Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaringer her ang AAp og jobb?

Hvordan blir det når man jobber 1 helg i mnd a 48 timer trekker de da 48 timer dvs 6 arbeidsdager av aap? Lønna i disse 48 timene er ca halvparten av hva aap utbetalingen er. 

Tenker jeg feil hvis jeg da taper/mister 50% inntekt? 

Anonymkode: fff95...619

AnonymBruker
Skrevet

NAV trekker et fast beløp for hver time du jobber. Spiller ingen rolle hva den faktiske timelønna di er.

Anonymkode: d99b7...c6a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen med erfaringer her ang AAp og jobb?

Hvordan blir det når man jobber 1 helg i mnd a 48 timer trekker de da 48 timer dvs 6 arbeidsdager av aap? Lønna i disse 48 timene er ca halvparten av hva aap utbetalingen er. 

Tenker jeg feil hvis jeg da taper/mister 50% inntekt? 

Er vel mer rimelig å tenke at du taper/mister ei drøy ukes inntekt. 48 timer i mnd mot at ei vanlig arbeidsuke er på 37,5 timer. 

Anonymkode: 86a04...979

AnonymBruker
Skrevet

Er vel mer rimelig å tenke at du taper/mister ei drøy ukes inntekt. 48 timer i mnd mot at ei vanlig arbeidsuke er på 37,5 timer. 

Anonymkode: 86a04...979

JA litt bedre forklart, jeg taper da 50% av lønna for den helga siden timelønna er halvparten de 48 timene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

NAV trekker et fast beløp for hver time du jobber. Spiller ingen rolle hva den faktiske timelønna di er.

Trist man ikke kan prøve så langt man klarer vil de at folk bare skal gi opp`sitte på ræva?  Taper jo allerede 33% av lønna bare fordi man ble syk så har jo ikke mulighet til å tape ennå mer med å prøve jobbe litt.

Skrevet

Trist man ikke kan prøve så langt man klarer vil de at folk bare skal gi opp`sitte på ræva?  Taper jo allerede 33% av lønna bare fordi man ble syk så har jo ikke mulighet til å tape ennå mer med å prøve jobbe litt.

Girl math

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Arbeidsutprøving er jo det vanlige i begynnelsen av AAP-perioden, da tester man ut hva man faktisk kan jobbe. Kan du jobbe 30%, så skal man da på sikt søke om delvis uføretrygd.

Det er ikke snakk om å gi opp eller sitte på ræva, men man skal selvsagt ikke få ytelser i tidsrommet man også har lønnet arbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Arbeidsutprøving er jo det vanlige i begynnelsen av AAP-perioden, da tester man ut hva man faktisk kan jobbe. Kan du jobbe 30%, så skal man da på sikt søke om delvis uføretrygd.

Det er ikke snakk om å gi opp eller sitte på ræva, men man skal selvsagt ikke få ytelser i tidsrommet man også har lønnet arbeid. 

selvfølgelig ikke men når man blir trukket for det dobbelte av hva man tjener har man jo ikke mulighet  til å jobbe heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

selvfølgelig ikke men når man blir trukket for det dobbelte av hva man tjener har man jo ikke mulighet  til å jobbe heller.

Det er jo ikke vanlig med så ekstremt lav timelønn da, de fleste tjener på å jobbe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke vanlig med så ekstremt lav timelønn da, de fleste tjener på å jobbe.

Det er nettopp det, at dem trekker samme sum som man tjener er selvfølgelig rett og rimlig. Her blir det trukket 9800 så tjener jeg 4800 og da har jeg jo ikke råd til å jobbe den helga.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir trukket for timeantall. Og Summen regnes ut i fra hva du har som timesats. 

Anonymkode: 6e922...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp det, at dem trekker samme sum som man tjener er selvfølgelig rett og rimlig. Her blir det trukket 9800 så tjener jeg 4800 og da har jeg jo ikke råd til å jobbe den helga.

Har du ekstremt mye lavere inntekt nå enn hva beregningsgrunnlaget ditt tilsier? 

Anonymkode: 68347...51b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir trukket for timeantall. Og Summen regnes ut i fra hva du har som timesats. 

Anonymkode: 6e922...2cc

Feil. Det trekkes et fastsatt beløp per time, spiller ingen rolle om du har timelønn på 50,- eller 500,-.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du ekstremt mye lavere inntekt nå enn hva beregningsgrunnlaget ditt tilsier? 

Anonymkode: 68347...51b

helgejobben er ved siden av og ekstremt dårlig timelønn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...