AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Har ei venninne som har vært sammen med en fyr i en del år nå. De er ikke gift, men han har lagt på seg. Er det vanlig at menn legger på seg i forholdet før de er gift? Dømmer ikke, bare lurer. Anonymkode: 0fd5d...5c4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Mange legger på seg i et forhold, uavhengig av om de er gift eller hvilket kjønn de har. Anonymkode: e808d...583 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange legger på seg i et forhold, uavhengig av om de er gift eller hvilket kjønn de har. Anonymkode: e808d...583 Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 0fd5d...5c4
Tvist Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 0fd5d...5c4 Kosekilo ofte, de sitter sammen om kveldene og skal kose seg med noe. Giftemål har nok ingen betydning, men samboerskap har. Samboere vil jeg tro tilbringer mer tid hjemme enn single, siden de har selskap og ikke trenger å gå ut for å møte noen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Tvist skrev (1 minutt siden): Kosekilo ofte, de sitter sammen om kveldene og skal kose seg med noe. Giftemål har nok ingen betydning, men samboerskap har. Samboere vil jeg tro tilbringer mer tid hjemme enn single, siden de har selskap og ikke trenger å gå ut for å møte noen. Interessant. Så singellivet er bedre ift å motvirke overvekt? Anonymkode: 0fd5d...5c4
Perfume Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Det er jo pga lavere aktivitetsnivå og mer "kosemat"... Man legger ofte på seg når man går inn i et seriøst forhold. Ekteskap har ingenting med det å gjøre, tenker jeg. Forholdet er der det styres.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Jeg tror mange tenker at de ikke trenger å opprettholde trening og utseende siden de har en kjæreste, trenger ikke imponere lenger. Det syns jeg er synd... Jeg og mannen min veier det samme gjennom 15 år sammen (utenom graviditeter) og har et sunt kosthold og livsstil. Anonymkode: a3483...777
Tvist Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Interessant. Så singellivet er bedre ift å motvirke overvekt? Anonymkode: 0fd5d...5c4 Det er min teori, men ikke nødvendigivs en fasit. Jeg la ikke på meg da jeg fikk samboer, men da jeg mistet jobben. Klarte å gå ned igjen da jeg fikk jobb. https://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/det-er-vanlig-a-legge-pa-seg-en-kosekilo-per-ar-man-er-sammen-2480184
Brunello Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Interessant. Så singellivet er bedre ift å motvirke overvekt? Anonymkode: 0fd5d...5c4 Både og. Det kommer helt an på kostholdet og når man er singel. Ser jo en del single som har gitt opp og har et elendig kosthold. Men de som er single og gjør en innsats for å få partner, vil i mange tilfeller trene og ha et sunt kosthold. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli Et flertall legger jo på seg litt i rykk og napp helt frem til alderdommen, så bare det at tiden går tilsier gjerne at vekten øker. Så er det nok mange som også "slipper seg litt ned" når de havner i et fast forhold. Litt fordi man koser seg sammen med mat og drikke og sofakvelder, litt fordi man som singel ofte er litt mer opptatt av å luke unna såpass konkrete minuser i dating-livet som det overvekt gjerne er. Tror heller ikke dette på noe vis er særegent for menn. Anonymkode: 89e6f...18e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli Kjærestekilo, kosekilo, samboerkilo.. kjært barn har mange navn, og er et kjent fenomen. Til og med bevist: https://iform.nu/ned-i-vekt/hvordan-ga-ned-i-vekt/sa-mye-legger-du-pa-deg-nar-du-har-kjareste Gjelder både menn og kvinner! Teorien er vel at man koser seg så mye sammen i sofaen, i hverandres selskap og armkrok, og må ha ekstra god mat, litt dessert også, og ost og kjeks og sjokolade, og snacks til filmen. Så sofasitting og kalori-inntak øker. Man blir også komfortable med hverandre, stresser kanskje mindre med å holde vekta og være perfekte. Anonymkode: 4778e...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli Det er nok temmelig vanlig. Jeg har de samme rutinene enten jeg er singel eller bor sammen med noen, men ser jo at mange lar det skli ut. Anonymkode: 1b4f9...ed6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli Det skjer ikke noe magisk om de gifter seg. Bruddet kommer likevel. Anonymkode: 3f32c...6f3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli Det handler nok også om alder og at livet skjer. De fleste går opp eller ned i vekt i krevende perioder hvor man f eks mister en de står nær, hvis man mistrives på jobben, gjennomgår samlivsbrudd osv. Jeg gikk ned ti kilo i fjor ifbm sykdom hos et av barna mine, utrolig vondt å se en jeg elsker så høyt ha det så vondt. Anonymkode: 45f5d...39e
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Haha, hvorfor skulle det gjøre noe forljell til eller fra om de er gift?? Anonymkode: d2c46...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå