AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Hei! For litt siden var det en tråd her inne der en voksen mann fortalte om at han likte å løpe etter og ta igjen jenter/kvinner på løpetur for å sjekke dem opp, og rådet andre menn til å gjøre det samme. Tråden ble stengt etter den påfølgende diskusjonen ble ganske aggressiv, i stor grad fra mannen selv, men jeg er nysgjerrig på hva kvinner her inne tenker om sjekking på løpetur hvis det gjøres mer taktfullt. Selv har jeg alltid tenkt at det er en situasjon der det er veldig fort gjort å forstyrre eller oppleves ubehagelig, og der en som mann skal være veldig, veldig varsom. Såpass varsom at jeg egentlig har tenkt «bare ikke», med mindre det er veldig tydelig at noen søker kontakt. Hva tenker kvinner her inne og når er det eventuelt greit? Anonymkode: 9aaa4...da3
Fighter83 Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli (endret) Man kan jo prøve å sette seg inn i følelsen: hvordan føles det at noen stopper deg for å stille noen helt meningsløse spørsmål eller kommentarer o.l når du er midt i et hiit? Kanskje tester man hvor fort man kan løpe halvmaraton, 1 mil eller 5 km. Å bli forstyrret mentalt midt oppi dette er faktisk ikke moro! Er man vant til å få løpe i fred og har en forventning om det så er det faktisk ganske irriterende. Men det er vel kanskje bare meg om dette😅 Men alltids hyggelig at noen smiler og nikker 😉 Endret 25. juli av Fighter83 22 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Det ville føltes ekstremt ubehagelig. Har nettopp vært ute og løpt i fjellet i to timer... tror jeg hadde vært redd for å dra ut igjen i morgen om noen skulle "sjekke opp". Hold deg unna kvinner når de er alene og sårbare. Det gjelder også smil og øyekontakt. Vi har alltid en liten klump i magen når vi er på disse turene, og det ikke er andre i nærheten. Og det forventer jeg at oppegående menn forstår. På løpebanen ville jeg tatt det annerledes, det er et trygt miljø, med andre rundt. Men da på en taktfull måte. Man kan spørre om noe praktisk, mulig få et smil, en kommentar tilbake, og føle litt på situasjonen. Anonymkode: b4218...5a9 29 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Fighter83 skrev (1 minutt siden): Man kan jo prøve å sette seg inn i følelsen: hvordan føles det at noen stopper deg for å stille noen helt meningsløse spørsmål eller kommentarer o.l når du er midt i et hiit? Kanskje tester man hvor fort man kan løpe halvmaraton, 1 mil eller 5 km. Å bli forstyrret mentalt midt oppi dette er faktisk ikke moro! Er man vant til å få løpe i fred og har en forventning om det så er det faktisk ganske irriterende. Men det er vel kanskje bare meg om dette😅 Også enig i den. Jeg sier "ok" til et forsiktig forsøk på løpebanen. Men IKKE når jeg løper 😅 Anonymkode: b4218...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Nå er ikke jeg noen jogger, men jeg tenker at det kanskje kan sammenlignes med å ta kontakt med noen som er konsentrert og opptatt med arbeid. Det er nok mest bare plagsomt og forstyrrende. Anonymkode: e9008...5fb 10 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli For meg så ville en fyr som løpte etter meg vært skummel, jeg ville vært redd, dessverre er sjansen for overfall og overgrep/vold for stor til at jeg hadde tenkt noe annet enn LØP FOR LIVET. De fleste mennesker er nydelige, menn, kvinner, og alt imellom, men som en lav og liten kvinne, må jeg ta ganske mange forhåndsregler. Om man på død og liv ønsker kontakt med en kvinne som løper/jogger/trener, så send ett anerkjennende nikk, smil og gjenta dette flere ganger over tid. Anonymkode: 129eb...371 8 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! For litt siden var det en tråd her inne der en voksen mann fortalte om at han likte å løpe etter og ta igjen jenter/kvinner på løpetur for å sjekke dem opp, og rådet andre menn til å gjøre det samme. Tråden ble stengt etter den påfølgende diskusjonen ble ganske aggressiv, i stor grad fra mannen selv, men jeg er nysgjerrig på hva kvinner her inne tenker om sjekking på løpetur hvis det gjøres mer taktfullt. Anonymkode: 9aaa4...da3 Herregud, gjør klar til 800 nye innlegg fra bitre incels. Det var en grunn til at den forrige ble stengt. Men gjør et forsøk likevel: Sjekke opp tilfeldige kvinner på løpetur kan ikke gjøres på noen taktfull måte. La det være. Og ignorer incelene som snart oversvømmer tråden. Anonymkode: 1ed3a...6b2 15 13
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Hverken løping, treningssenter eller andre typer trening er sjekkearenaer, med mindre du har svært tydelige signaler på at det er velkomment fra vedkommendes side. Anonymkode: 15d8f...ebc 5 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! For litt siden var det en tråd her inne der en voksen mann fortalte om at han likte å løpe etter og ta igjen jenter/kvinner på løpetur for å sjekke dem opp, og rådet andre menn til å gjøre det samme. Tråden ble stengt etter den påfølgende diskusjonen ble ganske aggressiv, i stor grad fra mannen selv, men jeg er nysgjerrig på hva kvinner her inne tenker om sjekking på løpetur hvis det gjøres mer taktfullt. Selv har jeg alltid tenkt at det er en situasjon der det er veldig fort gjort å forstyrre eller oppleves ubehagelig, og der en som mann skal være veldig, veldig varsom. Såpass varsom at jeg egentlig har tenkt «bare ikke», med mindre det er veldig tydelig at noen søker kontakt. Hva tenker kvinner her inne og når er det eventuelt greit? Anonymkode: 9aaa4...da3 Jeg tenker akkurat som du sier. Det er forstyrrende og oppleves ubehagelig. Kun opplevd det en gang, da jeg løp fra Oslo sentrum og langs vannet utover mot Bygdøy. Var veldig mange som løp der. Utrolig kleint å plutselig stoppe/ta igjen noen du ikke kjenner for å forsøke å sjekke opp. Det er bare rart på alle nivå og man blir jo litt satt ut og mistenksom på om manner riktig bevart når man holder på sånn Anonymkode: f9093...505 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hverken løping, treningssenter eller andre typer trening er sjekkearenaer, med mindre du har svært tydelige signaler på at det er velkomment fra vedkommendes side. Anonymkode: 15d8f...ebc Treningssenteret er vel det nye kjøttmarkedet? Det er helt naturlig at en incel vil prøve å nærme seg damer i tights. Hvor mener du ellers det er ok at incelene bedriver jakten sin? Anonymkode: 88e99...8f5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Treningssenteret er vel det nye kjøttmarkedet? Det er helt naturlig at en incel vil prøve å nærme seg damer i tights. Hvor mener du ellers det er ok at incelene bedriver jakten sin? Anonymkode: 88e99...8f5 Ingen steder, ikke jakt på damer. Anonymkode: 1ed3a...6b2 12 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli LØPE etter kvinner på joggetur? 😂😂 Herregud. Må jo være troll. Det er jo først og fremst bare forstyrrende og irriterende. De er midt i noe. De er ikke der for å prate med deg. Og en ting dere menn aldri kan fullt ut forstå om dere så prøver, for dere har ikke levd som kvinne - et sted innerst inne i oss, så ligger det en veldig naturli gfrykt for å bli voldtatt og drept av en mann. Kvinne drept på joggetur er jo også nærmest en klassiker. Så hadde jeg løpt alene i skogen og en fyr hadde begynt å løpe etter meg, så hadde jeg blitt redd. Det må du ALDRI under noen som helst omstendighet finne på å gjøre. Vi vil jo heller møte på en bjørn, som kjent. Anonymkode: 8ba86...045 8 14
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): LØPE etter kvinner på joggetur? 😂😂 Herregud. Må jo være troll. Det er jo først og fremst bare forstyrrende og irriterende. De er midt i noe. De er ikke der for å prate med deg. Og en ting dere menn aldri kan fullt ut forstå om dere så prøver, for dere har ikke levd som kvinne - et sted innerst inne i oss, så ligger det en veldig naturli gfrykt for å bli voldtatt og drept av en mann. Kvinne drept på joggetur er jo også nærmest en klassiker. Så hadde jeg løpt alene i skogen og en fyr hadde begynt å løpe etter meg, så hadde jeg blitt redd. Det må du ALDRI under noen som helst omstendighet finne på å gjøre. Vi vil jo heller møte på en bjørn, som kjent. Anonymkode: 8ba86...045 Dette skrev diverse kvinner sikkert 100 ganger i den andre tråden, omtrent ordrett. Men det sank ikke inn, dessverre. Anonymkode: 1ed3a...6b2 6 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen steder, ikke jakt på damer. Anonymkode: 1ed3a...6b2 Se der ja. Da hadde jo "incellene" rett likevel da når de sa at det ikke er lov å sjekke opp kvinner noe som helst sted. Anonymkode: d585f...972
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Du har helt rett i at løpeturer (og lignende aktiviteter) er en sårbar situasjon hvor det er ekstra viktig å trå varsomt. Mange kvinner opplever det som både ubehagelig og invaderende når fremmede menn forsøker å ta kontakt i slike settinger – uansett hvor «taktfullt» det gjøres. Det handler ikke nødvendigvis om intensjonen til den som nærmer seg, men om hvordan situasjonen oppleves fra vår side. Vi vet at det ikke gjelder alle menn, men vi vet også at det finnes mange menn som ikke tar et avslag pent – eller som kan reagere uforutsigbart. Når man er alene på en skogssti, i et stille område, eller dypt konsentrert i trening, vil mange av oss være ekstra på vakt. Å plutselig bli snakket til – kanskje pustende og svett etter å ha løpt etter oss – kan føles truende, selv om det ikke er ment slik. I tillegg er løpeturen for mange et fristed – et pusterom fra hverdagen, der vi ønsker å ha hodet i fred og kroppen i fokus. Å bli sjekket opp midt i det kan oppleves som både respektløst og påtrengende. Om du virkelig ønsker å vise interesse for noen, gjør det i en setting der vedkommende har mulighet til å føle seg trygg og komfortabel – som i offentligheten, i sosiale sammenhenger, eller der det er naturlig å småprate. Ikke når vi er åpenbart opptatt eller i en sårbar situasjon. Det er ikke nødvendigvis hva man sier, men når og hvordan det skjer, som avgjør hvordan det oppleves. Kort sagt: Det tryggeste og mest respektfulle er å la løpeturen være en tid for ro og fokus – ikke en arena for flørting. Det handler egentlig bare om å bruke hodet og sette seg inn i hvordan situasjonen oppleves fra den andres perspektiv. Anonymkode: f66d0...f84 6 6
Nowayback Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli Må være i dårlig form hvis jentene ligger foran deg i løypa😄
AnonymBruker Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Se der ja. Da hadde jo "incellene" rett likevel da når de sa at det ikke er lov å sjekke opp kvinner noe som helst sted. Anonymkode: d585f...972 Du ser ikke forskjellene. Incelene har ikke rett i noe som helst. Hun du siterer skriver "jakt". Å løpe etter noen er å regelrett jakte på en kvinne. Det gjør man ikke. Du snakker om å sjekke opp, og det er noe annet, under riktige omstendigheter, så lenge det ikke innebærer å fotfølge eller direkte løpe etter en kvinne for å ta henne igjen og jakte på henne. Anonymkode: e1460...ad4 6 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli #19 Skrevet 25. juli Det er ikke greit. Har opplevd det selv, jogger i skogen alene. Så jogger en mann mot meg og forbi. Han hadde et sleskt smil. Og ikke lenge etter han hadde løpt forbi meg, snudde han og løp etter meg. Da løp jeg fort da, og jeg er godt kjent i skogen, så løp det forteste jeg kunne, og tok en avstikker. Jeg trodde han skulle voldta meg. Jeg har blir voldtatt, forsøkt voldtatt, og klådd på rumpa av fremmede menn sikkert 100 ganger. Og jeg overdriver ikke. Og jeg har ikke noe imot å bli sjekket opp, men man må jo kunne lese situasjonen. Sender jeg de fler blikk, og smiler, så er det helt greit at du prater med meg. Sitter jeg med headsett, og ikke har sett på deg en eneste gang, så er det ikke greit. Anonymkode: c2025...40b 2 6 5
sicario Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se der ja. Da hadde jo "incellene" rett likevel da når de sa at det ikke er lov å sjekke opp kvinner noe som helst sted. Anonymkode: d585f...972 Det er mange måter å sjekke opp en dame på, som ikke innebærer å løpe/jakte etter dem. Bare for ordens skyld. 6 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå