg er ENE BARN. så min mor sitter i uskiftet bo frem til hennes dag… og det går nå fint. Ønsker ikke at hun blir borte uansett…. Men Hun mener at dersom jeg skal arve hun og mine to tanter så blir det urettferdig for de andre. Men jeg tenker jo at det ikke gjør noe om hun snakker med de og dytter litt på det? Pengene må jo gå til noen i familien uansett… og de har jo også andre (foreldre de skal arve) så kanskje splitte? Jeg vet jo at om ikke testament er skrevet så blir arven fordelt på nærmeste familie som er søsknene.  

Anonymkode: 0e0ab...3af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ikke legge deg borti. Tantene ordner selv ut i hvem som skal arve dem. 

Anonymkode: b3f74...dd1

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet

Herlighet. Du kødder nå? 
Jobb og tjen penger selv.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Are you for real??

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er en kvinne på 30 år som den siste tiden har snakket med min mor om arv osv. mamma har to søstre som ikke har barn og bare en av de som fått ny samboer etter at mannen døde.. men ikke gift. Det er ingen som vet hvem som kommer til å arve disse. Vi er en ellers så stor familie, men de kan testamentere vekk det de ønsker til de de ønsker om det er så å gjøre. Min mor har best kontakt med de utav familien. 

når jeg nevner dette for moren min så sier hun «du kan ikke arve de fordi det blir for mye penger på deg i forhold til andre i familien. Som sagt så skal jeg jo en gang arve min mor som sitter på to store hus ,bil og er gjeldfri(faren min døde for tre år siden)OG jeg er ENE BARN. så min mor sitter i uskiftet bo frem til hennes dag… og det går nå fint. Ønsker ikke at hun blir borte uansett…. Men Hun mener at dersom jeg skal arve hun og mine to tanter så blir det urettferdig for de andre. Men jeg tenker jo at det ikke gjør noe om hun snakker med de og dytter litt på det? Pengene må jo gå til noen i familien uansett… og de har jo også andre (foreldre de skal arve) så kanskje splitte? Jeg vet jo at om ikke testament er skrevet så blir arven fordelt på nærmeste familie som er søsknene.  

Det er ekstremt selvsentrert og i hvert fall.

Anonymkode: 2c981...2cd

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom resten av kjerringene i slekta di er like dumme som deg, arver du alt. Gratulerer! 🎊

Anonymkode: 40c93...b23

AnonymBruker
Skrevet

Meg,meg,meg drit i de andre! Du er utrolig frekk og fortjener et støvelspark bak.👹

Anonymkode: 9a364...1a0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Si til tantene dine at du gjerne vil arve dem, så smisker du og tar oppvasken, det går nok din vei da 

Skrevet

Som enslig og barnløs tante til tre anser jeg dem for å være mine naturlige arvinger, men sånne hint kunne fått meg til å endte testamentet i motsatt retning. Noen ting gjør man bare ikke...

• Liker 31
  • Nyttig 8
Skrevet

Om det ikke finnes testamente eller livsarvinger, er det staten som arver.

Hva mener du med at pengene MÅ arves av noen i familien.

Det er tvert i mot ganske vanlig å testamentere til veldedige organisasjoner.

Det ville jeg gjort dersom jeg var tanta di.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror du er troll, men om andre tenker likt: Jeg er tante og barnefri, og mine tantebarn arver kun et lite beløp. Resten går delvis til min særboer gjennom mange år, delvis til en god sak. Faller særboer fra, går også hans påtenkte arv til den gode saken. Hadde tantebarna hintet om arv hadde jeg endret testamentet mitt, og de ville fått null.

Anonymkode: c65c9...209

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Troll.

Bare å spørre, du får sikkert alt de har i forskudd på arv. :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. Hvem går rundt å tenker sånn! Og når du i tillegg har masse arv fra din mor. Du har vel ingenting du skulle ha sagt, dette er jo helt og holdent deres valg! Jeg hadde sett om det var noen som trengte pengene mine mer enn deg, hvis jeg var dem. 

Anonymkode: 7d412...cd1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du sunnmøring eller bømling ?

Anonymkode: f1aed...617

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går faktisk ikke an å ta opp det, det er knallfrekt. Forstår ikke tankegangen din i det hele tatt.

Anonymkode: c5829...1b8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du sunnmøring eller bømling ?

Anonymkode: f1aed...617

Sunnmøringer er ikke frekke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...