Gå til innhold

Solskadet hud? Fregner? Melasma? Trenger hjelp til å fjerne det. Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vitiligo, Google it. 

Anonymkode: 505c2...1cb

Trengs ikke. Michael Jackson skyldte på det, ja, men merkelig nok var han aldri flekkete, som disse pasientene som lider av dette vanligvis blir. Kan det være noe Mr Jackson bare skyldte på?

Det bor en kar i området her som er fra India eller noe. Han har vitiligo, og har omtrent halve ansiktet hvitrosa, og andre halvdelen normal indisk, brun hud.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser bare en flott arm med solkysset hud og fine fregner. Det er ingenting galt med deg og du bør prøve å studere huden din mindre for den er helt fin!

Anonymkode: 229e2...0b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 46 og får pigmentflekker på armene om sommeren. Kommet med alder

Anonymkode: a7836...89c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Trengs ikke. Michael Jackson skyldte på det, ja, men merkelig nok var han aldri flekkete, som disse pasientene som lider av dette vanligvis blir. Kan det være noe Mr Jackson bare skyldte på?

Det bor en kar i området her som er fra India eller noe. Han har vitiligo, og har omtrent halve ansiktet hvitrosa, og andre halvdelen normal indisk, brun hud.  

Da blir du hvit. Dette er pigmentflekker. 

20250725_175623.jpg

Anonymkode: a7836...89c

Skrevet

TS, jeg synes også fargen din ser helt fin ut, men at huden kanskje er litt tørr? Der du kan gjøre for å forberede huden før soling, er eksfoliering/skrubbing for å fjerne døde hudceller, og godt med fukt, da har du et godt utgangspunkt😊 Om du har behov for å jevne ut brunfargen litt, kan du bruke en bodylotion med litt selvbruning i 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare at huden er eldre og da blir brunfargen mer ujevn slik noen andre her skriver. Jeg ser det samme på meg selv, bare i mye større grad enn på din arm. Jeg har hvite spots i tillegg som jeg mistenker at er arr fra barndommens myggstikk som jeg klødde på. Jeg smører meg med faktor 50 og lar det stå til. Har lyst til å leve og være litt i solen, men er også flink til å ta solpauser og dekke meg til. 

Husk å smøre hals og oversiden på hendene også damer sånn at dere ikke får «gammel hals» og «gamle hender»❤️

Anonymkode: 0ba46...748

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slik hud på armene og leggene, ble henvist til hudlege av fastlegen for to år siden, da fastlegen ikke var helt sikker på at det var ufarlig. Man kan visstnok få en slags betennelse i huden som man kan få "medisin" for. 

Hudlegen sa at det er normalt og at huden blir slik med årenes løp. 

De siste årene har jeg smurt meg med solfaktor men da jeg var ung hadde vi knapt hørt om solkrem. Det var noe man brukte på ferie og ikke hver dag året rundt som mange gjør nå. Jeg lever godt med mine pigmentflekker så lenge det ikke er hudkreft. 

Anonymkode: 192ed...d22

Skrevet

Bildene ser helt normale og greie ut med mitt syn også. Fokuseres det kanskje altfor mye i detalj hos eieren? 
"Å stirre seg blind" er det noe som heter... :klo: 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normal arm. Her er min. Også den helt normal.image.thumb.jpg.a3c1e12d9fe602b447ebfcb81724fa64.jpg

Anonymkode: 04db3...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 9.41):

Jeg beskriver problemet og legger ved bilde, at du ikke kan se det sier meg at du har dårlig syn :)

Håper det..!

Anonymkode: f4d5a...9eb

Jeg sjekket synet rett før sommeren, og jeg ser heller ikke noe feil her. 

Vi alle har ulik hud. Så hvis du har en fregnete hud, så har du det. Solkrem før sol, skrubb og fuktighetskrem etterpå, det er alt du kan gjøre. 

Anonymkode: 85f1a...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...