Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stebarnet har bursdag snart og det er vår tur til å arrangere. Jeg er utbrent og sliter ganske mye om dagen. Psykisk er det tungt og jeg har akkurat begynt på medisiner. En kombinasjon av to år med elendig søvn pga fellesbarnet som nå utredes for autisme og mye annet. Uansett. Jeg har sagt jeg ikke orker å bidra med å arrangere hjemmebursdag. Hadde det vært fellesbarnet hadde jeg kastet penger på noen andre, rush eller badeland eller hva som helst. Men han insisterer på å ha det hjemme. Og at jeg må bidra. Hjemme er jo ti ganger så mye jobb, spesielt når det er seksåringer og gjerne med foreldre i tillegg.

Er jeg urimelig som nekter å bidra når han insisterer på å ha det hjemme? 

Anonymkode: 68bd3...f59

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stemor* i tittelen

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er urimelig. Ta med deg svigerforeldre, dine egne foreldre, søsken, venninner - you name it! 

6-åringer er forresten viltre så er lurest å ha det ute i hagen eller noe om dere har det.

Anonymkode: 9a1f6...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er urimelig. Ta med deg svigerforeldre, dine egne foreldre, søsken, venninner - you name it! 

6-åringer er forresten viltre så er lurest å ha det ute i hagen eller noe om dere har det.

Anonymkode: 9a1f6...7fa

Vi har ingen familie her dessverre. Har heller ingen venner sånn sett, bare kollegaer og mer perifere bekjente… 

Kan ha det i hagen om det er pent vær, men bor på vestlandet så det kan være greit drittvær også. Takk for tipset i hvert fall.

• Hjerte 1
Skrevet

ja det er urimelig, du klarer bidra noen få timer 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (5 minutter siden):

ja det er urimelig, du klarer bidra noen få timer 

Det er ikke selskapet jeg tenker på, der kan jeg selvsagt bidra. Det er invitasjoner, planlegging, handling, baking, laging av middag, vasking etter huset har vært fullt av småunger, laging av godteposer, pynting. Selskapet er jo 1/10 av jobben. Det virker uoverkommelig for meg å arrangere et selskap akkurat nå. Vil bare forsvinne :(  Men ja, kanskje det er urimelig. Jeg skal prøve så godt jeg kan.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hans barn og han som får planlegge og sende ut invitasjoner. Middag er enkelt; Wienerpølse i brød. Alle forsyner seg selv. Dere kjøper ferdig gele, sjokoladepudding og vaniljesaus. Kjøp ferdig sjokoladekake fra frysedisken. Daimkaken der er også god. Godteposer kan være "ferdig" poser fra butikken. Far kan bake om han vil ha noe hjemmelaget. Holde huset ryddig må dere jo uansett gjøre. Kjøp bursdagsduk, pappfat og kopper på Nille el.l. Far blåser opp ballonger. Far handler inn. Du kan hjelpe til med å sette opp handleliste. 

Anonymkode: a3c74...741

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke selskapet jeg tenker på, der kan jeg selvsagt bidra. Det er invitasjoner, planlegging, handling, baking, laging av middag, vasking etter huset har vært fullt av småunger, laging av godteposer, pynting. Selskapet er jo 1/10 av jobben. Det virker uoverkommelig for meg å arrangere et selskap akkurat nå. Vil bare forsvinne :(  Men ja, kanskje det er urimelig. Jeg skal prøve så godt jeg kan.

Kanskje du legger lista litt høyt? Jeg er sikker på at du kan gjøre forberedelsene veldig mye mindre krevende enn det du beskriver her. Kjøp ferdige invitasjonskort som bare mangler navn, tid og sted. Kjøp ei kake og ferdige godteposer eller annet godt. Server varme wienerpølser i brød og en pinneis til dessert. Begrens pyntingen til å ha litt på bordet. Kort sagt, tilpass det til hva du kan makte og ikke tenkt at det må være et "party" Hollywood verdig.

Anonymkode: 22f4e...b7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du legger lista litt høyt? Jeg er sikker på at du kan gjøre forberedelsene veldig mye mindre krevende enn det du beskriver her. Kjøp ferdige invitasjonskort som bare mangler navn, tid og sted. Kjøp ei kake og ferdige godteposer eller annet godt. Server varme wienerpølser i brød og en pinneis til dessert. Begrens pyntingen til å ha litt på bordet. Kort sagt, tilpass det til hva du kan makte og ikke tenkt at det må være et "party" Hollywood verdig.

Men jeg er stemoren her. Det er ikke jeg som har lagt lista høyt, det er slik far ønsker det. Han vil ha hjemmelagde kaker med figurerer barnet liker. Barnet liker ikke pølser så han vil lage taco. Han vil ha kule invitasjoner. Osv. Ellers enig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har valgt å gå inn i en omsorgsrolle og være en del av hverdagen til et barn - som nå er søsken til ditt eget barn. I likhet med et ekteskap gjelder det i både gode og onde dager, det er ikke bare å melde seg ut av familielivet når det passer deg. Så bør det selvfølgelig også tas hensyn til din tilstand og kapasitet, men du kan ikke velge bort en 6-årings bursdag på den måten - en 6-åring som er et viktig menneske i livet ditt på grunn av dine valg, ikke ungens.

Anonymkode: 22179...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du har valgt å gå inn i en omsorgsrolle og være en del av hverdagen til et barn - som nå er søsken til ditt eget barn. I likhet med et ekteskap gjelder det i både gode og onde dager, det er ikke bare å melde seg ut av familielivet når det passer deg. Så bør det selvfølgelig også tas hensyn til din tilstand og kapasitet, men du kan ikke velge bort en 6-årings bursdag på den måten - en 6-åring som er et viktig menneske i livet ditt på grunn av dine valg, ikke ungens.

Men hvorfor må vi ha den hjemme? Hvorfor kan vi ikke ha bursdag i svømmehallen akkurat i år? Eller et annet sted barnet ønsker. Selvsagt skal han få ha bursdag :)  men ja, jeg innser at det sikkert er depresjonen min som snakker og at jeg er urimelig. Jeg skal prøve å skjerpe meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg er stemoren her. Det er ikke jeg som har lagt lista høyt, det er slik far ønsker det. Han vil ha hjemmelagde kaker med figurerer barnet liker. Barnet liker ikke pølser så han vil lage taco. Han vil ha kule invitasjoner. Osv. Ellers enig.

Da får far lage kake med figurer? Og kule invitasjoner? 😂

Far kan i hvertfall klare å ta med seg seksåring og kjøpe alle de tingene seksåring vil ha til bursdagen sin? Det kan jo være kjekt? Hjemmelaget kake kan være en posekake. Og figurer kan være kjekt for seksåring å lage med maripan og konditorfarge?

Anonymkode: d31c5...eda

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får far lage kake med figurer? Og kule invitasjoner? 😂

Far kan i hvertfall klare å ta med seg seksåring og kjøpe alle de tingene seksåring vil ha til bursdagen sin? Det kan jo være kjekt? Hjemmelaget kake kan være en posekake. Og figurer kan være kjekt for seksåring å lage med maripan og konditorfarge?

Ellers føler jeg med deg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han skal respektere deg hvis du sier du er sliten og ønsker å ha det borte fra hjemmet. Ellers har du funnet deg en drittsekk av en mann. Det er alvorlig p bli utbrent. Hvis ikke du får hvile kan det bli mere permanent. Og da blir ALT ansvar hans ansvar. Er forresten HANS barn også 

Anonymkode: bb4d3...650

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette klarer da far selv?

Er han evneveik?

Send invitasjon på sms. 

Kjøp papptallerlner 

Bestill kake

Kjøp pølser og godteri. 

Dette tar da knapt en time og ordne. 

Anonymkode: 1f544...b8a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da får han gjøre dette. Habs barn.. hans ønsker 

• Liker 2
Skrevet

Men hvorfor må vi ha den hjemme? Hvorfor kan vi ikke ha bursdag i svømmehallen akkurat i år? Eller et annet sted barnet ønsker. Selvsagt skal han få ha bursdag :)  men ja, jeg innser at det sikkert er depresjonen min som snakker og at jeg er urimelig. Jeg skal prøve å skjerpe meg.

Du trenger ikke skjerpe deg... dessverre vet jo folk som ikke har slitt med depresjon og knekt hvorfor det er. Det er slitsom. 

Så nei..jeg synes du ikke er urimelig....du må tenkte på din helsetilstand...om far til barnet vil ha stor bursdag..får han fikse det. Bare for at vi er kvinner trenger vi ikke gjøre alt 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stebarnet har bursdag snart og det er vår tur til å arrangere. Jeg er utbrent og sliter ganske mye om dagen. Psykisk er det tungt og jeg har akkurat begynt på medisiner. En kombinasjon av to år med elendig søvn pga fellesbarnet som nå utredes for autisme og mye annet. Uansett. Jeg har sagt jeg ikke orker å bidra med å arrangere hjemmebursdag. Hadde det vært fellesbarnet hadde jeg kastet penger på noen andre, rush eller badeland eller hva som helst. Men han insisterer på å ha det hjemme. Og at jeg må bidra. Hjemme er jo ti ganger så mye jobb, spesielt når det er seksåringer og gjerne med foreldre i tillegg.

Er jeg urimelig som nekter å bidra når han insisterer på å ha det hjemme? 

Så klart er du ikkje urimeleg ❤️

Så merkeleg at han insisterer på å ha dette heime når du er sjuk. Ta dette roleg opp med han i "fredstid". Forklar han korleis du kjenner deg akkurat no. Eller vis han denne tråden. 

God betring!

Anonymkode: 4cf1b...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig gode råd du kjem med her. Som FAR kan gjere. 

Anonymkode: 4cf1b...920

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

👏👏👏👏

Anonymkode: 8e2ae...351

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...