AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:21 #1 Skrevet fredag kl 10:21 Siden mobiltelefonens inntog har det aldri vært enklere å flørte med andre enn partner, selv fra sofakroken med partner ved siden av seg. Å rette oppmerksomheten mot andre, kan føre til mistillit i forholdet og skade relasjonen. Skal man bare finne seg i at partner MÅ chatte med feks en kollega fordi de har så god kjemi men det betyr ingenting? Hvordan kan man sette tydelige grenser uten å bli oppfattet som kontrollerende? Eller må man bare forvente at dette skjer i forhold fordi samfunnet har blitt sånn? Anonymkode: 5a05e...e87 1 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:18 #2 Skrevet fredag kl 16:18 Jeg er offer for mikroutroskap. Å derfor synes jeg mobil og SoMe er noe dritt. Neida, men det er enkelt nå. Å noen klarer ikke da å styre seg, slik min mann. Anonymkode: 72956...5da 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:22 #3 Skrevet fredag kl 16:22 Dette er noe jeg overhode ikke går rundt og tenker på. Anonymkode: aa64c...924 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:23 #4 Skrevet fredag kl 16:23 Ofte så er det en gyldig grunn til at folk er utro tenker jeg. Når sist ga du partneren din positiv oppmerksomhet litt utenom det hverdagslige uten å forlange noe tilbake? Er svaret, husker ikke, eller det er mange måneder siden så forstår jeg hen godt at de søker oppmerksomhet andre steder. Anonymkode: 60570...965 1
Bimbo Skrevet fredag kl 16:25 #5 Skrevet fredag kl 16:25 Hva legger du i mikroutroskap egentlig? Ja, jeg synes man må finne seg i at det chattes med folk av motsatt kjønn. Eventuelt kan man finne seg en partner som ikke har vennskapelige forhold til kvinner. En sånn mann ville jeg aldri hatt, ofte har disse et spesielt syn på kjønn (kvinner er sånn og sånn, menn og kvinner kan ikke være venner). 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:29 #6 Skrevet fredag kl 16:29 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Siden mobiltelefonens inntog har det aldri vært enklere å flørte med andre enn partner, selv fra sofakroken med partner ved siden av seg. Å rette oppmerksomheten mot andre, kan føre til mistillit i forholdet og skade relasjonen. Skal man bare finne seg i at partner MÅ chatte med feks en kollega fordi de har så god kjemi men det betyr ingenting? Hvordan kan man sette tydelige grenser uten å bli oppfattet som kontrollerende? Eller må man bare forvente at dette skjer i forhold fordi samfunnet har blitt sånn? Anonymkode: 5a05e...e87 Tenker at man først burde ha en samtale før man innleder forholdet evt noe av det første man prater om, er om hva som er utroskap for en selv. Og da blant annet snakke om alt av sosiale medier osv, onlyfans er jo også greit å ta en prat om. For mange er det helt greit å flørte med ukjente, så lenge det KUN ER flørt, men for andre ville det vært samma om det var flørt med kollega/venn eller ukjent så her er det viktig å være klar for hva man selv aksepterer, også kan jo selvfølgelig ting endre seg over tid, og det må kommuniseres raskt og enkelt Anonymkode: fe069...0b6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:32 #7 Skrevet fredag kl 16:32 Parterapeut fortalte at siden sosiale medier kom, har utroskap økt med 75% Anonymkode: 19d91...3e3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:07 #8 Skrevet fredag kl 17:07 Bimbo skrev (36 minutter siden): Hva legger du i mikroutroskap egentlig? Ja, jeg synes man må finne seg i at det chattes med folk av motsatt kjønn. Eventuelt kan man finne seg en partner som ikke har vennskapelige forhold til kvinner. En sånn mann ville jeg aldri hatt, ofte har disse et spesielt syn på kjønn (kvinner er sånn og sånn, menn og kvinner kan ikke være venner). Vel. Det foregår mye rart for tiden og det går jo stort sett til helvete med de fleste forhold, så de som er ivrigste forsvarere av ulike former for mikroutroskap og flørting med andre kan jo ta et oppgjør med seg selv snart, tenker jeg. At partner har venner av begge kjønn er helt normalt. Da det slutter å være normalt og går over til utroskap er når man holder disse kontaktene hemmelig for partneren sin og samtalene har en form for flørtende tone. Det er ikke veldig vanskelig å skjønne egentlig. De eneste som forsvarer sånt er de som ikke klarer å være lojale men helst må ha flere jern i ilden og en liten "reservebenk" å ty til når de går lei av kjæresten sin. Anonymkode: 7a556...cc4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:10 #9 Skrevet fredag kl 17:10 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Parterapeut fortalte at siden sosiale medier kom, har utroskap økt med 75% Anonymkode: 19d91...3e3 Kilder på denne påstanden? Anonymkode: fe069...0b6 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:11 #10 Skrevet fredag kl 17:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel. Det foregår mye rart for tiden og det går jo stort sett til helvete med de fleste forhold, så de som er ivrigste forsvarere av ulike former for mikroutroskap og flørting med andre kan jo ta et oppgjør med seg selv snart, tenker jeg. At partner har venner av begge kjønn er helt normalt. Da det slutter å være normalt og går over til utroskap er når man holder disse kontaktene hemmelig for partneren sin og samtalene har en form for flørtende tone. Det er ikke veldig vanskelig å skjønne egentlig. De eneste som forsvarer sånt er de som ikke klarer å være lojale men helst må ha flere jern i ilden og en liten "reservebenk" å ty til når de går lei av kjæresten sin. Anonymkode: 7a556...cc4 Jeg glemte å føye til at jeg hadde en kjæreste som holdt på med hemmelige chatter og nektet å fortelle hva hun gjorde når hun var borte eller gjorde ting for seg selv. Det er ikke slik at jeg har noe kontrollbehov, men det blir rart når du merker at hun chatter i hemmelighet med folk, gjemmer unna telefonen og nekter deg og se på den, og når du prøver å slå an en hverdagslig prat og spør på en hyggelig måte hva du har gjort idag, så får du bare unnvikende svar, som "ting"... Jeg mistet til slutt tilliten til dette mennesket og gjorde det slutt. Anonymkode: 7a556...cc4 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:03 #11 Skrevet fredag kl 21:03 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ofte så er det en gyldig grunn til at folk er utro tenker jeg. Når sist ga du partneren din positiv oppmerksomhet litt utenom det hverdagslige uten å forlange noe tilbake? Er svaret, husker ikke, eller det er mange måneder siden så forstår jeg hen godt at de søker oppmerksomhet andre steder. Anonymkode: 60570...965 Finnes ingen gyldig grunn for å være utro. Her gjør du som mange andre og skylder på partneren når man selv ikke er fornøyd. Da gjør man noe med det! Man er ikke utro. Anonymkode: 9f297...231 2 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:06 #12 Skrevet fredag kl 21:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg glemte å føye til at jeg hadde en kjæreste som holdt på med hemmelige chatter og nektet å fortelle hva hun gjorde når hun var borte eller gjorde ting for seg selv. Det er ikke slik at jeg har noe kontrollbehov, men det blir rart når du merker at hun chatter i hemmelighet med folk, gjemmer unna telefonen og nekter deg og se på den, og når du prøver å slå an en hverdagslig prat og spør på en hyggelig måte hva du har gjort idag, så får du bare unnvikende svar, som "ting"... Jeg mistet til slutt tilliten til dette mennesket og gjorde det slutt. Anonymkode: 7a556...cc4 Det forstår jeg veldig godt. Man fortjener å bli behandlet bra. Ikke slikt tull som dette... Anonymkode: 9f297...231 2 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:50 #13 Skrevet lørdag kl 00:50 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kilder på denne påstanden? Anonymkode: fe069...0b6 Står ikke noe om 75 % økning. Men at det øker. Og denne artikkelen er fra 2011, tror ikke det har blitt mindre utroskap de siste årene. Anonymkode: 72956...5da
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:08 #14 Skrevet lørdag kl 09:08 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg glemte å føye til at jeg hadde en kjæreste som holdt på med hemmelige chatter og nektet å fortelle hva hun gjorde når hun var borte eller gjorde ting for seg selv. Det er ikke slik at jeg har noe kontrollbehov, men det blir rart når du merker at hun chatter i hemmelighet med folk, gjemmer unna telefonen og nekter deg og se på den, og når du prøver å slå an en hverdagslig prat og spør på en hyggelig måte hva du har gjort idag, så får du bare unnvikende svar, som "ting"... Jeg mistet til slutt tilliten til dette mennesket og gjorde det slutt. Anonymkode: 7a556...cc4 Digresjon, men jeg liker ikke at noen skal gå gjennom mobilen min da mye jeg leser eller søker opp er privat og ikke flørting. Det kan være ting jeg grubler på og kanskje er litt flaut hvis partner ser det. Det kan være bilder jeg tar for min egen del som ikke noen trenger å se. Mobilen er også på lydløs (utenom ringelyd) kan ikke fordra alle lydene som kommer pga varsler for jeg blir stresset av det. Legger også mobilen alltid ned for jeg blir stresset av at den hele tiden "lever", det kommer en mail, sms eller oppdatering. Ligger den oppe, ser jeg jo det og må da jeg sjekke. Ingen dør av at jeg ikke leser en mail eller en oppdatering. Er det viktig, ringer folk. Anonymkode: 43d55...c7c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:11 #15 Skrevet lørdag kl 09:11 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Siden mobiltelefonens inntog har det aldri vært enklere å flørte med andre enn partner, selv fra sofakroken med partner ved siden av seg. Å rette oppmerksomheten mot andre, kan føre til mistillit i forholdet og skade relasjonen. Skal man bare finne seg i at partner MÅ chatte med feks en kollega fordi de har så god kjemi men det betyr ingenting? Hvordan kan man sette tydelige grenser uten å bli oppfattet som kontrollerende? Eller må man bare forvente at dette skjer i forhold fordi samfunnet har blitt sånn? Anonymkode: 5a05e...e87 Hva er dette uttrykket mikroutroskap for noe? Bittelitt utro? Bitte-bittelitt utro? For meg er det å være utro, utro. Man er ikke bare mikroskopisk eller litt utro, man enten er det eller ikke. Som downs, enten har en det eller så har en det ikke. Flørter man med andre, enten via chat, bilder, likes eller whatever, så ER det over streken. Anonymkode: a47ac...951 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:13 #16 Skrevet lørdag kl 09:13 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ofte så er det en gyldig grunn til at folk er utro tenker jeg. Når sist ga du partneren din positiv oppmerksomhet litt utenom det hverdagslige uten å forlange noe tilbake? Er svaret, husker ikke, eller det er mange måneder siden så forstår jeg hen godt at de søker oppmerksomhet andre steder. Anonymkode: 60570...965 Utroskap er faktisk et narsissistisk trekk så vet du det. Man skylder ikke sin oppførsel på andre mennesker. Anonymkode: a47ac...951 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:18 #17 Skrevet lørdag kl 11:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Digresjon, men jeg liker ikke at noen skal gå gjennom mobilen min da mye jeg leser eller søker opp er privat og ikke flørting. Det kan være ting jeg grubler på og kanskje er litt flaut hvis partner ser det. Det kan være bilder jeg tar for min egen del som ikke noen trenger å se. Mobilen er også på lydløs (utenom ringelyd) kan ikke fordra alle lydene som kommer pga varsler for jeg blir stresset av det. Legger også mobilen alltid ned for jeg blir stresset av at den hele tiden "lever", det kommer en mail, sms eller oppdatering. Ligger den oppe, ser jeg jo det og må da jeg sjekke. Ingen dør av at jeg ikke leser en mail eller en oppdatering. Er det viktig, ringer folk. Anonymkode: 43d55...c7c Ja. Ser den. Jeg er litt sånn selv. Men det finnes faktisk ingenting på min telefon som ikke tåler at min kjæreste ser det. At man ikke ønsker å bli kontrollert og holdt under oppsyn, kan jeg utmerket forstå. Jeg har heller ikke hatt behov for å kontrollere. Men her ble totalen litt vel suspekt og den veldige motviljen til at jeg skulle vite hva hun holdt på med på den mobilen og motviljen til å fortelle hva hun gjorde, ble til slutt vanskelig å ha tillit til. Det er en balanse det der. Skal man ha et nært og seriøst forhold til noen så må man klare å være åpen og ærlig. Men man skal ikke føle man er kontrollert. Det er nå en gang slik at kjærlighet og lojalitet trenger bekreftelse. Tillit må fortjenes. Anonymkode: 7a556...cc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå