Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i å jogge / løpe og i den forbindelse har jeg et problem jeg håper noen vet om en løsning på. 

Jeg pleier å løpe rundt 8-12 km og etter at jeg er ferdig med å løpe, tøye ut og dusje og skal slappe av er det vanskelig å roe ned kroppen. 

Hjertet slår relativt fort (pulsen varierer, men jeg har målt den et par ganger og da har den vært på rundt 80-100) og jeg svetter, noen ganger så mye at jeg må vaske meg og skifte en gang til. 

Dette er 30-60 min etter at jeg er ferdig med å løpe. 

Er dette normalt? Og er det noen som har noen tips?

Anonymkode: e5953...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt det slik hele tiden, eller er dette noe nytt?

Jeg hadde det slik da jeg var nybegynner og startet for hardt/ikke hvilte nok, og jeg hadde det slik da jeg var overtrent.

Anonymkode: 13307...5d9

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å løpe sakte (jogge ned) på slutten. 

Foretrekker å sette meg ned i treningsklær med et stort glass vann, og roe ned før dusj. Og ofte gjør jeg litt i hagen/inngangspartiet før jeg går inn, eller tar unna litt i huset. 

Aldri rett fra spurt til dusj. 

Anonymkode: fb6cc...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter-svette er ikke så uvanlig. Jeg venter alltid en halvtimes tid før jeg dusjer om jeg løper, spesielt når det er varmt. 

Anonymkode: a4948...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for svarene. Jeg har vel egentlig alltid vært sånn. Vet ikke egentlig om jeg er overtrent heller, men det med å prøve å vente litt før jeg dusjer eller jogge ned på slutten av treningen kan jeg kanskje prøve. Takk for tipset :) 

Anonymkode: e5953...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Øk lengden og gå de siste 20 minuttene.

Man skal egentlig alltid trene seg ned igjen etter trening.

Anonymkode: 2859f...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...