Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men jeg er stemoren her. Det er ikke jeg som har lagt lista høyt, det er slik far ønsker det. Han vil ha hjemmelagde kaker med figurerer barnet liker. Barnet liker ikke pølser så han vil lage taco. Han vil ha kule invitasjoner. Osv. Ellers enig.

Anonymkode: 68bd3...f59

Jeg synes du bare skal si til far at dette må han ordne. Hans barn, hans ansvar. Da kan han lselv bestemme hvor lista skal ligge.

Hvis du ikke orker å delta i selskapet, besøk en venninne.

Anonymkode: 8515f...a84

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er ikke urimelig og det har ingen praktisk betydning om det er ste eller biologisk barn dere skal feire. Du er syk og da må det tas hensyn til det! Enten bestiller far en feiring på et passende sted hvor alt er ferdig arrangert, eller tar ansvar selv og lager den bursdagen han mener er passende. Da står han selvfølgelig ansvarlig siden det er han som ikke ønsker en bursdag som er tilrettelagt for din helse. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes IKKE du er urimelig. Ja, du er stemor, men barnet er hans ansvar. Jeg forventer da ikke at min mann skal være med på planlegging og å arrangere et bursdagsselskap for mine unger, med lista lagt høyt?! Det ordner jeg selvsagt selv! Om han vil bidra med ett eller annet er det supert det, men det er mitt ansvar. 

Du kan reise bort og la han gjøre alt, eller du kan la ham gjøre alle forberedelser og bare være der den dagen. Opp til deg det🥰og jeg støtter bursdag utenfor hjemmet, det er så lettvint, og mye mer gøy for barna 😅

Anonymkode: c9de5...f5b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La far ordne opp, har ikke barnet en mor?

Stakkers unge

Anonymkode: ba109...519

AnonymBruker
Skrevet

Forklar enda en gang for denne tungforståtte mannen at du ikke er frisk og at du faktisk ikke klarer å imøtekomme alle kravene hans til bursdagsfeiringen. Fortell han hva som er overkommelig for deg, og lag en fin plan over hva du klarer å få til. Hvis han mener det er for dårlig, så si rett ut at da må han ordne det selv.
Dette er jo barnets bursdag, ikke mannens!

Med litt hell kan du jo "lure" mannen til å tro at ei kake er hjemmelaget. Jeg anbefaler sjokoladekaka i frysedisken på Rema, pyntet med artige godterifigurer. Denne kaka er helt nydelig, og jeg vil påstå at den er like god som hjemmelaget kake.  Hvis det er mange barn kan du jo kjøpe to kaker, eller denne større kaka. Veldig mange ferdigkaker er kjempegode og kan lett pimpes litt opp for å se mer hjemmelaget og barnebursdagsmorsom ut. Vær kreativ, så kan du få til mye gøy med liten innsats.
Som andre nevner, så er pølse i brød alltid en slager hos barna. Hvis pappan insisterer på taco, så får han ordne det selv.

Kan dere ikke handle inn engangsservise/kopper og annet stæsj sammen? Og hvis mannen din er helt ubrukelig, så kan du jo prøve å høre med foreldrene til gjestene om noen kan hjelpe litt til, enten bake ei kake, handle inn det dere trenger (du kan jo bare vippse dem penger), dekke på bordet og pynte, eller bare være en observant forelder som er med og tar ansvar for at alle barna har det fint i selskapet og at alt går bra.

Hvis du skal ordne bursdag alene, blir det på dine premisser. Hvis mannen ikke skjønner dette, er han rimelig tett i pappen og lite empatisk anlagt.

Anonymkode: 659a5...b06

• Hjerte 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...