Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man tenke på og ikke? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De vil være anerledes sosialt sett enn andre. Være rett frem og ha få filtre. Bare google Women with asperger (evt men with asperger hvis du har gått over til å ville ha en mann). Husk at asperger er arvelig, men kan også gi blant annet tourettes og ADHD til potensielle barn.

Anonymkode: 51f87...7f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke få barn sammen. 

Anonymkode: fffaf...468

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De vil være anerledes sosialt sett enn andre. Være rett frem og ha få filtre. Bare google Women with asperger (evt men with asperger hvis du har gått over til å ville ha en mann). Husk at asperger er arvelig, men kan også gi blant annet tourettes og ADHD til potensielle barn.

Anonymkode: 51f87...7f9

Min sønn på 18 år, har Asperger og er ikke sånn. Han er livredd for å såre noen, eller si noe feil. Så han har aldri sagt noe som sårer. Han har og verdens største hjerte, og gir så mye kjærlighet. Gir masse komplimenter. Men han sliter med lyder og mennesker, og trenger tid for seg selv. Så han kan bli med på kino, restaurant osv. men ikke ut på byen, fest, konsert osv. men han blir med på reiser til utlandet. Så har han sine interesser han er ekstra glad i å prate om. Men han klarer å prate om andre ting og.

Anonymkode: 31892...f01

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av dem er veldig direkte og har ikke filter.

Ikke gi dem hint, bare vær veldig tydelig om hva du ønsker, og så vil de sannsynligvis være like tydelig tilbake.

Anonymkode: c30c4...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De finner seg ofte likesinnede, dvs andre med Asperger. Min sønn har det. Han har Asperger, og på nett har han møtt en dame som har det også, og de er blitt kjærester. Han er kjempeforelsket! Det har bare vart i noen mnd ennå, men det ser ut til å gå bra. 

Anonymkode: cbdef...af1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gift med en som har Asperger, fant ut at det var det senere. Han trengte tydelige beskjeder, verdens snilleste (for snill!!), og en veldig god far til mine barn. Sliter bare med å skjønne at f.eks den settingen passer ikke den vitsen. Men det gjelder forsåvidt «vanlige» folk også 😝

Anonymkode: 64d2d...f23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min sønn på 18 år, har Asperger og er ikke sånn. Han er livredd for å såre noen, eller si noe feil. Så han har aldri sagt noe som sårer. Han har og verdens største hjerte, og gir så mye kjærlighet. Gir masse komplimenter. Men han sliter med lyder og mennesker, og trenger tid for seg selv. Så han kan bli med på kino, restaurant osv. men ikke ut på byen, fest, konsert osv. men han blir med på reiser til utlandet. Så har han sine interesser han er ekstra glad i å prate om. Men han klarer å prate om andre ting og.

Anonymkode: 31892...f01

Samme her. Veldig redd for å såre noen eller si noe feil så jeg overtenker ALT. Er heller sånn at jeg blir fornærmet over det andre sier til meg, angående vekt og hvordan jeg oppfører meg (går rart, ler rart, snakker for lavt, snakker for lite osv) 

Anonymkode: 57007...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er å bli kjent med den aktuelle personen. For personer som har diagnoser er faktisk forskjellige de også, og selv om det er en del fellestrekk blant de som har samme diagnose, så er det umulig si hvordan den personen du ønsker date er... 

Du må rett å slett snakke med den personen å finne ut hvordan diagnosen påvirker h'n. 

Anonymkode: a3a31...515

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 25.7.2025 den 9.57):

Hva bør man tenke på og ikke? 

Behandle vedkommende som et individ ikke "en med asperger". Alle er forskjellige. Det er mye ableisme, fordommer og mangel på kunnskap om dette blant almuen.

Anonymkode: 6c01d...0d2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...