AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli I går fikk jeg kortisoninjeksjon i et ledd. I dag gjør det vondt. Ikke hovent eller rødt,så ikke tegn til infeksjon. Noen som har opplevd at det gjør vondt å bruke leddet dagen etter? Anonymkode: 8ce68...ce3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Kortison i ledd er noe ingen bør få. Bivirkninger på sikt er langt større enslig vond5 dagen der på, særlig om du er kvinne. Anonymkode: 30f6f...024 1
Stor pike Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Fikk ikke noen reaksjon etterpå. Husker bare at sprøyta ble "hamra" inn i albueleddet og at det var dritvondt. Men ta kontakt med legen, det der høres ikke bra ut.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Hele poenget er at det ikke skal gjøre vondt etterpå. Husk bare på at du kan maks få to injeksjoner på samme sted i løpet av livet. Anonymkode: 1817a...397
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hele poenget er at det ikke skal gjøre vondt etterpå. Husk bare på at du kan maks få to injeksjoner på samme sted i løpet av livet. Anonymkode: 1817a...397 For noe tull. Hatt leddgikt i over 20 år og får mer enn to injeksjoner i berørte ledd i året. Eneste som hjelper meg er lokal injeksjoner, så den der «to ganger i livet» er bullshit. Anonymkode: 735a4...d68 3
Mei88 Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For noe tull. Hatt leddgikt i over 20 år og får mer enn to injeksjoner i berørte ledd i året. Eneste som hjelper meg er lokal injeksjoner, så den der «to ganger i livet» er bullshit. Anonymkode: 735a4...d68 Man kan risikere at kortisonen spiser opp ting inni leddet.. selv om dette ikke gjelder deg kan det gjelde andre..
Mei88 Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hele poenget er at det ikke skal gjøre vondt etterpå. Husk bare på at du kan maks få to injeksjoner på samme sted i løpet av livet. Anonymkode: 1817a...397 Flere jeg kjenner som har fått kortison i ledd inkl legene som setter det sier det gjør ganske vondt samme dag men så går det over og leddet blir generelt bedre for en periode 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For noe tull. Hatt leddgikt i over 20 år og får mer enn to injeksjoner i berørte ledd i året. Eneste som hjelper meg er lokal injeksjoner, så den der «to ganger i livet» er bullshit. Anonymkode: 735a4...d68 Spesialister sa det til meg da jeg fikk kortison i albuen. Jeg har ingen leddsykdom. Det er kanskje annerledes for dere som har leddgikt. Jeg velger å stole på spesialisten. Anonymkode: 1817a...397 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #9 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hele poenget er at det ikke skal gjøre vondt etterpå. Husk bare på at du kan maks få to injeksjoner på samme sted i løpet av livet. Anonymkode: 1817a...397 Dette er tull! Høyt utdannede revmatologer med doktorgrad sier at man fint tåler et par injeksjoner i året i samme ledd, men at man utover det bør være litt forsiktig. Det kan være en nødvendighet for mange. Jeg har selv leddgikt, og i dårlige perioder klarer jeg ikke gå uten medisin. Har fått noen kortisoninjeksjoner, og går også på immundempende medisin. Det er jo ikke helt bra med hverken kortison eller disse immundempende medisinene, men det er en nødvendighet for mange av oss. Alternativet er mye verre, for det er virkelig ikke bra for kroppen å gå med sterke betennelser heller. Anonymkode: 8a24e...f07
AnonymBruker Skrevet 26. juli #10 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kortison i ledd er noe ingen bør få. Bivirkninger på sikt er langt større enslig vond5 dagen der på, særlig om du er kvinne. Anonymkode: 30f6f...024 Kan du forklare mer ang dette? Jeg har tatt kortison i frozen shoulder, noe som hjalp veldig. Men nå begynner den andre skulderen også…. Har ikke lyst til å ta kortison sprøyter men det er jo ingenting annet som hjelper 😢 Anonymkode: a21a0...b73
AnonymBruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 18.44): Hele poenget er at det ikke skal gjøre vondt etterpå. Husk bare på at du kan maks få to injeksjoner på samme sted i løpet av livet. Anonymkode: 1817a...397 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Spesialister sa det til meg da jeg fikk kortison i albuen. Jeg har ingen leddsykdom. Det er kanskje annerledes for dere som har leddgikt. Jeg velger å stole på spesialisten. Anonymkode: 1817a...397 Andre gangen jeg satt i samme ledd, så sa spesialisten min at vi skulle se hvordan det gikk, men at jeg måtte være forberedt på å ta 4-6 nye injeksjoner i løpet av ett halvt års tid. Og din spesialist er tydeligvis uenig med mange andre spesialister, slik som disse: https://www.vestlandklinikken.no/kortison-injeksjon Sitat Kortisonsprøyter må ofte gjentas med 1-2 ukers mellomrom inntil man oppnår ønsket effekt. https://bmsklinikken.no/pasient_informasjon/ Sitat Ved senefestebetennelser eller seneskjedebetennelser er det ofte nok med 1 eller 2 injeksjoner, men ved frossen skulder f. eks. kan man få opptil 6-8 injeksjoner. Og det er snakk om 6-8 sprøyter pr behandlingsrunde, ikke tidsbegrenset... Anonymkode: 2b388...8af
AnonymBruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Tenkte bare å si at leddet er mye bedre i dag. Så var nok mer en "irritasjon" som viste at kortisonen jobbet. Anonymkode: 8ce68...ce3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå