AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Min sønn ble boende hjemme etter vgs, uten mål og mening. Ikke studerte han og ikke jobba han noe særlig, bare noen helger i måneden, for å holde seg selv med lommepenger. Det ene friåret gikk over til det andre, fremdeles ingen tegn til bedring. Selvsagt var han sløv på hjemmebane også, hjalp ikke til og rommet var et rot. Jeg fikk nok og betalte depositum for han, og ett par måneders husleie. Sa at han måtte jobbe mer og greie seg selv. Fylte opp kjøleskapet med mat og drikke. Men sa at nå var det ikke mer å hente. Vel det gikk ett par måneder og nå er han her igjen, han vil flytte tilbake. Sier pengene ikke strekker til og at han ikke har jobb. Sannheten er at han ikke gidder å jobbe, sjefen er en venn av faren hans. Vi har fått høre at guttungen sier nei til ekstravakter og er sløv på jobben. Min mann vil gjerne la han flytte inn igjen og sier han ikke er moden nok, men ærlig talt når blir han moden da?! Han blir hvert fall ikke moden hvis han får surre rundt hjemme og leve av meg. Nå er det nok! Jeg er som dere skjønner irritert og fortvilet, men samtidig har jeg dårlig samvittighet og føler meg heldig mislykka som mamma. Føler alle andres barn studerer, er selvstendige og greier seg selv. Mens min sitter i kjellerstua og spiller. Hva galt har jeg gjort? Anonymkode: 0c632...656 9 12 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli Populært innlegg #3 Skrevet 25. juli Han får gå på NAV da, som normale folk... Ikke slipp han innenfor hjemme hos deg igjen, for da flytter han aldri ut igjen og har i hvert fall ikke noen grunn til å skaffe seg en heltidsjobb! Anonymkode: 0fffa...2c2 52 1 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Du skriver selv at han ikke tar noe ansvar. Hva slags konsekvenser har gutten fått i sin oppvekst når han ikke gjorde plikter? Anonymkode: cfbc3...ddb 8 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Det spiller ingen rolle hva du har gjort galt, du får uansett ikke endret det som er gjort. Det eneste du kan gjøre nå, er å sette foten ned og si nei. Han må lære seg å klare seg selv. Din mann må slutte og sy puter under armene på han. Anonymkode: 6753f...685 26 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Moden nok? Vil flytte hjem bo på hotell. Nei ikke gjør det. Hva skal han lære av det? Han blir jo aldri selvstendig av å få alt servert i kjelleren hos dere. Han får ta vakter så han får bedre råd. Slik som alle oss andre. Anonymkode: 7e372...9e7 22 1 1
Sudden_Yam_1630 Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han får gå på NAV da, som normale folk... Ikke slipp han innenfor hjemme hos deg igjen, for da flytter han aldri ut igjen og har i hvert fall ikke noen grunn til å skaffe seg en heltidsjobb! Anonymkode: 0fffa...2c2 Ja, han må faktisk bare gå på NAV, men han vil vel helst unngå det for da må han søke jobb. Men som noen andre sier så høres det ut som om han er deprimert ja 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Be han kontakte NAV, tar dere han inn igjen får dere han ikke ut igjen. Anonymkode: 5b6b0...ffe 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Her er det bare å være streng og si nei. Gi samtidig beskjed om at når han sier nei til vakter så kommer det faktisk ikke penger inn. Denne floken må han løse selv, sannsynligvis for første gang i livet du ikke redder han ut. Anonymkode: bc78f...6b4 16 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli Høres nesten ut som han er deprimert på en måtte. Men burde ha krav uansett. På en eller annen måtte Anonymkode: 14f5f...951 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli Det høres jo ut som han sliter psykisk. Det er ikke vanlig å være så tafatt i den alderen. Anonymkode: c3a3b...c5d 1 5
monican94 Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli typisk ungdom ung voksen som.ikke hsr fått konsekvenser og fått alt hjemme uten å jobbe for det.. Er år på folkehøgskole ? Da finner han nok samtidig ut hva han vil og vokser i seg selv. 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli 95 % sikker på at du troller. Du spinner trolig bare videre på en annen trollehistorie som kom for noen få uker siden. Men du lar naturligvis ikke deres voksne, giddalause sønn flytte inn igjen hos dere. Da blir dere aldri kvitt ham igjen. Anonymkode: 3dd5f...abb 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli Studenter er ikke flinkere til å rydde, er en grunn til at en snakk om pårørende når en registrerer seg til en studentskipnad; før i tiden gjorde en ikke dette , men vi alle lærer stadig vekk å forvente mindre av den nye generasjonen 😇 Beste en kan gjøre er å hjelpe vedkommende å holde seg i aktivitet, og hindre at personen "drukner" i dataspill. Anonymkode: fb1bc...d32 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli Han er ikke deprimert han er gørre lat Anonymkode: 452f9...6b8 8 2
Snublefot62 Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Jeg enig med faren her; han er ikke moden. Spørsmålet er hvordan har dere tenkt å få han moden? 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Lurte voksen sønn til å flytte ut Anonymkode: 0c632...656 Kult at du/dere lurte han da. Det hjalp veldig. Uansett, dere (foreldre) må aller først komme dere på samme side. Hvis ikke vil dere bare sabotere for hverandre og han. For det andre burde dere sette han i kontakt med en coach eller noen på nav som kan rådgi. De er opptatt av ungt utenforskap, de vil veldig gjerne få han inn i samfunnet. Hvis han ikke gidder noe, må han til psykolog. Hvis ingenting fungerer må dere gi han ultimatum, jobb, skole eller militæret. Hvis han ikke er moden nok nå er han enten ikke helt frisk eller normal i utviklingen, ellers har dere feilet som foreldre. Sett uansett i gang nå så han ikke for alvor ramler utenfor. Jo lengre han er utenfor jo større er sjansen for at han blir der. Anonymkode: fee7d...30c 2 1
svartkatt Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli Uten å kjenne mer til situasjonen, da tenker jeg på hvordan det egentlig står til med han, er det vanskelig å si hva som er best. Men det er tydelig han trenger hjelp. Hvis dere har muligheten, dvs plass, til å ha han boende trenger ikke det bety at alt skal gjenta seg. Dere kan hjelpe han med å komme i kontakt med Nav, holde han i jobb, eller finne ny, det kan også nav gjøre, samtidig som dere krever penger for kost og losji, og han bør holde orden. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min mann vil gjerne la han flytte inn igjen og sier han ikke er moden nok, men ærlig talt når blir han moden da?! Anonymkode: 0c632...656 Han har ingen grunn til å bli moden dersom far ordner alt. Anonymkode: 59433...575 11 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli Sudden_Yam_1630 skrev (25 minutter siden): Ja, han må faktisk bare gå på NAV, men han vil vel helst unngå det for da må han søke jobb. Men som noen andre sier så høres det ut som om han er deprimert ja Typisk KG. Klassisk diagnose når noen viser normal LATSKAP og giddalaushet... det må være en diagnose, depresjoner og slike ting. Selvfølgelig kan en ung mann rett og slett bare være lat og ikke gidde å gjøre noe! Det trenger man ikke være syk for. Anonymkode: 0fffa...2c2 10 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå