AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Jeg har alltid vært litt guttejente. Spilte mye fotball, herjet og hadde mange guttevenner i barndommen. Jeg så ut som ei gjennomsnittlig jente og skilte meg ikke ut utseendemessig, men husker jeg nektet å ha på meg kjole, for da følte jeg meg veldig utilpass. Nå for tiden føler jeg meg så utrolig brautete og ufeminin. Klarer ikke helt sette fingeren på det, men det er noe med at jeg føler meg utilpass når jeg har på meg litt pyntede plagg, selv om jeg egentlig vet at jeg ser fin ut. Jeg har god smak og kan å sminke meg pent, men selv når jeg gjør det føler jeg meg ufeminin. Skjønner jo at det må sitte i hodet. Er det flere som har det litt sånn? Og hva gjør dere for å føle dere feminine? Anonymkode: 78dfc...582
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Gjør ingenting for å føle meg feminin og tenker heller ikke at jeg er det? Men tenker ikke at jeg er mandig eller «brautende» av den grunn. Eller jo, jeg tar veldig godt vare på hud og hår. Anonymkode: cc4f4...30e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Jeg går aldri i kjoler eller skjørt, men føler meg feminin likevel. Pene negler, velstelt hår og bryn, sminke. Smykker. Pene bukser og bluser/gensre. Anonymkode: 93649...ed1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Jeg gjør ingenting for å føle meg feminin, men jeg kan jo føle meg fin uansett. Men det er jo alltid uvant å gjøre noe man ikke er vant til, så det er vel bare mengdetrening som skal til. Jeg kan føle meg veldig stiv like etter jeg har tatt på en kjole, men så går det seg til. Og da jeg begynte å bruke veske, kjentes det veldig unaturlig ut, men nå er det en naturlig del når jeg skal ut av huset. Anonymkode: 3b2a8...85f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Selv om jeg vokste opp med mange guttevenner og var veldig aktiv så har jeg fortsatt alltid følt meg veldig feminin. Som norsk har jeg lagt merke til små detaljer som har fått meg til å føle meg mindre feminin når jeg har vært på lengre utenlandsopphold og sammenlignet meg med kvinner i land som er kjent for å være ultra feminine og som jeg nå trenger i hverdagen for å føle meg feminin. Ene tingen er negler. Jeg føler meg med en gang mindre feminin viss jeg ikke har manikyr. Ikke snakk om kjempe lange negler men litt lengde og en fin farge som passer sesongen. I det siste liker jeg mer "naturlig" hvit ombre. Det andre er håret. Jeg føler meg mest feminin med langt velstelt hår i en kledelig klipp i forhold til hårtype og ansiktsform. Farger ikke håret og har lært meg hvordan jeg enklest mulig kan style mitt hår i en hektisk hverdag. 3 tingen er farge på leppene. Jeg bruker ikke mye sminke har mest fokus på hudpleie men lipstain, lipliner og lipgloss er et daglig must. 4 tingen er smykker. Jeg har enkle/klassiske kvalitetsmykker i sølv eller gull som jeg bruker til hverdags og egne mer fancy smykker til spesielle anledninger. Jeg bruker mye kjørt og kjoler til hverdags men føler meg like feminin ikledd bukser eller mer maskuline plagg. Det er de 4 punktene over som er viktige for meg. Anonymkode: 61376...80e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Rådet mitt er å bruke kjoler og skjørt mesteparten av tiden. Etterhvert vil du føle deg vel med kjole på. Anonymkode: 3547c...b51 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Sminke og fremhever midjen. Anonymkode: d9aa5...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Hæler, godlukt og ringer, men gidder sjeldent. Anonymkode: a4902...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Kjoler/skjørt, enkle smykker, naturlig sminke, kroppsolje med duft på kroppen, tar vare på håret ( har en naturlig hårfage, ikke ihjel bleket), veske og sko som matcher når jeg skal noe 💜 Anonymkode: 9d114...43c
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid vært litt guttejente. Spilte mye fotball, herjet og hadde mange guttevenner i barndommen. Jeg så ut som ei gjennomsnittlig jente og skilte meg ikke ut utseendemessig, men husker jeg nektet å ha på meg kjole, for da følte jeg meg veldig utilpass. Nå for tiden føler jeg meg så utrolig brautete og ufeminin. Klarer ikke helt sette fingeren på det, men det er noe med at jeg føler meg utilpass når jeg har på meg litt pyntede plagg, selv om jeg egentlig vet at jeg ser fin ut. Jeg har god smak og kan å sminke meg pent, men selv når jeg gjør det føler jeg meg ufeminin. Skjønner jo at det må sitte i hodet. Er det flere som har det litt sånn? Og hva gjør dere for å føle dere feminine? Anonymkode: 78dfc...582 Som tidligere hockeyspiller så forstår jeg deg godt. Jeg gikk alltid i baggy klær eller treningsklær før. Håret snurret opp på vei til trening, flettet på trening og til alle kanter på vei hjem 😂 Sminke var bare slitsomt å ordne med, samme med smykker. Shorts har vært så lett, tilfelle jeg skal i aktivitet av noe slag. Sørget alltid for å ha skulderlangt hår, mindre styr, aldri farget eller stripet. Rett og slett en ganske alminnelig og kjedelig person. Helt til jeg sparte håret og begynte å ta ekstra godt vare på det. Nå har jeg langt og sunt hår ned til rompa. Det har hjulpet en god del. Sminker meg oftere, mest øynene. Klær så kjøper jeg ofte Basic farger, men mer ettersittende. Har faktisk fått dilla på å kjøpe kjoler, aldri tenkt på at jeg egentlig har bra kropp (som følge av trening) men de fleste kjoler sitter pent. Har ordnet meg noen faste smykker som kjede og ørepynt. Ørepynt har hjulpet masse. Lange fine negler, falske vipper og hårfarge kommer jeg nok aldri til å styre med. De fleste som møter meg nå kan ikke tro at jeg drev ned ishockey på høyt nivå. De mener at jeg virker så feminin og forsiktig Anonymkode: 25101...4e0
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli Jeg ER kvinne, ergo er jeg feminin. Trenger ikke å følge moten for hva som er «feminint» for tiden. Jeg er 100 % kvinne i shorts, t-skjorte og joggesko Anonymkode: 6e4a1...b1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli I år er første året jeg faktisk har både brukt skjørt og kjøpt kjoler, og er snart 50.. Var og er ei guttejente, ikke noe særlig på sminka, men jammen er skjørt ganske behagelig og kjoler enda bedre, så en prøver seg frem. Men av og til føler jeg nesten jeg går i drag, men de i drag kan jo faktisk sminke, så er vel ikke helt der heller Anonymkode: 8ff8d...2c4
Million Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli Jeg føler meg ikke spesielt feminin lenger selv, siden jeg mer eller mindre aldri går med sminke lenger. Orker det ikke. Jeg bruker heller ikke kjole i det daglige, det er kun noe jeg tar på hvis jeg skal ut og treffe venninner på restaurant eller pub. Da kan jeg en sjelden gang ha på kjole. Jeg har flere kjoler hengende i garderoben som faktisk bare er prøvd på ved innkjøpet, og siden aldri hatt på. Men det er fint med kjoler da. Det gir en feminin touch over utseendet, særlig om man har langt hår i tillegg. Selv går jeg alltid med håret i hestehale da. Men jeg kan ikke gå med høye hæler lenger, så kjoler må brukes med flate sko av typen ballerina eller lignende. Eller veldig lav hæl, en type pumps med kort og stødig hæl. Mine ryggproblemer tillater ikke balansekunst på høye hæler. Men ja, dersom du vil se mer feminin ut; kjole og høye hæler og langt hår hjelper deg langt på vei. Kjolene behøver aldeles ikke å være sukkersøte og rosa og blomstrete, de finnes i mange utgaver. Kikk litt rundt på Zalando!
AnonymBruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Kjole, skjørt, sminke, fikse håret, pynte meg, sminke meg noen ganger. Men er også veldig jentete i oppførsel, og tradisjonelle kjønnsroller 😅 Anonymkode: 8b544...8fa
Soft mann Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Velstelte negler, hår og litt leppestift så er du helt sikkert flott og femenin. Velstelte negler er ikke nødvendigvis lange, trenger ikke være lenger en finger men at en der dei er fine. Hår trenger ikke være langt, men fint å kledelig. Vil du gjøre noe ekstra ut av det, så fremhev øynene å våg å ha litt farger på klærne😉 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Nja jeg er overhodet ikke "jentete" av meg, men jeg er jo kort og har pupper og langt hår, så feminin av utseende blir jeg uansett hva jeg gjør. Anonymkode: ac763...63c
AnonymBruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nja jeg er overhodet ikke "jentete" av meg, men jeg er jo kort og har pupper og langt hår, så feminin av utseende blir jeg uansett hva jeg gjør. Anonymkode: ac763...63c Hvem sier at det gjør en feminin? Jeg er høy, har kort hår og har aldri fått høre at det gjør meg maskulin. Anonymkode: 36d0a...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #18 Skrevet 26. juli Det å føle seg feminin kjenner jeg ikke helt til. Jeg er feminin. Angående kjole så er dette noe jeg også brukte å føle meg utilpass i, men så prøvde jeg slike strikkede kjoler på høst og vinter (for eksempel slik og slik), med strømpebukse i ull og noen fine boots/støvletter. Og det føler jeg meg skikkelig flott i, når det kommer til klær setter jeg komfort utrolig høyt og det er jo også veldig komfortabelt å bruke. Sommerkjoler og veldig "jentete" kjoler er jeg ikke glad i. Men jeg føler meg også flott i jeans eller kule bukser. Det å føle seg utilpass når man er "pyntet" tror jeg ikke handler om at du ikke føler deg feminin eller er ukomfortabel med å være feminin. Det er vel heller at det bare er uvandt. Kanskje du er redd for hva andre tenker, at noe er "too much" eller at du tror andre tenker du prøver for hardt. Slike teite tanker som bare tullinger tenker om andre. Jeg sminker meg ikke, men liker å bruke tid på hudpleie, ordne håret (selv om jeg ikke har spesielt pent hår, da), kroppspleie, jeg føler meg skikkelig bra når jeg har myke føtter for eksempel. Noen sier de føler seg best når de har på seg sminke, mens jeg føler meg best når jeg har velstelte føtter.. Det handler mer om følelsen av velvære. Bruk og gjør det som får deg til å føle deg bra. Jeg føler meg ikke bra i høye hæler eller leppestift, så da bruker jeg ikke det. Anonymkode: 3d161...da7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå