Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså oss fra Agder? 

Anonymkode: 636a5...db2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså oss fra Agder? 

Anonymkode: 636a5...db2

Gladkristne, og ubehagelig blide. Føles litt falskt. Men har noen venner derfra som ikke er slik. De har bodd i Oslo i over 20 år.

Anonymkode: 8f0bf...ce2

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha bodd på sørlandet i mange år, og studert der, pluss at jeg har familie derfra, har jeg et godt forhold til sørlendinger. 

Mine fordommer er vel at de er blide, joviale og hyggelige. Litt naive, og noen er veldig religiøse. Det er kun som student der jeg har opplevd bibelgrupper og at mange har et veldig sterkt forhold til religion. Det er litt enten-eller. Enten er man overhodet ikke interessert i religion, eller så er man pinsevenn eller veldig aktiv i den "vanlige" kirken. Mannens familie kommer fra sistnevnte.

Det som irriterer meg litt over disse på sørlandet at mye snakkes om, men ikke direkte til. Misnøye snakkes om, men det gjøres ikke noe med det. Man er smørblid når man møtes, men føler det ulmer mye under ytre. Og det er man litt opptatt av; alt skal være fint og flott. Samtidig vet jeg at det er en del problem med rus og annen problematikk som aldri snakkes om.

Men generelt er jeg veldig glad i sørlandet, sørlendinger ser jeg generelt på som "søte" og hyggelige. :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle man ha fordommer mot sørlendinger? Eller folk fra andre steder i landet? 

Er det noe jeg ikke har fått med meg? 🤔

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i å tigge penger fra aldre damer til "kirka"

Veldig glade å gi penger til "kirka"

Anonymkode: 5407f...3ea

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle man ha fordommer mot sørlendinger? Eller folk fra andre steder i landet? 

Er det noe jeg ikke har fått med meg? 🤔

Alle steder har sine stereotyper. Folk har sine inntrykk av hvordan sørlendinger er, vestlendinger, nordlendinger, østlendinger. Betyr ikke at dette stemmer, det er slike fordommer folk har. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle steder har sine stereotyper. Folk har sine inntrykk av hvordan sørlendinger er, vestlendinger, nordlendinger, østlendinger. Betyr ikke at dette stemmer, det er slike fordommer folk har. 

Går ikke rundt å har fordommer uansett jeg. Det ser jeg virkelig ikke poenget med 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen! Jeg har slektninger derfra, og elsker sørlandet og folkene der. Vakre steder, bløte konsonanter og feriefølelse deluxe ❤️ 

Hilsen nordlending.

Anonymkode: 789cd...e18

AnonymBruker
Skrevet

De snakker tregt, er litt naive, alltid blide. Og alle har båt.

Anonymkode: 0d849...af1

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (7 minutter siden):

Går ikke rundt å har fordommer uansett jeg. Det ser jeg virkelig ikke poenget med 🤔

Og da var ikke dette tråden for deg:-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kristne, mange som røyker, feminine menn pga dialelt, er noe med dialekten og en mann som banner, blir bare rart.  

Anonymkode: 4706f...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og da var ikke dette tråden for deg:-)

Og da har du glemt at dette er et diskusjonsforum? 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De bor dypt i bibelbeltet, og det merkes godt. Jeg opplever dem som svært dømmende overfor livsstilvalg som ikke passer inn i et konservativt kristent verdenssyn – for eksempel sex før ekteskap, homofili eller det å ha piercinger og tatoveringer.

Anonymkode: 2ac0e...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...