AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Jeg vet at jeg har hatt eggløsning, pga temperaturøkning, men mensen kommer ikke - jeg er ikke gravid. Er dette mulig? Eventuelt noen som har opplevd det? Anonymkode: f4df8...038
HeleneHS Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Hvis det er mer enn 16 dager siden EL og du ikke har mens, så er du gravid. (Eller du har gjort en feil og ikke målt EL riktig). Husk at temperaturen kan også øke pga andre faktorer (lite søvn, alkoholbruk, varmere sove miljø, sykdom, stress, ....). Er også mulig at du har vært gravid og at det er en veldig tidlig spontanabort, det kan oppleves som en noen dager forsinket mens hvor graviditeter til vanlig mens dag er negative. Eventuelt er det også en XU, hvor hcg ikke stiger like mye som i en graviditet i livmoren. Prøver du å bli gravid? Er det altså sannsynlig at egget ble befruktet? Da burde du nok være veldig obs på symptomer for graviditet utenfor livmor, også teste igjen om noen dager. Hvis du har brukt prevensjon eller ikke hatt samleie, så er det mer sannsynlig at temping har gått feil - prøv å huske om du har endret noe som helst i livet? (Også ferie eller diet kan ha innvirkning på kroppstemperatur, kanskje du byttet til en ny termometer eller målested?)
mommyaka Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Kan du poste hvordan temperaturen din ser ut i skjema? Når begynte du å tempe? Temper du samme tid hverdag
Hjertefisk Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Hvilken dpo er du på i dag? Og hvor mange dager er mensen forsinket? Temping er en fin måte å få bekreftet at man har hatt eggløsning på - men den er relativt dårlig på å bekrefte nøyaktig dag for eggløsning. Min erfaring er at noen ganger stiger tempen kjapt, andre ganger sakte, og eggløsning kan derfor komme både tidligere og senere enn man tror. Min lutealfase er stort sett på 14 dager, men innimellom kan den vare hele 16 dager, uten at jeg er gravid. Så hvis du er helt sikker på at du ikke er gravid, så er det sikkert bare en naturlig forsinkelse. Litt sen eggløsning, og litt ekstra lang lutealfase. 1
HeleneHS Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Hjertefisk skrev (33 minutter siden): Temping er en fin måte å få bekreftet at man har hatt eggløsning på - men den er relativt dårlig på å bekrefte nøyaktig dag for eggløsning. Min erfaring er at noen ganger stiger tempen kjapt, andre ganger sakte, og eggløsning kan derfor komme både tidligere og senere enn man tror. Veldig godt poeng! For min del stiger for eksempel ikke temper før dag 4 etter positiv EL test, dvs ca 3 dager etter EL. Det kan skyldes både at kroppen er treg med å begynne å produsere progesteron, men også at tempen reagerer sakte på progesteronnivået (jeg fikk bekreftet det siste da jeg gikk gjennom IVF).
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Hei! Takk for fine svar😊 Den har kommet nå🩷 -ts Anonymkode: f4df8...038 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå