AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Jeg har to tantebarn og min søster på besøk. De er så ugreie mot mammaen sin, svarer frekt og er utakknemlige, ikke noe er bra nok. Jeg har ikke sagt noe til nå, hovedsakelig fordi jeg ikke vil legge meg oppi min søsters oppdragelse, eller mangelen på sådan. Men er det innafor å si noe? For barna er noen drittsekker! De har fått dra på tusenfryd, vært på shopping og tur med Kiel ferja. Ingenting er godt nok. De var sure og irriterte på Tusenfryd fordi det var kø. På shopping ble jenta forbanna fordi hun ikke fikk lov til å kjøpe seg en perfume til nesten 1000kr og guttungen ble rasende fordi han ikke fikk spille ubegrenset på Kiel ferja. Min søster står på pinne for ungene sine, men de er så uspiselige! Jeg blir gal! Jeg har snakket med søstera mi om det, hun unnskylder dem med at de bare er tenåringer. Og at de har vært gjennom et samlivsbrudd. Men fy søren altså! Det hadde blitt månelyst om noen av mine barn oppførte seg slikt som tenåringer, mine er riktignok bare barnehagebarn. Jeg hadde stilt krav til god oppførsel, og hatt nulltoleranse for den typen oppførsel som tenåringene til søster viser. Jeg blir kvalm! Er det innafor å sette foten ned og si mitt hjem, mine regler? Anonymkode: df0bc...7ef
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Ja det er lov. Ditt hus. Er lov å si fra når barn oppfører seg dårlig Anonymkode: 77659...1b2 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Jeg hadde satt pris på det om du sa noe. Jeg er kommet i den fasen at alt jeg sier blir fnyst av, og de andre voksne i familien vil bare ha kosen med barna. Men jeg hadde foretrukket at du hadde tatt det opp med meg først. Anonymkode: a32ab...f48 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Ja du burde si ifra. It takes a village Jeg ville virkelig gitt dem ei overhøvling og sagt det akkurat som det er. Anonymkode: ed1ea...8eb 2
AprilLudgate Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Jeg ville: Siste dag tatt en samtale med dem - hvor du ikke bruker pekefinger eller kjeft. Snakk til dem som om de er voksne, ikke ta en oppdragerrolle. Si at du har sett endel nå - og du synes det er kjipt å se på hvordan de behandler mora med X og Y eksempler. Du vet de sikkert har mye kjipe følelser pga samlivsbrudd og at det kan komme ut på slike måter, men du vil gjøre dem oppmerksomme på at foreldre faktisk bare er mennesker de og. At de kan prøve å speile sotuasjonen, hva om du sa de samme tingene til dem. Kjefting, sinne, bli forbanna for å ikke få ting du ønsker osv. Da hadde nok de og kjent en vond klump i magen og blitt veldig lei seg. 1
AprilLudgate Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du burde si ifra. It takes a village Jeg ville virkelig gitt dem ei overhøvling og sagt det akkurat som det er. Anonymkode: ed1ea...8eb Problemet med overhaling og kjeft er at da når man ikke inn - tante blir bare atter en teit voksen. Man må finte seg inn til samvittigheten deres, og det klarer man kun om man sidestiller dem og snakker til de som ansvarlige voksne.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli ikke vært noen supertante du Anonymkode: 979dc...a39
Himmelen_91 Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Her snakker jeg til dem om de er på besøk eller ikke 😂 er litt streng, men det trenger dem. De oppfører seg også sånt, når de har fått ja på alt og sjeldent nei. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde satt pris på det om du sa noe. Jeg er kommet i den fasen at alt jeg sier blir fnyst av, og de andre voksne i familien vil bare ha kosen med barna. Men jeg hadde foretrukket at du hadde tatt det opp med meg først. Anonymkode: a32ab...f48 Dette!! Har tenåringer selv, og kjenner på følelsen av avmakt enkelte dager.. Vet de er tenåringer og alt, men jeg er bare ett menneske jeg og🤷♀️ De er veldig greie tenåringer generelt, men de er i løsrivelses fasen, med det som følger med.. Til TS: Hør med søsteren din, hva hun tenker om at du kan si fra til dem? Hun har nok mer enn nok med seg selv, og ja da, skillsmisse er ikke noe unnskyldning for ditt og datt, men hun er bare ett menneske hun og, og prøver sikkert så godt hun kan, og føler nok på mye greier.. Jeg blir hvert fall veldig takknemlig når noen sier fra til barna mine, om det blir gjort ut av kjærlighet selvsagt.. Anonymkode: 2decc...d12
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli Jeg er en tante som sier i fra når jeg synes oppførsel er på villspor. Jeg sier det på en OK måte, og er på ingen måte en kjefte-tante, men det ligger ikke i meg å overse ufin oppførsel. Anonymkode: cfc97...2a3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ikke vært noen supertante du Anonymkode: 979dc...a39 Saklig Anonymkode: cfc97...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli Jeg setter på plass alle barn som ikke oppfører seg i mitt hjem. Mødrene deres oppfordrer til det når det ikke hjelper at de snakker til dem. Jeg har alltid oppfordret andre til å si ifra hvis mine unger ikke oppfører seg. Jeg har 3 tenåringer fra 13-18, ingen av dem har noen gang oppført deg slik du beskriver. Samlivsbrudd er da ingen yndskyldning for å oppføre seg respektløst. Jeg tåler mye, men grensa har alltid vært å svare voksne folk frekt og være utakknemlig. Har heldigvis fått unger deretter også. Anonymkode: 85cae...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå